Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Na de update valt mij op dat het 'luchtcirculatie' lampje vaker vanzelf aangaat, of dit te maken heeft met het warme weer en airco gebruik? geen idee, had het voorheen niet iig.

Geplaatst
26 minuten geleden, zei Rick:

Na de update valt mij op dat het 'luchtcirculatie' lampje vaker vanzelf aangaat, of dit te maken heeft met het warme weer en airco gebruik? geen idee, had het voorheen niet iig.

Als dat is wanneer je een tunnel ingaat klop dat. Dat was bij mij al zo. 
Tunnel uit, luchtcirculatie weer gewoon.

Geplaatst
37 minuten geleden, zei Peter-036:

Mij is wel opgevallen dat die klep sluit wanneer ik de voorruit sproei, hij blijft dan nog een minuutje dicht en opent dan 'vanzelf' weer.

Dit was ook voor de update en is een standaard functie net als ontwasemen indien vochtig en sluiten wanneer in een tunnel.

Geplaatst
1 uur geleden, zei Peter-036:

Mij is wel opgevallen dat die klep sluit wanneer ik de voorruit sproei,

Is uit te zetten in het menu.

Geplaatst

Bovenstaande functies ken ik indd, deze lijkt nu gewoon random te sluiten/aan te gaan.

Geplaatst

Start hij ook remote met de sleutel als hij nog aan de laadpaal gekoppeld zit? In geval van een PHEV natuurlijk?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb het geprobeerd en hij start wel het systeem op inclusief airco als je aan de laadpaal staat, maar stopt gelijk met laden en daadwerkelijk de auto verplaatsen is dan ook geen optie.
Dat laatste is natuurlijk wel zo veilig met de laadkabel aangesloten aan de auto.

• Like 1
Geplaatst

In mijn HEV heb ik zojuist een rit van 55 minuten achter de rug. Gedurende deze rit kreeg ik continu dit scherm te zien, 55 minuten lang met een draaiend pijltjessymbool rechts bovenin en bewegende blauwe blokjes. Wat gaat hier niet goed?

Ik heb geen update vanaf stick geinstalleerd. Het lijkt mij dat de update wel OTA is gedownload maar dat de installatie blijft hangen?????????????

Afbeelding van WhatsApp op 2023-07-12 om 13.58.10.jpg

Geplaatst
46 minuten geleden, zei Geer00:

In mijn HEV heb ik zojuist een rit van 55 minuten achter de rug. Gedurende deze rit kreeg ik continu dit scherm te zien, 55 minuten lang met een draaiend pijltjessymbool rechts bovenin en bewegende blauwe blokjes. Wat gaat hier niet goed?

Ik heb geen update vanaf stick geinstalleerd. Het lijkt mij dat de update wel OTA is gedownload maar dat de installatie blijft hangen?????????????

Dit lijkt idd een OTA-update. Gewoon laten gaan is denk ik de beste optie. Ook bij updaten via USB duurt het eerste deel erg lang.

Geplaatst

Ja zal OTA zijn, ik kreeg van de week ook een melding van gebruiksvoorwaarden zijn aangepast, maar heb nog steeds dezelfde versies.

Geplaatst

Ik kreeg van de week ook 2 keer tijdens het rijden de vraag of ik de aangepaste gebruikersvoorwaarden wilde lezen, zo over de navigatie heen. Vond ik niet heel handig. Toen ik hem later kreeg terwijl ik stil stond en op ja drukte kreeg ik ook niets te zien….

Geplaatst (aangepast)

Ik heb die aangepaste voorwaarden geaccepteerd (bij stilstand op de betreffende knop drukken) en pas daarna kreeg ik dat scherm van de voorbereiding van de update.

aangepast door Geer00
Geplaatst
1 uur geleden, zei Geer00:

Ik heb die aangepaste voorwaarden geaccepteerd (bij stilstand op de betreffende knop drukken) en pas daarna kreeg ik dat scherm van de voorbereiding van de update.

Gaat lekker met de updates,

Het kan ook zijn dat die pas verder gaat als je je auto uitzet en afsluit..

Geplaatst
3 uur geleden, zei Geer00:

OTA is via GPRS of 3G (heeeel langzaam dus) Dat heeft wel even nodig. Nachtje slapen en dan moet het wel binnen zijn.

Geplaatst

Ik heb dat scherm nu nog steeds. Er gaat duidelijk iets niet goed .............

Geplaatst

Ik heb vandaag ook de update gehad en voor ik uitstapten ben ik gaan zien naar instellingen en zag dat die bezig was. Hij zal wel installeren zeker heb een Plug-in versie dus heeft stroom genoeg wat heb hem gisteren opgeladen.. 

Of moet de motor draaien om deze update uit te voeren ?

Geplaatst
57 minuten geleden, zei Kia Jantje:

Ik heb vandaag ook de update gehad en voor ik uitstapten ben ik gaan zien naar instellingen en zag dat die bezig was. Hij zal wel installeren zeker heb een Plug-in versie dus heeft stroom genoeg wat heb hem gisteren opgeladen.. 

Of moet de motor draaien om deze update uit te voeren ?

Nee, uitlaten

Geplaatst (aangepast)
1 uur terug, zei Rick:

Nee, uitlaten

Auto aan laten staan, bij mij is de update mislukt, maar blijkbaar heeft KIA de update stop gezet wegens bug in die update. dus negen van de tien zal die niet lukken als je probeert. ( info KIA België)

Als je de volgende keer een update wil installeren - dan je auto aan laten staan met een plug-in batterij , want deze neemt stroom af van de plug-in batterij voor de update uit te voeren  - je kan dan wel de deuren niet sluiten van je Kia ...

Update: als de bug uit de software is zal deze terug aangeboden worden aan je Kia Sportage...

aangepast door Kia Jantje
Geplaatst
49 minuten geleden, zei Kia Jantje:

blijkbaar heeft KIA de update stop gezet wegens bug in die update

Kan ik dit ergens bevestigd krijgen?

Geplaatst
59 minuten geleden, zei Wim-A:

Kan ik dit ergens bevestigd krijgen?

Niet bij mijn dealer in ieder geval. Die had vanochtend geen idee .................

"Probeer nog maar eens met een usb-stick er overheen" was het "advies".

Nou, ik ga voor de optie van die bug. Ik wacht het voorlopig nog wel even af.

Geplaatst

Ik heb net dit bericht van Facebook geplukt:

Gisteren kreeg ik de foutmelding. Vandaag bij de dealer geweest. Deze gaf aan dat de importeur helaas deze melding de afgelopen tijd, vaker gehad heeft ( de dealer zelf al 3x). Volgens de importeur wordt dit wellicht veroorzaakt door de meest recente NAV software update.
Advies van importeur; Doe geen NAV update (versie juni 2023)
Volgens de dealer neemt de Importeur contact op met KIA fabrieken om de update, ook de OTA, te stoppen, totdat er een verbeterde versie beschikbaar is.
Geplaatst
3 uur geleden, zei Wim-A:

Ik heb net dit bericht van Facebook geplukt:

Gisteren kreeg ik de foutmelding. Vandaag bij de dealer geweest. Deze gaf aan dat de importeur helaas deze melding de afgelopen tijd, vaker gehad heeft ( de dealer zelf al 3x). Volgens de importeur wordt dit wellicht veroorzaakt door de meest recente NAV software update.
Advies van importeur; Doe geen NAV update (versie juni 2023)
Volgens de dealer neemt de Importeur contact op met KIA fabrieken om de update, ook de OTA, te stoppen, totdat er een verbeterde versie beschikbaar is.

Bij mij de OBC vervangen, tot nu toe geen  meldingen meer gehad..

Geplaatst

Ik moet het afkloppen: geen foutmeldingen meer sinds plm een week. Wel blijft het lampje "Airbag passagier" branden (dat hoort na een paar tellen uit te gaan) maar verder geen rode of oranje lampjes meer. En nee, ik ben er nog niet mee bij de dealer geweest, dus het schijnt voorlopig ook spontaan op te houden ...

Geplaatst
33 minuten geleden, zei Wim-A:

Ik moet het afkloppen: geen foutmeldingen meer sinds plm een week. Wel blijft het lampje "Airbag passagier" branden (dat hoort na een paar tellen uit te gaan) maar verder geen rode of oranje lampjes meer. En nee, ik ben er nog niet mee bij de dealer geweest, dus het schijnt voorlopig ook spontaan op te houden ...

Mij ook een week niet, en ineens dagen achter elkaar, niet te doen. Dus laten 'maken'.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...