Jump to content

Kia Ceed 1.5 GT line plus onderhoudsbeurt 40.000km kosten

Recommended Posts

Posted

Ik heb sinds een half jaar een Kia Ceed 1.5 GT line plus, een heerlijke auto.

Nu geeft info aan dat er onderhoud nodig is (klopt wel want bijna 40.000km)

Weet iemand bij benadering wat zo`n onderhoudsbeurt kost?

En wordt dan ook de airco gecheckt? Auto is bijna 3 jaar dus bijvullen wellicht.

Hoort dat bij de beurt of komt dat extra op de rekening?

Indien iemand iets hierover kan zeggen dan hoor ik het graag.

Op de site van diverse Kia dealers kom ik van alles tegen maar niet de kosten.

• 2 weeks later...
Posted

Nou, op dit forum wordt ik ook niet veel wijzer.

Dacht dat er wel een andere Ceed GT line rijder zou reageren.

Weinig activiteit helaas.

Posted

Dan reageert er een Picanto rijder;
Je kunt in MijnKia precies zien wat een beurt jou kost als je een afspraak wilt maken. Maar ik zou dan alsnog aanraden de afspraak rechtstreeks met je garage te maken. In mijn ervaring komen afspraken via MijKia achteraan in de wachtrij terecht.

Binnen die omgeving waren voorheen ook de folders mbt Regulier Onderhoud (RO) te vinden waarin staat wat wanneer moet gebeuren, maar die zie ik in mijn eigen omgeving even niet terug.

Controle van de WERKING van de A/C is meestal wel opgenomen (of hij koelt), maar verdere controles niet.

Enne, dit is een MERK-forum, dan is de kans op reactie van andere rijders van een specifiek model sowieso lager dan op een type-forum.
En in zijn algemeenheid is dit forum qua activiteit de afgelopen 11+ jaar flink afgenomen, maar dat is niet uniek aan dit forum...

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
Posted

Ik heb inderdaad een Kia dealer gebeld voor informatie en die wist me precies te vertellen hoe of wat.

Inloggen op Mijn Kia is nooit gelukt en zelfs hoofdkantoor Kia kan probleem niet oplossen.

Waarschijnlijk heeft de dealer van 1e eigenaar ooit een account aangemaakt en ik ook toen ik de auto kocht

als 2 jaar oude ocasion. Mij was niet verteld dat er al een Mijn Kia account was.

Dus auto niet te vinden bij aanmaken en ondanks contact met de dealer van 1e eigenaar probleem niet opgelost.

En Kia Nederland snapt het ook niet meer, dus voortaan maar gewoon dealer bellen, werkt ook heel goed gelukkig.

Overigens stevige prijzen voor onderhoud, kleine beurt 244,50 euro.

Maar daar valt mee te leven, auto bevalt verder prima. 

Dank voor de reacties hier.