Murcielaygo Geplaatst 19 April, 2024 Geplaatst 19 April, 2024 Leuk!Ik (of ja, eigenlijk mijn Picanto) sta ik de Autoweek (week 16/2024) in de rubriek Klokje Rond! Zelfs een verwijzing op de voorpagina! Een paar weken geleden een leuke ochtend in Soesterberg geweest voor interview, keuring, foto's en video.Binnenkort ook op YouTube, maar die video zijn ze nog aan het editen... Eigenlijk geen echte verassingen en wat werk nodig heeftvwordt binnenkort gedaan; de auto staat nu bij de garage voor inspectie en offerte... 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 19 April, 2024 Topic Starter Geplaatst 19 April, 2024 Inmiddels de offerte ontvangen en enigszins geschrokken. Misschien toch een andere auto overwegen, maar waarschijnlijk slikken en doorgaan, want de aanstaande reparatie drukt flink op een eventuele inruilprijs Quote
xtra40 Geplaatst 19 April, 2024 Geplaatst 19 April, 2024 23 minuten geleden, zei Murcielaygo: Inmiddels de offerte ontvangen en enigszins geschrokken. Misschien toch een andere auto overwegen, maar waarschijnlijk slikken en doorgaan, want de aanstaande reparatie drukt flink op een eventuele inruilprijs Ik vind het allemaal erg meevallen wat er aan mankeert alleen de koppeling zal wat kosten om te laten doen wel een erg leuk stuk Quote
bigwade Geplaatst 19 April, 2024 Geplaatst 19 April, 2024 Leuk stuk Jan ! Toffe kar ! Ik ben benieuwd naar de video. Quote
Murcielaygo Geplaatst 22 April, 2024 Topic Starter Geplaatst 22 April, 2024 De video is vanmiddag online gegaan! Ik vind het allemaal erg meevallen wat er aan mankeert alleen de koppeling zal wat kosten om te laten doen Het valt me ook mee, maar de kosten niet echt.Totale reparatie gaat de 2k voorbij. Waarvan de helft voor enkel de koppeling. En dat is sinds januari flink duurder geworden; in januari was de offerte enkel voor de koppeling nog €850De draagarmrubber is wel een ding; beide zijn nog geen 20.000km geleden vervangen. Weliswaar geen OEM Kia, maar dan nog vind ik dat veel te snel.De stofhoezen/bumpstops zijn duur door de uren die er in gaan zitten, dus dat is dan wel weer jammer dat ze dat niet meteen vervangen hebben die de schokdempers gedaan zijn, dan had het slechts tientjes meer gekost, ipv nu krap €400 aan arbeidsloon.Afspraak voor reparatie staat zsm. Wat eind juni is geworden Maar ik laat het wel maken allemaal, want iets anders binnen budget is nooit van dit kaliber. Quote
xtra40 Geplaatst 23 April, 2024 Geplaatst 23 April, 2024 22 uur geleden, zei Murcielaygo: De video is vanmiddag online gegaan! Het valt me ook mee, maar de kosten niet echt. Totale reparatie gaat de 2k voorbij. Waarvan de helft voor enkel de koppeling. En dat is sinds januari flink duurder geworden; in januari was de offerte enkel voor de koppeling nog €850 De draagarmrubber is wel een ding; beide zijn nog geen 20.000km geleden vervangen. Weliswaar geen OEM Kia, maar dan nog vind ik dat veel te snel. De stofhoezen/bumpstops zijn duur door de uren die er in gaan zitten, dus dat is dan wel weer jammer dat ze dat niet meteen vervangen hebben die de schokdempers gedaan zijn, dan had het slechts tientjes meer gekost, ipv nu krap €400 aan arbeidsloon. Afspraak voor reparatie staat zsm. Wat eind juni is geworden Maar ik laat het wel maken allemaal, want iets anders binnen budget is nooit van dit kaliber. ja het vervelende is dat ik alleen materiaal reken en geen arbeidsloon omdat ik het zelf doe dat vergeet ik nog wel eens 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 23 April, 2024 Topic Starter Geplaatst 23 April, 2024 Het is je vergeven De uurtarieven zijn ook wel pittig ook.Ik kan eind juni pas terecht, dus ik heb nog wat voelers uitstaan bij andere garages (niet-KIA), maar het is maar de vraag of die dit willen/kunnen en wat het dan zou kosten... Quote
Auke Riemsma Geplaatst 23 April, 2024 Geplaatst 23 April, 2024 Die Alfa op de voorpagina ziet er ook niet verkeerd uit. Ik heb zelf vanaf 1981 tot 2004 alleen maar Alfa's gehad en van 2004 tot nu Kia's. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.