Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hebben jullie ook dat de EV koelvloeistof (de blauwe) steeds schommelt van net tot aan "low" tot eronder, ligt misschien eraan of je een langer of korter stuk gereden hebt, maar mijn koelvloeistof staat eigenlijk nooit goed, soms raakt die net het randje van low, maar meestal eronder. Is al eens bijgevuld en toen was die enkele dagen goed, tot net erover, maar nu is die weer eronder en lijkt zakkend.
Beetje vervelend aant worden deze auto.

Geplaatst

Wanneer kijk je naar het peil? Als de vloeistof warm is of koud? Je hoort te kijken bij koud, aangezien koelvloeistof uitzet bij opwarmen en dan "dus" een hoger peil toont...

• Like 1
Geplaatst

Heb de laatste jaren diverse auto’s gehad en als ik eerlijk ben gaat bij mij de motorkap alleen open als hij voor onderhoud in de garage staat.

• Haha 1
Geplaatst
39 minuten geleden, zei Murcielaygo:

Wanneer kijk je naar het peil? Als de vloeistof warm is of koud? Je hoort te kijken bij koud, aangezien koelvloeistof uitzet bij opwarmen en dan "dus" een hoger peil toont...

Dank voor de info :) 

Bij koud staat die te laag, soms bij 'warm' als ik op EV heb gereden, dan staat die wel tot aan het streepje, maar dan nog wat aan de lage kant.
Vind het vreemd dat die wel even goed heeft gestaan maar nu weer onder het peil zakt na bijvullen enkele dagen geleden..
Zal er nog eens wat bij laten doen dees week. 
Is dit spul ook zelf te kopen? geen zin elke keer 40 minuten op en neer naar de Dealer te moeten gaan.

Geplaatst
Zojuist, zei abhteh:

Heb de laatste jaren diverse auto’s gehad en als ik eerlijk ben gaat bij mij de motorkap alleen open als hij voor onderhoud in de garage staat.

Haha, tsja, na diverse grove fouten van mijn vorige dealer (a 1.5 liter olie teveel bij elke beurt en zagen in de onderkant van de auto) kijk ik alles na steeds :P 🙈

Geplaatst
Vind het vreemd dat die wel even goed heeft gestaan maar nu weer onder het peil zakt na bijvullen enkele dagen geleden.

Het zou kunnen dat er lucht in het systeem zit, waardoor het peil hoger leek dan het was.
En dat die lucht door het circuleren nu uit het systeem is.

Ik denk dat er inmiddels bij een GOEDE autimaterialenzaak ook wel EV-koelmiddel verkrijgbaar moet zijn en dat zij adhv het kenteken wel kunnen vinden wat de specificaties moeten zijn.
  • Like 1
Geplaatst
3 uur geleden, zei Murcielaygo:

Het zou kunnen dat er lucht in het systeem zit, waardoor het peil hoger leek dan het was.
En dat die lucht door het circuleren nu uit het systeem is.

Ik denk dat er inmiddels bij een GOEDE autimaterialenzaak ook wel EV-koelmiddel verkrijgbaar moet zijn en dat zij adhv het kenteken wel kunnen vinden wat de specificaties moeten zijn.

Dacht ik ook aan, de lucht, ook omdat de OBC vervangen is en dit hier ook doorheen loopt. Heb het laten bijvullen en zal zien of het nu wel stabiel blijft :) Maar voorlopig staat mijne helaas stil.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...