Rick Posted December 24, 2023 Posted December 24, 2023 Zojuist proberen te tanken, maar het sloeg constant af. Ook kwam er meteen schuim uit de tank terug. Benzine lampje ging branden en had nog ongeveer 60 km op de computer staan. Dus ging naar de tank waar ik altijd tank, en ik krijg er niks in, het tank slaat na 2 seconde af en er komt flink wat schuim/benzine terug. Iemand een idee wat dit kan zijn en wat te doen? druppel voor druppel vullen? Quote
Marinus 22 Posted December 24, 2023 Posted December 24, 2023 4 uur geleden, zei Rick: Zojuist proberen te tanken, maar het sloeg constant af. Ook kwam er meteen schuim uit de tank terug. Benzine lampje ging branden en had nog ongeveer 60 km op de computer staan. Dus ging naar de tank waar ik altijd tank, en ik krijg er niks in, het tank slaat na 2 seconde af en er komt flink wat schuim/benzine terug. Iemand een idee wat dit kan zijn en wat te doen? druppel voor druppel vullen? Dit heb ik ook een keer meegemaakt. Ik kwam erachter dat het pistool 45 graden gedraaid in de vuldop had gedaan. Als je het pistool recht hebt staan is er niets aan de hand Quote
Henri497 Posted December 24, 2023 Posted December 24, 2023 Kan alleen maar de "Obvious" zaken opnoemen: -Niet per ongeluk diesel getankt? -Vulpistool ver genoeg erin gedaan? -Je vrouw/man/partner had niet toevallig net getankt? Ik herken dat schuimen alleen maar van als de tank bijna vol is, dan moet je ook even wachten om hem tot de rand te kunnen vullen. Oplossing voor nu zou dan alleen erg langzaam tanken zijn vrees ik. Hopelijk komen er betere ideeën voor de dag Quote
Rick Posted December 24, 2023 Author Posted December 24, 2023 Pistool zat goed, medewerker van de tank heeft ook geprobeerd, zelfde probleem. Leek indd alsof de tank al helemaal vol was maar stond op 8% in de computer. Benzine lampje was aan.. Ik heb benzine getankt, tenzij de pomp diesel in de benzinepomp heeft gedaan.. weet maar nooit. Kan die niet "te leeg" zijn geweest of teveel lucht in de tank? Is ontluchten mogelijk? Vooral ook het schuim was zo raar. Liep echt over.. Quote
elsinga Posted December 27, 2023 Posted December 27, 2023 Ik heb dit met mijn Skoda Kodiaq ook wel eens. Soms is het het vulpistool dat veel te snel afslaat (die is dan eigenlijk kapot...), maar ook wel eens redelijk veel schuimvorming gehad. Is alleen niet te voorspellen, tank halfvol of echt helemaal leeg (63 liter tanken in een 58 liter tank, wel inclusief vul buis). Als het niet aan het vulpistool ligt, dan helpt het soms om het vulpistool te draaien (tot max op de kop) of gewoon de hendel minder ver in te drukken om zo minder snel te tanken. En de laatste paar liter moet eigenlijk altijd op lagere snelheid, want als de tank eenmaal vol zit maar de vul buis nog niet, dan schuimt het eigenlijk altijd. Quote
Rick Posted December 27, 2023 Author Posted December 27, 2023 2 uur geleden, zei elsinga: Ik heb dit met mijn Skoda Kodiaq ook wel eens. Soms is het het vulpistool dat veel te snel afslaat (die is dan eigenlijk kapot...), maar ook wel eens redelijk veel schuimvorming gehad. Is alleen niet te voorspellen, tank halfvol of echt helemaal leeg (63 liter tanken in een 58 liter tank, wel inclusief vul buis). Als het niet aan het vulpistool ligt, dan helpt het soms om het vulpistool te draaien (tot max op de kop) of gewoon de hendel minder ver in te drukken om zo minder snel te tanken. En de laatste paar liter moet eigenlijk altijd op lagere snelheid, want als de tank eenmaal vol zit maar de vul buis nog niet, dan schuimt het eigenlijk altijd. Vandaag nog eens geprobeerd en kon 10 liter aan een stuk tanken tot die vol was. Geen idee wat er is geweest, pomp eigenaar nog gevraagd maar was niemand anders die dag met problemen. Waar ik beetje van schrok was met een bijna lege tank ik meteen een lading schuim kreeg en er 'niks' in kreeg. Nooit meegemaakt nog.. Quote
fiddler Posted December 29, 2023 Posted December 29, 2023 Vermoedelijk ligt het aan lucht die (niet?) meekomt langs het vulpistool bij het vullen van de tank en mengt met de benzine in plaats van te ontsnappen. Zoals melkschuim bij Cappucino maken. Quote
Recommended Posts