Kianist Geplaatst 16 Maart, 2023 Geplaatst 16 Maart, 2023 Sinds twee weken gaat mijn KIA Niro EV DPL niet meer automatisch wegrijden (D en R) als ik rempedaal loslaat bij stoplicht of bij wegrijden vanuit parkeersituatie. Ik moet dan eerst 'gas'pedaal indrukken en kan dus niet meer 'wegglijden'. Dealer zegt: helaas kunnen wij dat niet verhelpen: u remt te weinig waardoor zich roest heeft gevormd. Ik rij vanaf oktober. Heeft iemand hier ervaring mee en klopt het antwoord van de Dealer? Quote
Oplossing Evert Mulder Geplaatst 16 Maart, 2023 Oplossing Geplaatst 16 Maart, 2023 Ik kan mij niet voorstellen dat te weinig remmen de oorzaak is. Ik rem vrijwel altijd met de li peddel aan het stuur. Af en toe rem ik met het voetpedaal en als de auto is gestopt en ik de rem los laat gaat de auto weer rijden zoals het hoort. Vraag anders eens bij een andere dealer. Quote
Peter-036 Geplaatst 16 Maart, 2023 Geplaatst 16 Maart, 2023 Al dan niet 'per ongeluk' auto-hold ingeschakeld? Quote
Kianist Geplaatst 16 Maart, 2023 Topic Starter Geplaatst 16 Maart, 2023 Hartelijk dank voor de tip! Ga het straks checken. Quote
Kia pannenkoek Geplaatst 16 Maart, 2023 Geplaatst 16 Maart, 2023 Auto hold moet je na iedere start opnieuw aanzetten, kan dus niet per ongeluk aan blijven staan. Als je met de linker flipper helemaal stopt blijft ie ook staan trouwens. Quote
FGriffin Geplaatst 17 Maart, 2023 Geplaatst 17 Maart, 2023 14 hours ago, Kia pannenkoek said: Auto hold moet je na iedere start opnieuw aanzetten, kan dus niet per ongeluk aan blijven staan. Als je met de linker flipper helemaal stopt blijft ie ook staan trouwens. In de Niro EV (MY23) staat deze elke keer gewoon weer aan. Persoonlijk vind ik het ideaal rijden (lekker lui bij de stoplichten) Quote
Kianist Geplaatst 17 Maart, 2023 Topic Starter Geplaatst 17 Maart, 2023 Heb net Autohold uitgeschakeld. Kia glijdt als vanouds weer weg. Kiaforum werkt goed, Effectiever en sneller dan Dealeradvies. Hartelijk dank iedereen! Peter 2 Quote
Elhovo Geplaatst 17 Maart, 2023 Geplaatst 17 Maart, 2023 Tip: wegwezen bij die dealer. Ze verzinnen maar wat om niks te hoeven doen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.