Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Gaan bij het afremmen met adaptive cruise control automatisch de remlichten branden?

Awel , dat heb ik mij ook al dikwijls afgevraagd . Als de wagen rustig moet afremmen niet denk ik , is dan hetzelfde als op de motor afremmen .
Geplaatst

Als ik soms op de snelweg "het remgedrag (lees: de nerveuze remlichten)" van sommige medeweggebruikers zie, dan ben ik geneigd te zeggen dat bij een min of meer abrupte snelheidsverlaging van je voorganger de auto afremt en de remlichten opgloeien. Ik moet er bij zeggen dat ik nog nooit achter mijn Sportage ben gaan hangen om een en ander te controleren 🤣.

• Haha 1
Geplaatst (aangepast)

Ik denk dat remlichten niet gaan branden als je langzamer gaat rijden vanwege de Adaptive Cruise Control. Ik zie het als het zelfde effect als gaspedaal terug nemen.

Gaat de auto langzamer rijden zonder te remmen. Of te wel remmen op de motor.   

aangepast door cismo14
Geplaatst

De remlichten zouden bij afremmen op de motor (en dus ook regeneratief remmen?) niet moeten branden en bij echt gebruik van de remschijven (maar dan dus wellicht ook bij regeneratief remmen...) wel.

Bij mijn Kodiaq heb ik dat (ex regeneratief remmen, dat heeft 'ie niet) in het donker eens in de gaten gehouden. Werkt zoals verwacht.

Geplaatst

Ik denk van wel, dus dat de remlichten wel gaan branden bij regeneratief remmen net zo als stilstaan op de autohold en het sterk verlagen van de snelheid op de acc wanneer deze plots een file of te dichtbij gekomen auto voor zich ziet. Heb dat in het donker al een paar keer gemerkt. Het is ook niet uit te schakelen.

Geplaatst

@elsinga:

off-topic: wat heb jij een mooie kleur besteld! (Sportage HEV GT-Plusline in Orange Fusion in bestelling). Ziet er schitterend uit!

• Like 1
Geplaatst

Geen ervaring zelf, maar ik ga ervan uit dat de remlichten boven een vastgestelde vertraging aan gaan, ongeacht hoe die vertraging tot stand komt, zolang het maar door de auto gedaan wordt (dus niet bij een botsing ;-) )

Geplaatst
23 uur geleden, zei Wim-A:

@elsinga:

off-topic: wat heb jij een mooie kleur besteld! (Sportage HEV GT-Plusline in Orange Fusion in bestelling). Ziet er schitterend uit!

Dank! Ik ga meestal voor niet heel standaard. ;) Ik had een Octavia in Racing Blue voordat die kleur ineens heel populair werd, nu een rode Kodiaq en op 19 juni ga ik dus in de Orange Fusion Sportage rijden. Er staan nog maar 10 GT-Plusline (met zwart dak dus) Sportages in Oranje op kenteken, van de ruim 1400 in totaal. Hoop dat deze kleur wat exclusief blijft. :)

Geplaatst
9 hours ago, elsinga said:

Dank! Ik ga meestal voor niet heel standaard. ;) Ik had een Octavia in Racing Blue voordat die kleur ineens heel populair werd, nu een rode Kodiaq en op 19 juni ga ik dus in de Orange Fusion Sportage rijden. Er staan nog maar 10 GT-Plusline (met zwart dak dus) Sportages in Oranje op kenteken, van de ruim 1400 in totaal. Hoop dat deze kleur wat exclusief blijft. :)

Offtopic : Hoe kom je aan die informatie dat er maar 10 GT-Pluslines rondrijden? Doe erg mijn best maar heb nog nooit een andere zien rondrijden, wel geheel Orange maar niet met een zwart dak.

Toch leuk om te weten dat ik 1 van die 10 ben.

Geplaatst

Ik heb een filter lopen op de RDW Open Data site. Merk (KIA), handelsbenaming (Sportage), uitvoering (A61E24) en bruto BPM (om alleen de GT-Plusline HEV er uit te vissen: 6070, 5161, 5994, 7100). Er rijden hier 10 van rond, zie plaatje.  Daarnaast (filter op BPM er uit) rijden er nog 3 non-HEV en/of non-GT-Plusline rond on Orange Fusion. 

RDW.jpg

• Like 1
Geplaatst

Off topic
Ik waagde me niet aan Oranje. Heb maar een rode genomen. Die kon binnen 3 maanden geleverd worden. Ben zeer tevreden met de kleur. Ook een GTplus line met dualtone zwart

Nu weer on topic

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• 2 weken later...
  • 2 maanden later...
Geplaatst
Op 19-5-2024 om 21:49, zei cismo14:

Weet iemand of de cruise control ook te gebruiken is zonder de adaptieve functie.

Kreeg deze vraag van een buurman met een Kia Niro. 

Helaas nog niet kunnen ontdekken 🤨 De cc knop langer ingedrukt houden schakelt "limit" functie in en de knop afstand langer indrukken werkt ook niet.

In het menu van infotainment ook nog niet kunnen vinden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...