Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kia Rio onderhoud (2012)

Ga naar de oplossing Opgelost door xtra40,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste forumleden,

Mijn Kia Rio uit 2012 heeft 96.000 kilometer gelopen en heeft wat onderhoud nodig.

Nu stelt de monteur dat er al best wat oppervlakte roest onder de auto zit, met name op de brandstoftank.
Daarnaast stelt de monteur voor om de condensor 454,99 (976061R000) en de kachelklep 536,25 te vervangen (geen verwarming naar de voeten mogelijk).

De condensor werkt wel, maar er ontbreekt een onderdeel dat er eigenlijk wel op zou moeten zitten.

Mijn vragen:
- Hoe kun je het beste oppervlakte roest tegen gaan? Is alleen laten tectyleren voldoende, of wil je eigenlijk wel deze oppervlakte roest er eerst af schrapen?
- Zijn de onderdelen, de condensor en de kachelklep echt zo duur om te laten vervangen?

Alvast dank!

FVDB

Geplaatst

voor die kachel klep moet even het dashboard er af dus daar komt die hoge prijs vandaan 

condensor vervangen en systeem weer vullen bumper enz er af en weer op dan valt mij die prijs nog wel mee 

roest op de tank ??? dacht dat die van kunststof was  zal vast wat anders bedoeld hebben 

Geplaatst

@xtra40

Het is wellicht wat lastig te zien, omdat ik hier een foto heb gemaakt van een foto. Aan de linkerkant zie je de roest aan de onderkant van de Kia Rio. Dat paneel is dus niet de brandstoftank?

Zou jij deze roest eerst weghalen vóórdat je met tectyleren begint?

Dank!

IMG_4467.jpg

• Oplossing
Geplaatst

Ja ik zou er wel even een staalborstel langs  halen ja zo dat  alle losse zooi weg is voor je gaat tectyleren 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...