J du Mortier Geplaatst 15 April, 2024 Geplaatst 15 April, 2024 Weet iemand of er een instelling is in het menu, dat er voor zorgt dat als je de auto op slot zet, alle ramen indien geopend en het panorama dak indien geopend automatisch dicht gaan? Quote
Wim-A Geplaatst 15 April, 2024 Geplaatst 15 April, 2024 (aangepast) Bedoel je dit? Uit de manual: 15 April, 2024 aangepast door Wim-A Quote
ErwinSP Geplaatst 15 April, 2024 Geplaatst 15 April, 2024 Naar mijn weten kan met de smartkey alleen het raam bij de bestuurder worden geopend en gesloten. Niet het Panoramadak of de overige ramen. Quote
Kenniani Geplaatst 16 April, 2024 Geplaatst 16 April, 2024 Bij mij gaan beiden voor ramen open en dicht met de sleutel als je hem ingedrukt houdt Quote
Headlong Geplaatst 16 April, 2024 Geplaatst 16 April, 2024 Enkel de ramen die "one touch" automatische bediening hebben kunnen dmv de sleutel geopend en dicht gedaan worden. Volgens mij verschilt per uitvoering/bouwjaar welke ramen dit zijn. Quote
Rick O Geplaatst 16 April, 2024 Geplaatst 16 April, 2024 Wel jammer, in mijn vorige leaseauto (Mercedes B-Klasse) kon je het dak ook vanuit de app bedienen. van bovenaf uit kantoor je dak alvast open zetten voor je naar huis gaat. Nog een klein minpuntje, bij de MB ging het dak ook vanzelf dicht als het regende, ook als deze geparkeerd stond. Voor de rest een erg tevreden Sportage rijder hoor Quote
Wim-A Geplaatst 16 April, 2024 Geplaatst 16 April, 2024 9 minuten geleden, zei Rick O: mijn vorige leaseauto (Mercedes B-Klasse) beetje appels en peren vergelijken .... 2 Quote
Marinus 22 Geplaatst 23 September, 2024 Geplaatst 23 September, 2024 Op 15-4-2024 om 12:10, zei J du Mortier: Weet iemand of er een instelling is in het menu, dat er voor zorgt dat als je de auto op slot zet, alle ramen indien geopend en het panorama dak indien geopend automatisch dicht gaan? Nee dat gaat helaas niet bij mijn oude mercedes ging dit wel met de afstandsbediening. Als ik deuren afsluit ingedrukt had dus vast houden gingen alle ramen inclusief achterramen en schuifdak dicht. Bij knop open deuren vastgehouden gingen alle ramen en schuifdak open. Dit mis ik dus bij de KIA Sportage. Quote
Wim-A Geplaatst 23 September, 2024 Geplaatst 23 September, 2024 1 uur terug, zei Marinus 22: Nee dat gaat helaas niet bij mijn oude mercedes ging dit wel met de afstandsbediening. Volgende keer maar weer een Benz .... Quote
Wim-A Geplaatst 23 September, 2024 Geplaatst 23 September, 2024 Op 16-4-2024 om 13:35, zei Headlong: Enkel de ramen die "one touch" automatische bediening hebben kunnen dmv de sleutel geopend en dicht gedaan worden. Volgens mij verschilt per uitvoering/bouwjaar welke ramen dit zijn. Klopt. MY 22 hadden beide ramen voor een 'sneltoets', MY 23 alleen de bestuurderskant. Quote
FiePa Geplaatst 18 December, 2024 Geplaatst 18 December, 2024 Bij aflevering van onze nieuwe Niro PHEV DynamicPlusLine (dec 2024, dus vrij recent), bevestigde de verkoper dat dit, automatisch sluiten van het dak, inderdaad ontbrak. Het schuifdak doet niets bij lang indrukken van de ont- of vergrendelknop op de smartkey. Er werd aan toegevoegd dat dit wellicht in de toekomst middels een update verbeterd zal worden. Heb je het dak open (kantel of volledig) en stap je uit dan meldt het systeem in de auto, via het dashboard-display, dat het dak open is. Irritant is dan ook het feit dat als je de auto middels de Kia Connect app controleert, de app aangeeft dat alles gesloten is (ook na het 'refreshen' van de informatie). En dat is kwalijk, want de informatie via de app is niet volledig, zeg onbetrouwbaar. Het dak moet dus nadrukkelijk gesloten worden alvorens de auto te verlaten. We willen KIA dan ook vriendelijk doch dringend verzoeken dit te verbeteren. En als men dan toch de software wijzigt ... is het automatisch sluiten van het dak als het begint te regenen mooi meegenomen. We wachten af .... Quote
Geer00 Geplaatst 19 December, 2024 Geplaatst 19 December, 2024 Dan kun je lang wachten vrees ik. Ik heb mijn Sportage nu 2,5 jaar en in al die tijd is er geen update op dit punt gemaakt. Quote
abhteh Geplaatst 20 December, 2024 Geplaatst 20 December, 2024 Typisch voorbeeld van een antwoord wat de meeste verkopers gebruiken om er vanaf te zijn. ’komt waarschijnlijk met de volgende update’ nou als het gaat om verbeteringen in een update staat KIA onder aan de ladder. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.