Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Airconditioning blijft blazen als ik deze uitdoe

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Ik heb een Sportage PHEV GT-Plusline. Echter als ik bijv. de verwarming/airco aanzet en vervolgens weer uit met de linkerknop, blijft ie vaak nog lucht blazen door de ventilatieroosters.

Deze zou toch vanzelf uit moeten gaan? Nu moet ik elke keer handmatig de roosters sluiten omdat je anders gek wordt van de luchtstroom.

De dealer weet hier ook niets van en zou dit ook gaan navragen.

aangepast door Sven de Bruin
Geplaatst (aangepast)

Ik herken inderdaad wel een (zwakke) luchtstroom na het uitzetten, maar niet zo hinderlijk als ik uit jouw verhaal opmaak. Sluit jij de roosters fysiek af of via de tiptoetsen op het scherm? Ik doe namelijk het laatste voordat ik de airco uitzet. Ik laat dan meestal wel de uitstroomopening naar de voeten "aan" staan.

Ik denk dat wanneer je de roosters fysiek afsluit dit ook ten koste van de ventilatie gaat. maar zeker weten doe ik dat niet.

aangepast door Geer00
Geplaatst

Gaat ie na een paar minuten niet van zelf uit? Vroeger zeiden ze dat je na uitzetten nog even door moest blijven blazen vw bacterien, schimmels etc.

Geplaatst
2 uur geleden, zei Geer00:

Ik herken inderdaad wel een (zwakke) luchtstroom na het uitzetten, maar niet zo hinderlijk als ik uit jouw verhaal opmaak. Sluit jij de roosters fysiek af of via de tiptoetsen op het scherm? Ik doe namelijk het laatste voordat ik de airco uitzet. Ik laat dan meestal wel de uitstroomopening naar de voeten "aan" staan.

Ik denk dat wanneer je de roosters fysiek afsluit dit ook ten koste van de ventilatie gaat. maar zeker weten doe ik dat niet.

Hoi Geer, ik sluit de roosters fysiek uit omdat er anders een luchtstroom blijft. Dit is echt irritant, volgens mij moet 'ie toch niet meer blazen als je de airco uitzet met de linker drukknop?

Geplaatst

Er is natuurlijk wel een verschil tussen de airco uitzetten en de ventilatie uitzetten.  Als je de automatische airco uitzet(linkerknop met drie standen) blijft er wel een ventilatiestroom aanwezig.
die neemt meestal de sterkte over van de airco als je de airco uitzet. Je kunt wel zelf de ventilatiestand op nul zetten maar of dat nu slim is vraag ik me af?

Heb zelf maar zelden de airco aan maar wel de ventilatie op stand twee of drie, anders gaat dat ding een storend geluid maken😳  En ik zet de airco uit door gewoon het A/C knopje in te drukken.

• Haha 1
Geplaatst

Bij mij staat de airco altijd aan, in principe op 20 gr, het gehele jaar door. Ik vind deze constante temperatuur prettig en daarnaast verwijdert de airco ook het vocht uit de auto, in de zomer maar zeker ook in de winter. 
Hooguit als het extreem warm is zet ik de airco tijdelijk iets koeler, maar probeer zo snel als mogelijk weer naar een constante temperatuur te gaan. 

• 5 maanden later...
Geplaatst

Durf het bijna niet te vragen, maar als ik met mijn PHEV volledig elektrisch rij, dus Eco mode, dan wordt het nu in de winterse tijden niet warm in de auto.

Airco staat op 21°C, maar voel alleen maar koude lucht binnenkomen.

Enkel nadat ik naar Sport mode gaat, springt de ICE bij en wordt het wel warm in de auto.

Wat zie ik over het hoofd? 🧐

Heb mij Sportage GT-Plusline PHEV pas een week en moet alle manuals nog doorlezen.

Geplaatst
58 minuten geleden, zei cismo14:

Durf het bijna niet te vragen, maar als ik met mijn PHEV volledig elektrisch rij, dus Eco mode, dan wordt het nu in de winterse tijden niet warm in de auto.

Airco staat op 21°C, maar voel alleen maar koude lucht binnenkomen.

Enkel nadat ik naar Sport mode gaat, springt de ICE bij en wordt het wel warm in de auto.

Wat zie ik over het hoofd? 🧐

Heb mij Sportage GT-Plusline PHEV pas een week en moet alle manuals nog doorlezen.

Ik heb hem ook op 21 staan. Automatic Climate op laagste stand zonder A/C. Als ik de auto deze dagen start en meteen de voorruit ontwaseming aanzet gaat de motor ook meteen aan op 1300/1400 toeren. Zonder dat springt ie voordat ik de straat uit ben ook aan. Daarnaast heb ik de stoel en stuur verwarming aan staan. Motor blijft dan zeker richting de 10 min lopen tot ie het warm genoeg vind. Gaat ie even uit en na paar minuten weer aan. 

Geplaatst

Blijf toch vreemd dat na 10km snelweg uit de stad, de ICE nog niet één keer was bijgesprongen in ECO mode, terwijl AC op 21°C warmte vraag staat. Voorruit ontwaseming, stoel en stuur verwarming stond allen niet aan.

Als je ±60km kan rijden op een volle accu, moet er m.i. ook iets te verwarmen zijn op stroom.

Neem dat ze bij een "full electric" daar wel iets op hebben gevonden.😆

• Haha 1
Geplaatst
Jep , een warmtepomp, wat de Sportage dus niet heeft

Of weerstandsverwarming. Wat blijkbaar aan de importeur is om te bepalen wat "de markt" vraagt...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...