Arno van Dorland Geplaatst 22 Juli, 2023 Geplaatst 22 Juli, 2023 Dag, Gisteren is onze nw Niro EV Dpl geleverd. Kan echter maar niet vinden hoe ik de gekleurde sfeerverlichting (ambiance) in kan stellen. Op dit moment is deze uit. In de handleiding niets kunnen vinden en de optie die onder 'lichten' zou moeten staan staat niet in ons menu. Wie weet raad? alvast dank voor je reactie. Mvg., Arno van Dorland Quote
Rob18 Geplaatst 22 Juli, 2023 Geplaatst 22 Juli, 2023 Op ongeveer 2 minuten zie je hoe het moet. Onder Lichten: Omgevingslicht. Quote
Arno van Dorland Geplaatst 23 Juli, 2023 Topic Starter Geplaatst 23 Juli, 2023 Dag Rob, Hartelijk dank voor je reactie en het filmpje. Helaas leidt deze niet tot de oplossing. Punt is dat de optie 'omgevingslicht' onder het menu-item 'licht' niet zichtbaar is. Mvg., Arno van Dorland Quote
Murcielaygo Geplaatst 23 Juli, 2023 Geplaatst 23 Juli, 2023 HEEFT jouw auto/uitvoering dit licht dan wel?En zo ja, hoe weet je dat? Quote
Arno van Dorland Geplaatst 23 Juli, 2023 Topic Starter Geplaatst 23 Juli, 2023 Dag Murcielaygo, Ik heb de uitvoering Dynamic Plus line. Deze uitvoering heeft Ambient lightning volgens de informatie in de prijslijst. Daarnaast denk ik gezien te hebben dat deze ook brandde toen ik de wagen ophaalde. Mvg., Arno van Dorland Quote
Rob18 Geplaatst 23 Juli, 2023 Geplaatst 23 Juli, 2023 Inderdaad in de PlusLine hoort ook Ambient lighting. In het menu als volgt: Voertuiginstellingen, Licht, Omgevingslicht, Kleur (je kan zelf nog een kleur samenstellen). En anders toch even naar de dealer. Quote
Arno van Dorland Geplaatst 25 Juli, 2023 Topic Starter Geplaatst 25 Juli, 2023 Even een update. Het probleem is nog niet opgelost. Hierbij wat er is geprobeerd en wat niet bleek te helpen. - ik heb zelf (op aanraden van de dealer) de software reset naar fabrieksinstellingen via de reset optie in setup - ik heb zelf (op aanraden van de dealer) de software reset via het indrukken van het puntje naast de pwr knop op het infotainmentpaneel - de dealer heeft de software reset - de dealer heeft software van april '23 geïnstalleerd Conclusie: er is waarschijnlijk hardware stuk zoals module licht. Vervolg: er is bij de dealer een afspraak gemaakt voor reparatie. Quote
Jos S Geplaatst 27 Juli, 2023 Geplaatst 27 Juli, 2023 Ik heb mijn Kia Niro EV, DPL nu twee weken en heb ineens hetzelfde probleem. mijn ambient light is uit en de twee opties in het licht-menu zijn verdwenen. Ik weet zeker dat ze er eerst wel waren, want ik heb zowel de helderheid en kleur zelf ingesteld nadat ik de auto had opgehaald. Eind vorige week wel de OTA update voor het navigatie systeem gehad. Geen idee of het daarna nog gewerkt heeft, het viel me gisterenochtend voor het eerst op. Ik zal die reset procedure ook nog even doorlopen, als dat bij mij ook niet werkt, dan op naar de dealer. Quote
Blauwtje Geplaatst 27 Juli, 2023 Geplaatst 27 Juli, 2023 Ik heb hetzelfde probleem. Er schijnt een software update voor te zijn; ik ben door de dealer uitgenodigd om die volgende week dinsdag te laten installeren. Afwachten of het echt werkt. Quote
Rob18 Geplaatst 27 Juli, 2023 Geplaatst 27 Juli, 2023 7 minuten geleden, zei Blauwtje: Ik heb hetzelfde probleem. Er schijnt een software update voor te zijn; ik ben door de dealer uitgenodigd om die volgende week dinsdag te laten installeren. Afwachten of het echt werkt. Benieuwd welke uitvoering je hebt. Voorzover ik begreep betrof het enkel de PHEV modellen. Bij mijn HEV Launch Edition van maart 2023 werkt alles perfect. De enige software update betrof de trekhaak tot nu toe. Quote
Blauwtje Geplaatst 27 Juli, 2023 Geplaatst 27 Juli, 2023 Ik heb een hybrid in DPL uitvoering, die is eind juni geleverd. Quote
Rob18 Geplaatst 27 Juli, 2023 Geplaatst 27 Juli, 2023 1 minuut geleden, zei Blauwtje: Ik heb een hybrid in DPL uitvoering, die is eind juni geleverd. Maar hopen dat de dealers ook dit probleem weer kunnen fixen. Quote
Jos S Geplaatst 1 Augustus, 2023 Geplaatst 1 Augustus, 2023 Op 27-7-2023 om 17:26, zei Blauwtje: Ik heb hetzelfde probleem. Er schijnt een software update voor te zijn; ik ben door de dealer uitgenodigd om die volgende week dinsdag te laten installeren. Afwachten of het echt werkt. En heeft de software update het probleem opgelost? Quote
Blauwtje Geplaatst 1 Augustus, 2023 Geplaatst 1 Augustus, 2023 Nee, heeft het niet opgelost........nieuwe poging eind september ná mijn vakantie. Quote
Arno van Dorland Geplaatst 5 Augustus, 2023 Topic Starter Geplaatst 5 Augustus, 2023 Afspraak voor reparatie lichtmodule is door dealer helaas verplaatst naar 30-08-'23. Na reparatie hoop ik te kunnen delen wat het probleem is/was. Quote
Jos S Geplaatst 21 Augustus, 2023 Geplaatst 21 Augustus, 2023 In een ander forum wordt een oplossing beschreven; het losmaken van de min-pool van de accu, 5 minuten wachten en weer bevestigen. Dit heb ik zelf nog niet geprobeerd en twijfel of ik moet gaan 'klooien' aan een gloednieuwe auto. Binnenkort de dealer maar weer eens bellen of ze al iets over het 'ingediende probleem' gehoord hebben. https://www.kianiroforum.com/threads/ambient-lighting-feature-disappeared.11409/page-3#post-112332 Quote
Oplossing Arno van Dorland Geplaatst 25 September, 2023 Topic Starter Oplossing Geplaatst 25 September, 2023 Dag, graag laat ik weten dat de dealer het probleem vandaag heeft opgelost. Er is een module met een lichtsensor vervangen. E.e.a. werkt weer zoals het is bedoeld. 1 Quote
Blauwtje Geplaatst 28 September, 2023 Geplaatst 28 September, 2023 Bij mij is het probleem "vanzelf" opgelost. De auto heeft 6 weken (in verband met vakantie) stil gestaan. Afgelopen zondag deed de sfeerverlichting het spontaan; ook de dealer begrijpt het niet. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.