Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Afgelopen zaterdagavond zelfde gehad, hier voor de deur. Maar ik heb de HEV.

Thuis gekomen, auto geparkeerd, uitgestapt en auto op slot.

Na 15 minuten ongeveer weer ontsloten en gestart. Ik kon toen alleen de N selecteren en de P. R en D bleven niet beschikbaar. Auto was dus ook niet meer uit te zetten.

Alarmdienst van LM gebeld. Doorverbonden naar KIA Alarmdienst. Daar werd ik niet beantwoord. LM weer gebeld die dan een sleepauto zou sturen.

Dus ik wachten en warempel ineens ging alles uit, en weer aan en weer uit. Toen weer zelf gestart en kon de R en D weer selecteren.

In eerste instantie dacht ik dat er een update werd geïnstalleerd of zo, en dacht al waarom dat niet in het scherm kwam dan. Nu lees ik net dus deze string... Wordt nu toch wel steeds zeuwachtiger van deze auto...

Geplaatst

Vorige week woensdag mijn PHEV opgehaald bij de dealer, na de E-shifter te hebben vervangen. Bij grondig navragen wat de monteur heeft geconstateerd kwam de aap uit de mouw! Mijn storing is opgenomen in het reparatiedossier van mijn auto, ondanks herhaald bellen en zelf uitleggen wanneer de auto storing heeft (eerste rit gehad, even uitgezet, dan opnieuw verder willen rijden en storing) vroeg de monteur indringend; "stond de auto in Ready toen je verder wilde rijden? Als dat niet het geval is, dan moeten we in een heel andere hoek gaan zoeken en is een uitgebreide Canbus diagnose noodzakelijk".

Verbaasd heb ik gezegd, dat ik telkenmale gemeld had dat ready niet opkwam. Let op er zijn 2 ready's De ene zie ik direct links boven de linker klok met kleine letters, daaronder zie ik bij storing het lampje sleutelstoring met oranje auto. Gaat de sleutelstoring direct weer uit, dan pas komt met grote groene letters in de rechter klok weer READY te staan en blijkbaar is dat het moment waarop je aan de E-shifter voor drive of return mag komen......

Ben benieuwd  of de diagnose volgende week iets uitkomst biedt, anders gaat mijn rechtsbijstand uitkomst voor mij bieden!!!! (lees doe mij maar een andere)

• Like 1
Geplaatst

@Wallie Wij Wat een vreemd verhaal! Je mag dus pas aan de E-shifter komen als de auto een aantal initiële stappen heeft genomen en de boel is niet beveiligd tegen te vroeg daaraan zitten? Goh!

• 3 weken later...
Geplaatst

Mijn Niro is vorige week aan een grondige Can-diagnose blootgesteld. Uit de historie kwam naar voren, dat er een storing heeft plaatsgevonden. Het diagnose systeem gaf aan dat het in het "centrale cluster" moest zijn. Dis is de centrale computer die van alles en nog wat aanstuurt. Bij demontage van een en ander ontdekte men een draad die onvoldoende goed was gemonteerd en soms slecht contact maakte. Hierop is deze beter bevestigd, nogmaals getest en de storing kwam niet terug, klus geklaard en je kunt de wagen komen halen; volgens de dealer.

Ik heb de wagen weer in gebruik en tot dusverre geen storing meegemaakt. Ik ga uitgebreid testen en met name kort na te zijn gestopt en uitgestapt opnieuw de startprocedure doorlopen, want daar doet de storing zich pas voor!! (oranje sleutelstoringslampje en niet uit neutraal te krijgen).

Mijn gevoel zegt me dat een los draadje niet kan voorspellen wanneer een storing zich voordoet, dat kan elk moment zijn, tenzij dit het draadje is, dat mijn sleutel moet herkennen, want dat lampje blijft telkens branden wanneer de auto niet meer verder wil! We gaan het meemaken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...