Jump to content

Recommended Posts

Posted

Is het mogelijk achteraf parkeersensors voor te (laten) monteren op een niro uit 2021?

Posted

Kan natuurlijk altijd en bij iedere auto. Of de functionele integratie identiek is aan de af-fabriek versie is wel een vraag.

• Like 1
  • Thanks 1
Posted

Dat is zeker mogelijk. Een rarigheidje met de parkeersensoren vòòr is wel, dat deze alleen ingeschakeld worden als kort tevoren de versnelling van de automaat in R gestaan heeft. Met andere woorden: je moet kort tevoren (weet niet hoe lang) eerst even achteruit gereden hebben of nog in R staan, voordat die voorsensoren signaleren. Als je in een parkeersituatie gewoon aansluit op een auto die al geparkeerd staat (zonder een achteruit-manoeuvre te hoeven doen) dan zullen de sensoren niet werken. Althans: zo is het op mijn Niro HEV uit 2021.

• Like 1
Posted

Bij mijn e-niro (2021) is een apart knopje op het middenconsole, je moet ze dus aanzetten, voor je waarschuwingen aan de voorkant krijgt. Zeer onlogisch, waarom zijn die sensoren niet permanent aan? Bij mijn vorige auto (Citroen C-5-III) was dat wel zo, heel handig.

• Thanks 1
Posted (edited)