MarcelvanderLans Posted February 9 Share Posted February 9 Goedemorgen, Sinds vrijdag trotse bezitter van een Kia Venga uit 2010, welke een achterruitrijcamera bevat. Er was niet mee geadverteerd, dus best wel opvallend dat het er wel op zit. Maar je verwacht het al: hij werkt niet. Ik zie dat ik in de binnenspiegel zo'n schermpje van de achteruitrijcamera moet hebben, maar ik heb een andere binnenspiegel (ander type). Wat is ervoor nodig of kan ik doen om het wel werkend te krijgen? Alvast bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SmurfenB Posted February 9 Share Posted February 9 Gefeliciteerd me uw nieuwe aanschaf. Mocht mensen een oplossing of oplossinsrichting voor u weten, dan plaatsen zij dit in de reacties. Mocht u geen reacties krijgen dan hebben ze oplossing of oplossingsrichting voor u. Mijn eerst gedacht: Mist u alleen de binnenspiegel, of heeft u alleen de achterklep. Mogelijk kunt u vinden welke tussenliggende systemen u nodig heeft, zoals bekabeling en beeldverwerkingssysteem (mogelijk opgenomen in de navigatieunit). Hieronder beeldmateriaal: De handleiding van een venga 2014 (deze is online volledig zichtbaar, nadat u onder de viewer iets aanvingt. Of te downloaden) Pagina 4 | 36: De binnenspiegel noemen ze: electro-chromic mirror (ecm) type 2 Pagina 4|62 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Machlo Posted February 9 Share Posted February 9 Is de achteruitrijdcamera oem of after market? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelvanderLans Posted February 9 Author Share Posted February 9 De achteruitrijcamera is OEM. De binnenspiegel is inderdaad type A. Ik zou graag type B willen kopen; maar kan het nergens vinden. En wat is er (nog) meer voor nodig om het te kunnen activeren als ik de juiste binnenspiegel heb gemonteerd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelvanderLans Posted February 9 Author Share Posted February 9 Een navigatieunit die ook de achteruitrijcamera kan activeren vind ik ook een oplossing; aan welk systeem moet ik dan bijv. denken? Ik vind namelijk alleen andere merken en niet Kia specifiek waardoor ik het niet zo goed aan durf met een ander merk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted February 9 Share Posted February 9 Als je zo'n spiegel gaat zoeken, kijk dan eerst of de bedrading wel bij de spiegel aanwezig is, anders heeft dat al weinig nut.Een kloppende spiegel zou lastig kunnen zijn; de Venga is gevoelsmatig relatief zeldzaam en dan met zo'n spiegel al helemaal.Of je een systeem kunt vinden dat met de camera overweg kan is ook niet zeker; ik kan me herinneren dat Kia een NTSC-signaal gebruikt(e) voor de camera ipv het in Europa gebruikte PAL. Dus dan kan het nieuwe scherm misschien niet overweg met het signaal van de camera.Maar eerst kijken naar de bedrading! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelvanderLans Posted February 10 Author Share Posted February 10 Ik heb zojuist gekeken; er lijken 7 draadjes te zijn: - lichtbruin; - zwart; - blauw; - bruin; - oranje; - groen; - zwart. Is deze dus al voorbereid voor de andere binnenspiegel met schermpje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted February 11 Share Posted February 11 Met 7 draden zou je wel verwachten dat er "iets" optioneels mogelijk zou zijn. Helaas zeggen draadkleuren "zo" niks; er zijn zat auto's waar draden halverwege het voertuig van kleur veranderen.Misschien kun je ergens een "pinout" van de spiegel en/of stekker vinden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelvanderLans Posted February 23 Author Share Posted February 23 Hmm, lastig. Ik kan er helaas niets van vinden. Ik denk dat ik het opgeef, alles werkt naar behoren en rijdt heerlijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts