Prlwytzkofsky Posted November 3, 2023 Posted November 3, 2023 Net zoals veel zzp'ers hier stond ik voor de keuze: overschrijven naar privé na vijf jaar of een andere auto kopen. Er is helemaal niks mis met mijn Kia en er is ook nooit iets mis mee geweest. Hij heeft braaf en zonder morren 140.000 kms' gemaakt. Toen ik rond ging kijken zag ik dat tweedehands Tesla Model S'en tegenwoordig een vrij formidabele eigenschap hebben: afschrijving. Omdat er in 2018 ineens heel veel van verkocht zijn komen die nu allemaal op de markt en dat drukt de prijs enorm. Dus ik ben op zoek gegaan en heb vandaag een 100d opgehaald met precies de dingen die ik mistte op de Kia (schuifdakje en comfortabele (lucht-) vering). Mochten er meer mensen met dit idee spelen: ik verwacht dat de prijzen voor tweedehands e-niro's en model 3's ook wel wat verder zullen zakken. Reken je dus niet rijk met de prijzen die nu gevraagd worden. Dat kan in januari wel anders zijn. Overigens zijn I paces nu ook wel interessant als je aan tweedehands denkt. De laatste jaren ben ik niet actief geweest op het forum omdat ik niet heel veel te melden had. Alles deed het gewoon. En dat is denk ik het mooiste verwijt wat ik de Kia kan maken. Ik zal hem missen maar ben tegelijkertijd ook wel blij met nieuwe features waarvan de meest onzinnige denk ik is verwarmde ruitensproeiernozzles. Bedankt voor de nuttige info op dit forum! Groetjes, Prlwytzkofsky 1 Quote
Andre078 Posted November 4, 2023 Posted November 4, 2023 Nieuwe Tesla’s zijn recent behoorlijk goedkoper geworden. Dit tot ongenoegen van de handelaren in gebruikte, want soms worden de verschillen wel erg klein. Lij́kt dus een goed moment voor aanschaf van een Tesla. Veel succes ermee en hopelijk net zo storingsvrij als je Kia. Quote
Hippe lip Posted November 17, 2023 Posted November 17, 2023 Hee Plofsky (@prlwytzkofsky) Op 3-11-2023 om 23:27, zei Prlwytzkofsky: Net zoals veel zzp'ers hier stond ik voor de keuze: overschrijven naar privé na vijf jaar of een andere auto kopen. Er is helemaal niks mis met mijn Kia en er is ook nooit iets mis mee geweest. Hij heeft braaf en zonder morren 140.000 kms' gemaakt. Toen ik rond ging kijken zag ik dat tweedehands Tesla Model S'en tegenwoordig een vrij formidabele eigenschap hebben: afschrijving. Omdat er in 2018 ineens heel veel van verkocht zijn komen die nu allemaal op de markt en dat drukt de prijs enorm. Dus ik ben op zoek gegaan en heb vandaag een 100d opgehaald met precies de dingen die ik mistte op de Kia (schuifdakje en comfortabele (lucht-) vering). Mochten er meer mensen met dit idee spelen: ik verwacht dat de prijzen voor tweedehands e-niro's en model 3's ook wel wat verder zullen zakken. Reken je dus niet rijk met de prijzen die nu gevraagd worden. Dat kan in januari wel anders zijn. Overigens zijn I paces nu ook wel interessant als je aan tweedehands denkt. De laatste jaren ben ik niet actief geweest op het forum omdat ik niet heel veel te melden had. Alles deed het gewoon. En dat is denk ik het mooiste verwijt wat ik de Kia kan maken. Ik zal hem missen maar ben tegelijkertijd ook wel blij met nieuwe features waarvan de meest onzinnige denk ik is verwarmde ruitensproeiernozzles. Bedankt voor de nuttige info op dit forum! Groetjes, Prlwytzkofsky Hee Plofsky, leuk dat je hier nog effies afscheid komt nemen! Lang hier niet gezien of gehoord inderdaad. En jammer dat je het Kia/Hyundai-platform gaat verlaten. Is het je echt om de prijs te doen? Want als je nu een nieuwe Kia of Hyundai koopt zal je toch ook heel wat betere features vinden dan wat er in je MY19 zit/zat? Maar ja, ieder zijn eigen keuzes natuurlijk. Zelluf kijk ik nog wel altijd wat voor mij (ooit) de opvolger zal worden. De nieuwe EV9 is een wel erg grote bak, maar ik las ergens dat die ook in een kleinere uitvoeren (ruwweg formaat e-Niro) komt als EV4. En als ik zo lees wat er op en aan die EV9 zit en aanneem dat die EV4 dat ook allemaal heeft (en waarom niet), dan is dat een stevige kanshebber. Zal nog wel snel een jaar duren voordat die op de markt is. En mijn huidige e-Niro is pas aan de 95.000 km, dus ik kan er nog een hele tijd mee vooruit. Zit voorlopig ook nog wel garantie op, dus tiet zat. Maar veel plezier met je nieuwe aanwinst! @prlwytzkofsky 1 Quote
Recommended Posts