pjotter Geplaatst 2 December, 2009 Topic Starter Geplaatst 2 December, 2009 Op autoweek is nu een berekening te maken wat de Kilometer prijs gaat worden is toch verrassend? Quote
Venga1 Geplaatst 2 December, 2009 Geplaatst 2 December, 2009 Wij rijden 12000 km per jaar, dus het zou voor ons een stuk voordeliger worden. Helaas staat de Venga er nog niet bij. Ik heb naar de C Quote
Gast reen Geplaatst 3 December, 2009 Geplaatst 3 December, 2009 Ik ga mij nu ook allemaal afvragen wat voordelig is voor mij! Nu een nieuwe auto kopen, misschien toch de Kia Venga, of even wachten? Zelf rij ik nu in een 2007 model Opel en ben er langzamerhand wel zat aan het worden om weer een Opel te gaan rijden! Ik ree 20.000 km per jaar en nu heb ik vanaf 1 September 2009 tot nu maar 2000 km gereden. Dus ik vraag me af, is het wel verstandig om een nieuwe te kopen of even lekker een jaartje wachten tot de auto drie is. Nu schrijft de waarde niet veel af. bij de nieuwe rij je de dealer er uit en meteen hup. 5000 euro afgeschreven. Mijn conclusie denk ik..... DOORRIJDEN! En maar even wachten tot halver wege 2010 en verder kijken voor of een nieuwe Kia venga of toch weer Opel of..... toch maar zakken om een stationwagon te kopen. We merken het wel! Quote
kommaarbinnen Geplaatst 3 December, 2009 Geplaatst 3 December, 2009 Hallo Reen, Ik herken wat je schrijft. Rij zelf in een meriva temtation easytronic van juli 2007. Als ik nu kijk wat ik terug krijg voor mijn opel dan schrik je wel. Rij ongeveer 15.000 km per jaar en dat was voorheen 24.000 km per jaar. Vind de Venga heel mooi en zal best goed rijden maar ik denk dat het iets gunstiger zal zijn als ik wacht op de nieuwe meriva en dan een keuze te maken. Al zal de meriva wel wat groter nog worden dan wat hij nu is. Hij zal tegen de zafira aan gaan hangen vermoed ik omdat de zafira ook weer groter wordt. Volkswagen polo 1.2 tsi dsg is ook niet verkeerd. Groet, Ruud Quote
Smart Geplaatst 3 December, 2009 Geplaatst 3 December, 2009 Volkswagen polo 1.2 tsi dsg is ook niet verkeerd.Groet, Ruud Nee, die is zeker niet verkeerd Ruud! Heeft Quote
bigwade Geplaatst 3 December, 2009 Geplaatst 3 December, 2009 Ik ga mij nu ook allemaal afvragen wat voordelig is voor mij!Nu een nieuwe auto kopen, misschien toch de Kia Venga, of even wachten? Zelf rij ik nu in een 2007 model Opel en ben er langzamerhand wel zat aan het worden om weer een Opel te gaan rijden! Ik ree 20.000 km per jaar en nu heb ik vanaf 1 September 2009 tot nu maar 2000 km gereden. Dus ik vraag me af, is het wel verstandig om een nieuwe te kopen of even lekker een jaartje wachten tot de auto drie is. Nu schrijft de waarde niet veel af. bij de nieuwe rij je de dealer er uit en meteen hup. 5000 euro afgeschreven. Mijn conclusie denk ik..... DOORRIJDEN! En maar even wachten tot halver wege 2010 en verder kijken voor of een nieuwe Kia venga of toch weer Opel of..... toch maar zakken om een stationwagon te kopen. We merken het wel! Hey Reen, of je bent die Opel helemaal zat, of je kan het kennelijk betalen.. Zelf zou ik es rustig een jaartje doorrijden of je moet een MEGA bod op die Opel krijgen. Sterkte met de beslissing ! Quote
Gast reen Geplaatst 3 December, 2009 Geplaatst 3 December, 2009 Hallo Reen,Ik herken wat je schrijft. Rij zelf in een meriva temtation easytronic van juli 2007. Als ik nu kijk wat ik terug krijg voor mijn opel dan schrik je wel. Rij ongeveer 15.000 km per jaar en dat was voorheen 24.000 km per jaar. Vind de Venga heel mooi en zal best goed rijden maar ik denk dat het iets gunstiger zal zijn als ik wacht op de nieuwe meriva en dan een keuze te maken. Al zal de meriva wel wat groter nog worden dan wat hij nu is. Hij zal tegen de zafira aan gaan hangen vermoed ik omdat de zafira ook weer groter wordt. Volkswagen polo 1.2 tsi dsg is ook niet verkeerd. Groet, Ruud Hallo Kommaarbinnen, Ik rij zelf ook in een Opel Meriva Temptation maar dan schakelbak. Rij zelf ongeveer 18 a 20.000 km maar sinds September staat hij meer stil dan dat er mee gereden word. Teller staat nu op 44 duizend en hij is van Juni 2007. Ik ben zelf nog niet echt wezen informeren naar wat ik krijgt bij een KIA dealer maar ik weet dat ik zelf ook moet gaan schrikken! Heb wel al in twee auto's gereden en met de kerstweekend krijg ik er 1 mee om even een flink stuk mee te gaan rijden! Krijg een Xtra + comfort pakket mee in de kleur die wij ook willen! Zelf heb ik al geinformeerd naar de nieuwe Astra en daar kreeg ik wel behoorlijk veel van terug maar goed, dan is het weer een Opel. Zelf, wat jij ook al zegt, wacth ik even op de nieuwe Meriva maar ik ben bang dat de nieuwe deuren NIETS zal zijn maar de praktijk moet het bewijzen. Zelf heb ik heel erg mijn twijfel hier aan en wat jij al zei, hij is een stuk groter dan de huidige Meriva. En zelf denk ik dat het minder aantrekkelijk gaat worden dan de huidige Meriva vanwege de deuren! Rene Quote
kommaarbinnen Geplaatst 3 December, 2009 Geplaatst 3 December, 2009 Nee, die is zeker niet verkeerd Ruud! Heeft Quote
kommaarbinnen Geplaatst 3 December, 2009 Geplaatst 3 December, 2009 Hallo Kommaarbinnen,Ik rij zelf ook in een Opel Meriva Temptation maar dan schakelbak. Rij zelf ongeveer 18 a 20.000 km maar sinds September staat hij meer stil dan dat er mee gereden word. Teller staat nu op 44 duizend en hij is van Juni 2007. Ik ben zelf nog niet echt wezen informeren naar wat ik krijgt bij een KIA dealer maar ik weet dat ik zelf ook moet gaan schrikken! Heb wel al in twee auto's gereden en met de kerstweekend krijg ik er 1 mee om even een flink stuk mee te gaan rijden! Krijg een Xtra + comfort pakket mee in de kleur die wij ook willen! Zelf heb ik al geinformeerd naar de nieuwe Astra en daar kreeg ik wel behoorlijk veel van terug maar goed, dan is het weer een Opel. Zelf, wat jij ook al zegt, wacth ik even op de nieuwe Meriva maar ik ben bang dat de nieuwe deuren NIETS zal zijn maar de praktijk moet het bewijzen. Zelf heb ik heel erg mijn twijfel hier aan en wat jij al zei, hij is een stuk groter dan de huidige Meriva. En zelf denk ik dat het minder aantrekkelijk gaat worden dan de huidige Meriva vanwege de deuren! Rene Ga nog wel een keer rijden met de automaat als hij ergens beschikbaar is. Het zal niet meevallen want 9 van de 10 dealers hebben geen automaat staan als demo. Dat geldt niet alleen voor KIA maar ook andere merken. Quote
Gast reen Geplaatst 3 December, 2009 Geplaatst 3 December, 2009 Hey Reen, of je bent die Opel helemaal zat, of je kan het kennelijk betalen.. Zelf zou ik es rustig een jaartje doorrijden of je moet een MEGA bod op die Opel krijgen. Sterkte met de beslissing ! Voor de Kia Venga schrik ik me kapot. Voor de nieuwste Opel Astra kreeg ik best veel terug. Voor een jaartje doorrijden, schrijft de waarde van de auto niet veel meer af! Daarbij, rij ik al met plezier al 14 jaar Opel en wil best wel eens wat anders! Als ik ook kijk naar de toekomst en wat de auto allemaal kost, is de Kia Venga best wel redelijk betaalbaar en daarbij goedkoper in wegenbelasting vergeleken met de nieuwe Astra huidige Meriva en daarbij moet ik maar afwachten wat de nieuwe Meriva gaat wegen en ben bang dat die een STUK zwaarder gaat worden. Zelf denk ik , even doorrijden! rene Quote
Gast reen Geplaatst 3 December, 2009 Geplaatst 3 December, 2009 Ga nog wel een keer rijden met de automaat als hij ergens beschikbaar is. Het zal niet meevallen want 9 van de 10 dealers hebben geen automaat staan als demo. Dat geldt niet alleen voor KIA maar ook andere merken. Vaak hebben de dealers geen automaat staan! Dat komt omdat ze slecht verkopen omdat de meeste gewoon schakelbak verkocht worden! Vaak kan een dealer wel regelen via een importeur om daar een automaat te lenen hoor! Misschien staat er in Vianen wel een automaat! Gewoon informeren bij de kia verkoper! Peterrrrr... weet jij of dit mogelijk is?????? Quote
Smart Geplaatst 3 December, 2009 Geplaatst 3 December, 2009 En maar iets duurder dan de venga. Dat klopt, maar ik heb met de Polo gereden en is qua binnenruimte niet te vergelijken met een Venga. In de Venga passen met gemak 5 volwassen personen en kunnen hun benen echt heel behoorlijk kwijt, zonder dat de chauffeur en bijrijder klem zit tegen het dashboard. De kwaliteit van de gebruikte materialen van de Polo is echter ongekend mooi. Dat heeft VW wel heel goed voor elkaar. Hoe mooi, degelijk en onovertroffen de bouwkwaliteit ook is, hij blijft toch een beetje saai. Quote
kommaarbinnen Geplaatst 3 December, 2009 Geplaatst 3 December, 2009 Dat klopt, maar ik heb met de Polo gereden en is qua binnenruimte niet te vergelijken met een Venga. In de Venga passen met gemak 5 volwassen personen en kunnen hun benen echt heel behoorlijk kwijt, zonder dat de chauffeur en bijrijder klem zit tegen het dashboard. De kwaliteit van de gebruikte materialen van de Polo is echter ongekend mooi. Dat heeft VW wel heel goed voor elkaar. Hoe mooi, degelijk en onovertroffen de bouwkwaliteit ook is, hij blijft toch een beetje saai. Saai is de polo inderdaad en aan ruimte kan hij niet tippen aan de Venga of Meriva. Nou zijn wij met ons twee Quote
bigwade Geplaatst 3 December, 2009 Geplaatst 3 December, 2009 De kwaliteit van de gebruikte materialen van de Polo is echter ongekend mooi. Dat heeft VW wel heel goed voor elkaar. Hoe mooi, degelijk en onovertroffen de bouwkwaliteit ook is, hij blijft toch een beetje saai. onovertroffen bouwkwaliteit ?? Gut, daar lees in van VW wel eens iets anders over, om maar niet te spreken over dealer ervaringen. Heb ooit in Utrecht een voet over de showroom-drempel gedaan en heb me voorgenomen dat niet meer te doen. Quote
Gast reen Geplaatst 3 December, 2009 Geplaatst 3 December, 2009 Dat klopt, maar ik heb met de Polo gereden en is qua binnenruimte niet te vergelijken met een Venga. In de Venga passen met gemak 5 volwassen personen en kunnen hun benen echt heel behoorlijk kwijt, zonder dat de chauffeur en bijrijder klem zit tegen het dashboard. De kwaliteit van de gebruikte materialen van de Polo is echter ongekend mooi. Dat heeft VW wel heel goed voor elkaar. Hoe mooi, degelijk en onovertroffen de bouwkwaliteit ook is, hij blijft toch een beetje saai. Volkswagen is altijd best saai geweest en daarom kan je de Polo en de Venga niet samen met elkaar vergelijken! Voor de prijs van de Polo, heb je meer aan een ruimte auto zoals de Kia Venga! Quote
Smart Geplaatst 3 December, 2009 Geplaatst 3 December, 2009 onovertroffen bouwkwaliteit ??Gut, daar lees in van VW wel eens iets anders over, om maar niet te spreken over dealer ervaringen. Heb ooit in Utrecht een voet over de showroom-drempel gedaan en heb me voorgenomen dat niet meer te doen. Volgens mij is de Polo terecht 'auto van het jaar' geworden! Je kunt veel zeggen over VW, maar dat zij weten hoe zij auto's moeten bouwen is een feit. Ok Quote
Gast reen Geplaatst 3 December, 2009 Geplaatst 3 December, 2009 Volgens mij is de Polo terecht 'auto van het jaar' geworden! Je kunt veel zeggen over VW, maar dat zij weten hoe zij auto's moeten bouwen is een feit. Ok Quote
bigwade Geplaatst 3 December, 2009 Geplaatst 3 December, 2009 Zeg heren, we gaan onze topic starter toch geen VW aanpraten op een .........Kia forum Quote
Gast reen Geplaatst 3 December, 2009 Geplaatst 3 December, 2009 Zeg heren, we gaan onze topic starter toch geen VW aanpraten op een .........Kia forum hihihihi, echter, voor mij geen volkswagen! Quote
Smart Geplaatst 3 December, 2009 Geplaatst 3 December, 2009 Zeg heren, we gaan onze topic starter toch geen VW aanpraten op een .........Kia forum We hadden het toch over heel Ver Weg Polo Quote
Gast reen Geplaatst 3 December, 2009 Geplaatst 3 December, 2009 We hadden het toch over heel Ver Weg Polo Quote
Venga1 Geplaatst 4 December, 2009 Geplaatst 4 December, 2009 Ga nog wel een keer rijden met de automaat als hij ergens beschikbaar is. Het zal niet meevallen want 9 van de 10 dealers hebben geen automaat staan als demo. Dat geldt niet alleen voor KIA maar ook andere merken. Haarlem heeft/had er een staan! Quote
pjotter Geplaatst 4 December, 2009 Topic Starter Geplaatst 4 December, 2009 Volgens mij is de Polo terecht 'auto van het jaar' geworden! Je kunt veel zeggen over VW, maar dat zij weten hoe zij auto's moeten bouwen is een feit. Ok Quote
Smart Geplaatst 4 December, 2009 Geplaatst 4 December, 2009 Dat VW kwaliteit levert zal wel maar als ze dit nu zo zeker zijn waarom dan maar zo kort fabrieks garantie? Ik kan die vraag ook pareren met een wedervraag! Waarom zie je nog steeds zoveel Kevers, Polo's en Golfjes van diverse generaties rondrijden? Dat heeft m.i. te maken met de bouwkwaliteit. Ja, en waarom ze zo kort fabrieksgarantie geven is puur een Europese aangelegenheid. Er zijn niet veel Europese autofabrikanten die sterk afwijken van het gangbare aantal jaren garantie. Dat doen de Oosterse autofabrikanten dus veel beter. Quote
Rio-man Geplaatst 4 December, 2009 Geplaatst 4 December, 2009 Ik stel voor dat we de off-topic discussie betreffende Volkswagen nu laten voor wat het is. Ieder zijn eigen mening en smaak betreffende de modellen en de garanties. Laten we nu het topic maar weer voortzetten waar het voor geopend is. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.