Joarry Geplaatst 2 Mei, 2024 Geplaatst 2 Mei, 2024 Gaan bij het afremmen met adaptive cruise control automatisch de remlichten branden? Quote
Smollie Geplaatst 2 Mei, 2024 Geplaatst 2 Mei, 2024 Gaan bij het afremmen met adaptive cruise control automatisch de remlichten branden?Awel , dat heb ik mij ook al dikwijls afgevraagd . Als de wagen rustig moet afremmen niet denk ik , is dan hetzelfde als op de motor afremmen . Quote
Geer00 Geplaatst 3 Mei, 2024 Geplaatst 3 Mei, 2024 Als ik soms op de snelweg "het remgedrag (lees: de nerveuze remlichten)" van sommige medeweggebruikers zie, dan ben ik geneigd te zeggen dat bij een min of meer abrupte snelheidsverlaging van je voorganger de auto afremt en de remlichten opgloeien. Ik moet er bij zeggen dat ik nog nooit achter mijn Sportage ben gaan hangen om een en ander te controleren . 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 3 Mei, 2024 Geplaatst 3 Mei, 2024 Technology Connections heeft daar een keer een item over gemaakt;Sowieso een leuk kanaal om te volgen IMHO. Quote
cismo14 Geplaatst 3 Mei, 2024 Geplaatst 3 Mei, 2024 (aangepast) Ik denk dat remlichten niet gaan branden als je langzamer gaat rijden vanwege de Adaptive Cruise Control. Ik zie het als het zelfde effect als gaspedaal terug nemen. Gaat de auto langzamer rijden zonder te remmen. Of te wel remmen op de motor. 3 Mei, 2024 aangepast door cismo14 Quote
elsinga Geplaatst 5 Mei, 2024 Geplaatst 5 Mei, 2024 De remlichten zouden bij afremmen op de motor (en dus ook regeneratief remmen?) niet moeten branden en bij echt gebruik van de remschijven (maar dan dus wellicht ook bij regeneratief remmen...) wel. Bij mijn Kodiaq heb ik dat (ex regeneratief remmen, dat heeft 'ie niet) in het donker eens in de gaten gehouden. Werkt zoals verwacht. Quote
Aad Hessler Geplaatst 5 Mei, 2024 Geplaatst 5 Mei, 2024 Ik denk van wel, dus dat de remlichten wel gaan branden bij regeneratief remmen net zo als stilstaan op de autohold en het sterk verlagen van de snelheid op de acc wanneer deze plots een file of te dichtbij gekomen auto voor zich ziet. Heb dat in het donker al een paar keer gemerkt. Het is ook niet uit te schakelen. Quote
Wim-A Geplaatst 5 Mei, 2024 Geplaatst 5 Mei, 2024 @elsinga: off-topic: wat heb jij een mooie kleur besteld! (Sportage HEV GT-Plusline in Orange Fusion in bestelling). Ziet er schitterend uit! 1 Quote
fiddler Geplaatst 5 Mei, 2024 Geplaatst 5 Mei, 2024 remlichten electrish remmen .... is er nou echt niemand die dit weet? Quote
Murcielaygo Geplaatst 5 Mei, 2024 Geplaatst 5 Mei, 2024 Geen ervaring zelf, maar ik ga ervan uit dat de remlichten boven een vastgestelde vertraging aan gaan, ongeacht hoe die vertraging tot stand komt, zolang het maar door de auto gedaan wordt (dus niet bij een botsing ) Quote
elsinga Geplaatst 6 Mei, 2024 Geplaatst 6 Mei, 2024 23 uur geleden, zei Wim-A: @elsinga: off-topic: wat heb jij een mooie kleur besteld! (Sportage HEV GT-Plusline in Orange Fusion in bestelling). Ziet er schitterend uit! Dank! Ik ga meestal voor niet heel standaard. Ik had een Octavia in Racing Blue voordat die kleur ineens heel populair werd, nu een rode Kodiaq en op 19 juni ga ik dus in de Orange Fusion Sportage rijden. Er staan nog maar 10 GT-Plusline (met zwart dak dus) Sportages in Oranje op kenteken, van de ruim 1400 in totaal. Hoop dat deze kleur wat exclusief blijft. Quote
NilsG Geplaatst 6 Mei, 2024 Geplaatst 6 Mei, 2024 9 hours ago, elsinga said: Dank! Ik ga meestal voor niet heel standaard. Ik had een Octavia in Racing Blue voordat die kleur ineens heel populair werd, nu een rode Kodiaq en op 19 juni ga ik dus in de Orange Fusion Sportage rijden. Er staan nog maar 10 GT-Plusline (met zwart dak dus) Sportages in Oranje op kenteken, van de ruim 1400 in totaal. Hoop dat deze kleur wat exclusief blijft. Offtopic : Hoe kom je aan die informatie dat er maar 10 GT-Pluslines rondrijden? Doe erg mijn best maar heb nog nooit een andere zien rondrijden, wel geheel Orange maar niet met een zwart dak. Toch leuk om te weten dat ik 1 van die 10 ben. Quote
elsinga Geplaatst 7 Mei, 2024 Geplaatst 7 Mei, 2024 Ik heb een filter lopen op de RDW Open Data site. Merk (KIA), handelsbenaming (Sportage), uitvoering (A61E24) en bruto BPM (om alleen de GT-Plusline HEV er uit te vissen: 6070, 5161, 5994, 7100). Er rijden hier 10 van rond, zie plaatje. Daarnaast (filter op BPM er uit) rijden er nog 3 non-HEV en/of non-GT-Plusline rond on Orange Fusion. 1 Quote
gjklasens Geplaatst 7 Mei, 2024 Geplaatst 7 Mei, 2024 Off topicIk waagde me niet aan Oranje. Heb maar een rode genomen. Die kon binnen 3 maanden geleverd worden. Ben zeer tevreden met de kleur. Ook een GTplus line met dualtone zwartNu weer on topicVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
cismo14 Geplaatst 19 Mei, 2024 Geplaatst 19 Mei, 2024 Weet iemand of de cruise control ook te gebruiken is zonder de adaptieve functie. Kreeg deze vraag van een buurman met een Kia Niro. Quote
Murcielaygo Geplaatst 20 Mei, 2024 Geplaatst 20 Mei, 2024 Ik heb geen Niro, maar was dat niet de knop iets langer indrukken?Zou in het boekje moeten staan... Quote
JohnnyBGoode Geplaatst 18 Augustus, 2024 Geplaatst 18 Augustus, 2024 Op 19-5-2024 om 21:49, zei cismo14: Weet iemand of de cruise control ook te gebruiken is zonder de adaptieve functie. Kreeg deze vraag van een buurman met een Kia Niro. Helaas nog niet kunnen ontdekken De cc knop langer ingedrukt houden schakelt "limit" functie in en de knop afstand langer indrukken werkt ook niet. In het menu van infotainment ook nog niet kunnen vinden. Quote
Wim-A Geplaatst 18 Augustus, 2024 Geplaatst 18 Augustus, 2024 Dit is alles wat er over CC te vinden is. Handleiding CC.pdf Quote
JohnnyBGoode Geplaatst 18 Augustus, 2024 Geplaatst 18 Augustus, 2024 6 uur geleden, zei Wim-A: Dit is alles wat er over CC te vinden is. Handleiding CC.pdf 568.75 kB · 6 downloads Klopt, geen woord m.b.t. evt uitschakelen afstand bij scc. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.