Ga naar inhoud

Levertijd


Theo0225

Aanbevolen Berichten

Op 2-1-2024 om 12:29, zei raz:

Zijn er nog mensen die wachten op hun Sportage ‘23 ter aflevering begin januari ? Zo ja staat deze al bij jullie dealer of nog ln de haven ?

Vanmorgen met de dealer gebeld, onze auto besteld in Mei '23 schijnt met de boot onderweg te zijn? vanuit Slowakije.

Ik dacht dat alles per trein en wegvervoer ging?

 

Of is dit weer zo'n lulverhaal van de dealer

Link naar reactie
Delen op andere sites


15 uur geleden, zei Marcel Vos:

Sportage Hybrid GT-PlusLine in Experience Green is vandaag eindelijk afgeleverd. 18 februari besteld, begin november in de haven aangekomen en eind november bij de dealer. Leasemaatschappij (Van Mossel) accepteerde vervolgens geen levering meer in 2023 (andere 2 leasemaatschappijen van mijn werkgever wel, maar helaas had Van Mossel het beste aanbod), waarna de auto dus vandaag is afgeleverd.

Extra bestelde deur- en achterklepverlichting waren nog niet binnen en worden binnenkort alsnog geïnstalleerd.

Extra bestelde deur- en achterklepverlichting 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, zei J du Mortier:

Vanmorgen met de dealer gebeld, onze auto besteld in Mei '23 schijnt met de boot onderweg te zijn? vanuit Slowakije.

Ik dacht dat alles per trein en wegvervoer ging?

 

Of is dit weer zo'n lulverhaal van de dealer

Zodra de auto is gebouwd ontvangt de dealer het chassisnummer. Vanaf dat moment is er normaal gesproken  4 tot 6 weken nodig voor transport, klaarmaken naar aflevering. Dit volgens mijn dealer. Is er bij u al een chassisnummer bekend?

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uur geleden, zei J du Mortier:

Vanmorgen met de dealer gebeld, onze auto besteld in Mei '23 schijnt met de boot onderweg te zijn? vanuit Slowakije.

Ik dacht dat alles per trein en wegvervoer ging?

 

Of is dit weer zo'n lulverhaal van de dealer

Vraag concreet naar het VIN  nr. Als dat er ls, klopt het wel, lndien niet bekend of smoesjes waarom het nog niet bekend ls (terwijl het al wel op transport hierheen ls), klopt z’n verhaal niet 

Link naar reactie
Delen op andere sites


12 hours ago, J du Mortier said:

Extra bestelde deur- en achterklepverlichting 

Klopt, uit de accessoirelijst. Dan wordt de grond naast en onder de deur en achterklep bij het openen verlicht, zodat je beter ziet of je bijna in een plas stapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi allemaal,

20 Februari 2023 is er voor mij een Kia Sportage Dynamic plus besteld bij de lease maatschappij Pure Lease. Voor zakelijk gebruik.

Nu is het inmiddels al Januari 2024 (al 11 maanden verder dus) en nog steeds is er geen concrete informatie wanneer de auto uitgeleverd gaat worden. Orgineel zou het oktober gaan worden. Maar nu zijn we alweer 3 maanden verder. Vind toch erg lang duren inmiddels. Heb bij de vorige werkgever een Ceed gehad en deze was er tussen 6 en 8 maanden in de corona periode.

Anderen die momenteel al bijna een jaar wachten op hun Sportage?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gelukkig niet, bestelling bij de leasemaatschappij was begin september, er is toen gesproken over 6 tot 9 maanden levertijd. Dat past prima bij het aflopen van het huidige contract in juni 2024. Maar ik hoor meer over langere levertijden, dus ben wel erg benieuwd of mijn nieuwe leaseauto een beetje op tijd geleverd gaat worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb dus 14 maanden (vorig jaar Sept geleverd) mogen wachten. Lees dat inmiddels ook geleverd wordt na ± 8 maanden. Lijkt toch op een roulette wanneer je aan de beurt bent. Succes met wachten. Is het wel waard!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Zojuist bericht van dealer. Goed nieuws. Mijn Sportage HEV Gt-line staat in de haven. Auto besteld op 4-8-2023. Aflevering  verwacht eind februari. Zeven maanden was ook de levertijd die werd genoemd bij aankoop. Heb er zin in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat is jullie ervaring met levering Chassis nummer is bekend bij mij en dealer en die zegt dat de auto is gebouwd. Maar veel meer dan dat laat de dealer niet los, behalve dat de vrachtauto met auto's ineens voor zijn neus staat. Levering staat gepland op 12-18 feb. 

 

Besteld mid augustus 2023, Sportage PHEV GT-Line Experience green 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb vorige week bericht gekregen dat mijn in augustus bestelde HEV GT-Line experience green is gearriveerd in Rotterdam. De dealer verwacht de auto normaak gesproken af te kunnen leveren eind februari, begin maart. Maar is afhankelijk van uitlevering door KIA. 
Bij vorige contacten met de dealer kreeg ik de indruk dat de planning wel in te zien is.  Half december kreeg ik te horen dat mijn auto volgens planning in januari op transport zou gaan. Dit blijkt nu te kloppen. Maar mijn ervaring is ook dat men liever zwijgt tot het moment van aflevering bekend is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja wat voor mij een soort van geruststelling is, is dat de auto een chassis nummer heeft. Volgens de dealer betekend dat de wagen dan in ieder geval gemaakt is. Hij kan dus nooit uitgesteld worden vanwege onderdelen tekort. 
Logistiek daar in tegen is het afwachten. De dealer verteld me dat dat ze tussendoor ook geen tracking bezitten. Wat mogelijk is, maar apart. Want een transporteur heeft toch pakbonnen? Worden die dan nergens gedocumenteerd en verdwijnt de auto uit het zicht totdat die weer bij de dealer opduikt. Is er een manier om dit zelf te tracken?

Ik ben niet zozeer uit om de wagen tot op de meter nauwkeurig te volgen of om de dealer aan de verwachte datum te houden een week meer of minder is geen ramp. Maar ik vind het zo vreemd dat het koffiedik kijken is. 

aangepast door Rubenvdhoek
Link naar reactie
Delen op andere sites


8 uur geleden, zei Rubenvdhoek:

Ik ben niet zozeer uit om de wagen tot op de meter nauwkeurig te volgen of om de dealer aan de verwachte datum te houden een week meer of minder is geen ramp. Maar ik vind het zo vreemd dat het koffiedik kijken is. 

Ik geloof er ook geen bal van dat een dealer niet exact weet welke auto zich waar bevind.  Het lijkt erop alsof ze dat grijze gebied maar al te graag zelf in stand houden. Maar wat ze daar mee willen bereiken is me niet helemaal duidelijk? Kunnen ze dan nog wat rommelen met de leverdatum, of hebben ze geen zin in lastige klant vragen. Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar😳

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn dealer liet mij netjes in systeem zien wat verwachting was en wanneer vanuit haven naar dealer geleverd werd

Uiteindelijk zelfs een week eerder geleverd dan in systeem staat.

Ligt aan bereidwilligheid van dealer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


17 uur geleden, zei Henri497:

Ik geloof er ook geen bal van dat een dealer niet exact weet welke auto zich waar bevind.  Het lijkt erop alsof ze dat grijze gebied maar al te graag zelf in stand houden. Maar wat ze daar mee willen bereiken is me niet helemaal duidelijk? Kunnen ze dan nog wat rommelen met de leverdatum, of hebben ze geen zin in lastige klant vragen. Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar😳

Zelf denk ik dat ze dan de werkdruk wat beter kunnen spreiden. Wat ik oprecht begrijp want als er steeds mensen bellen die er op staan zo snel mogelijk geholpen te worden omdat ze te weten gekomen zijn dat hun nieuwe wagen al reeds bij de dealer staat. Wellicht dat de dealer dan het uitlever tempo kan opvoeren wat misschien niet leidt tot de kwaliteit die ze willen. 
Ik weet niet hoe dat normaal gaat, wordt mijn eerste wagen die ik nieuw in ontvangst neem.

15 uur geleden, zei gjklasens:

Mijn dealer liet mij netjes in systeem zien wat verwachting was en wanneer vanuit haven naar dealer geleverd werd

Uiteindelijk zelfs een week eerder geleverd dan in systeem staat.

Ligt aan bereidwilligheid van dealer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat zou ik ook wel willen zien, maar goed ik denk dat dit systeem het grote dealer geheim is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 10-1-2024 om 10:12, zei Stefan van Nieuwenhuizen:

Hoi allemaal,

20 Februari 2023 is er voor mij een Kia Sportage Dynamic plus besteld bij de lease maatschappij Pure Lease. Voor zakelijk gebruik.

Nu is het inmiddels al Januari 2024 (al 11 maanden verder dus) en nog steeds is er geen concrete informatie wanneer de auto uitgeleverd gaat worden. Orgineel zou het oktober gaan worden. Maar nu zijn we alweer 3 maanden verder. Vind toch erg lang duren inmiddels. Heb bij de vorige werkgever een Ceed gehad en deze was er tussen 6 en 8 maanden in de corona periode.

Anderen die momenteel al bijna een jaar wachten op hun Sportage?

Yesss, de leasemaatschappij heeft gebeld en volgende week vrijdag wordt de auto op het werk afgeleverd. Totale wacht tijd vanaf bestellen was dus ruim 11 maanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier ook een mailtje van de leasemij: verwachte levering staat nu op 16-5-24. Dat zou mooi op tijd zijn voor het einde van het contract van mijn huidige auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zojuist even contact gehad met mijn dealer over mijn bestelde Sportage GTplusline HEV. Hij heeft een chassisnummer(VIN) en zou "onderweg" zijn naar Nederland. Hij verwacht/hoopt eind deze maand te kunnen leveren. Het is even koffiedik kijken maar dat is redelijk binnen de verwachte levertijd(besteld 07-2023, dus pakweg 7 maanden levertijd). Gelukkig is dit wel een MY2024 model dus gewoon met de goede specs (230pk / 1650kg trekgewicht).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 1-2-2024 om 10:53, zei Renzo4000:

Zojuist even contact gehad met mijn dealer over mijn bestelde Sportage GTplusline HEV. Hij heeft een chassisnummer(VIN) en zou "onderweg" zijn naar Nederland. Hij verwacht/hoopt eind deze maand te kunnen leveren. Het is even koffiedik kijken maar dat is redelijk binnen de verwachte levertijd(besteld 07-2023, dus pakweg 7 maanden levertijd). Gelukkig is dit wel een MY2024 model dus gewoon met de goede specs (230pk / 1650kg trekgewicht).

Dat is erg fijn nieuws, wie is de leverende dealer als ik mag vragen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 1-2-2024 om 10:53, zei Renzo4000:

Zojuist even contact gehad met mijn dealer over mijn bestelde Sportage GTplusline HEV. Hij heeft een chassisnummer(VIN) en zou "onderweg" zijn naar Nederland. Hij verwacht/hoopt eind deze maand te kunnen leveren. Het is even koffiedik kijken maar dat is redelijk binnen de verwachte levertijd(besteld 07-2023, dus pakweg 7 maanden levertijd). Gelukkig is dit wel een MY2024 model dus gewoon met de goede specs (230pk / 1650kg trekgewicht).

Zojuist een afleverafapraak gemaakt voor 26 februari (kon zelfs een week eerder maar mijn huidige lease loopt 26 februari af). Dealer gaf aan dat hij op transport is gezet en normaliter met een week max twee aankomt. Keurige levertijd dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uur geleden, zei Renzo4000:

Zojuist een afleverafapraak gemaakt voor 26 februari (kon zelfs een week eerder maar mijn huidige lease loopt 26 februari af). Dealer gaf aan dat hij op transport is gezet en normaliter met een week max twee aankomt. Keurige levertijd dus!

Ik heb ook vandaag met dealer gesproken. Auto komt as. donderdag aan bij de dealer. Aflevering ongeveer een week daarna. Levertijd is dan 6,5 maand. Dik tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...