Jump to content

Storing DC-DC Laagstroomtransformator

Theo van der Fluit

Recommended Posts

Gisteren reed ik op de snelweg en ineens kreeg ik de melding " Storing DC-DC laagspanningstransformator stop de motor  en ga naar KIA garage"

Mijn KIA NIRO PHEV van 2020 stopte er daarna ook mee, het was een zeer gevaarlijke situatie want ik moest deze auto laten uitrollen naar de vluchtstrook terwijl al het verkeer om je heen passeerd. Ik was hier totaal niet blij mee, en erg geschrokken.  

Ja wat moet je dan je sta daar in een gestreste situatie.

18 minuten geleden, zei fiddler:

hoe liep dat af?

Uiteindelijk contact uitgezet wachten en daarna weer aangezet. Toen werkte alles weer. Heb meteen een afspraak gemaakt bij de KIA garage. Ik had anders via de "Mijn KIA App" pechhulp kunnen inschakelen, maar dat bleek nog niet nodig.

Storing Kia Niro PHEV 2020.jpeg

Edited by Theo van der Fluit

FF toch nieuwsgierig, ik heb een HEV en die heeft een start accu select knop voor wat m'n dealer zei aparte 12 accu, zodat het ' normale' accu circuit ge by passed wordt; 1 keer nodig gehad, en werkte. Bij jou dus niet?

Bij de Sportage PHEV veel fouten door update, 100de autos stonden stil en mochten de weg niet op totdat KIA het weer vrijgaf als veilig. Allemaal door de laatste update.