Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Venga nu of over 4 jaar?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag dus maar eens naar de kia dealer bij mij in de buurt gereden. Wat bijkt! hij is geen dealer meer. Ik moet nu minimaal 35 km rijden om bij een dealer te komen. Blijkbaar (is mij dus geheel ontgaan) zijn na de doorstart van de importeur een groot aantal dealers niet meer welkom bij de importeur. Kia is goed bezig ik ga echt geen 35 km rijden voor mijn beurten en mijn onderhoud. Helaas de venga gaat voorlopig niet door , wachten is nu maar op de I25 van hyundai.

• Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Kia is goed bezig ik ga echt geen 35 km rijden voor mijn beurten en mijn onderhoud. Helaas de venga gaat voorlopig niet door , wachten is nu maar op de I25 van hyundai.

Als het goed is kom je er maar 1 keer per jaar,dit zou voor mij niet echt een probleem zijn.

Geplaatst
Vandaag dus maar eens naar de kia dealer bij mij in de buurt gereden. Wat bijkt! hij is geen dealer meer. Ik moet nu minimaal 35 km rijden om bij een dealer te komen. Blijkbaar (is mij dus geheel ontgaan) zijn na de doorstart van de importeur een groot aantal dealers niet meer welkom bij de importeur. Kia is goed bezig ik ga echt geen 35 km rijden voor mijn beurten en mijn onderhoud. Helaas de venga gaat voorlopig niet door , wachten is nu maar op de I25 van hyundai.

Die 35km zijn toch geen probleem ?

Ik kreeg bij mijn eerste Sportage beurt keurig een huur picanto mee voor 11 euro per dag.

En idd, je komt er misschien maar 1x per jaar......

Geplaatst

Die 1x per kaar klopt inderdaad als er niets mis gaat. Alleen is dat geen garantie. Ik geef nu de avond vooraf gaande aan de beurt de auto af en de volgende dag of de dag erop ga ik hem weer ophalen. Mijn vrouw haalt me op en brengt mij weg met de tweede wagen. Dat zal dus niet meer gaan, betekend een volle dag inruimen voor een beurt.

Komt bij dat ik gewoon mijn dealer/garage in de buurt wil hebben. Als hij niet start dan is de dealer in de buurt erg makkelijk. Laatst was mijn "rommel"wagen (oude bak waar ik alles ik kan gooien zonder zuinig te zijn) totall loss gereden door een tegenligger en de service van mijn Hyundai dealer was onbetaalbaar. Nee zonder dealer in de buurt wacht ik wel tot de tegenhanger van Hyundai uit is. Ga wel van de week eens naar die dealer 35 km verder om de wagen te bekijken.

Geplaatst
.......Komt bij dat ik gewoon mijn dealer/garage in de buurt wil hebben. Als hij niet start dan is de dealer in de buurt erg makkelijk. Laatst was mijn "rommel"wagen (oude bak waar ik alles ik kan gooien zonder zuinig te zijn) totall loss gereden door een tegenligger en de service van mijn Hyundai dealer was onbetaalbaar. Nee zonder dealer in de buurt wacht ik wel tot de tegenhanger van Hyundai uit is.

Je kunt de Venga ook bij een universele garage kopen. Volgens Europees recht blijft de Kia garantie gewoon bestaan, als voldaan wordt aan het voorgeschreven onderhoud. Of hang je sterk aan je Hyundai dealer? Die zal jou geen Kia willen verkopen, ondanks dat het tot hetzelfde concern behoort.

Geplaatst
Die 1x per kaar klopt inderdaad als er niets mis gaat. Alleen is dat geen garantie. Ik geef nu de avond vooraf gaande aan de beurt de auto af en de volgende dag of de dag erop ga ik hem weer ophalen. Mijn vrouw haalt me op en brengt mij weg met de tweede wagen. Dat zal dus niet meer gaan, betekend een volle dag inruimen voor een beurt.

Leenwagen toch.. ? is bij mijn dealer geen probleem.

Komt bij dat ik gewoon mijn dealer/garage in de buurt wil hebben. Als hij niet start dan is de dealer in de buurt erg makkelijk. Laatst was mijn "rommel"wagen (oude bak waar ik alles ik kan gooien zonder zuinig te zijn) totall loss gereden door een tegenligger en de service van mijn Hyundai dealer was onbetaalbaar. Nee zonder dealer in de buurt wacht ik wel tot de tegenhanger van Hyundai uit is. Ga wel van de week eens naar die dealer 35 km verder om de wagen te bekijken.

Je krijgt bij een nieuwe Kia gewoon alle service ala ANWB hoor.

Ik zou me daar niet te druk over maken.

De dealer van mijn vorige auto zat 185km verderop, ook nooit last van gehad.

Go Kia ! :-))

Geplaatst

Kia zijn de SUB delaers aan het schrappen.

Geplaatst
Leenwagen toch.. ? is bij mijn dealer geen probleem.

Je krijgt bij een nieuwe Kia gewoon alle service ala ANWB hoor.

Ik zou me daar niet te druk over maken.

De dealer van mijn vorige auto zat 185km verderop, ook nooit last van gehad.

Go Kia ! :-))

185 km. Mijn dealer van is is 10 km verderop!

185 km rijden zou ik zeggen, bye bye

Geplaatst

kreeg deze week een brief van kia nederland thuis gestuurd met info over wie nu de dealers en werkplaatsen zijn. gelukkig blijft leerentveld gewoon kia dealer.

Geplaatst
185 km. Mijn dealer van is is 10 km verderop!

185 km rijden zou ik zeggen, bye bye

ah joh, was dagje uit naar limland, 1x per jaar moet toch kunnen...

Voor nood had ik een reparatie adres in de buurt.

• 2 weken later...
Geplaatst

Vandaag dus maar eens naar de dealer 35 km verderop gegaan om te proberen.

Getest met de 1,4 X-tra met het optie pakket in de lichte bruine? kleur. De kleur viel me erg tegen maar het ging mij om de wagen uiteraard. Ik moet zeggen hij perfect rijd en stuurt en hij ziet er prima uit. Allen de zit is even wennen voor mij in de Matrix zit ik beter en ruimer (stoel is langer van de matrix?). Het is echter een waardiger opvolger alleen zag ik een broertje van dit model staan met de automaat voor 23500 euro (1,6) Mijn inruil was echter te weinig om er serieus mee verder te gaan. Ik wacht gewoon even af wat Hyundai brengt halverwege 2010 want op de terug weg dacht ik nog dat overstappen nog niet noodzakelijk is gezien het comfort van de matrix.

Maar niets dan lovende woorden voor de Venga maar de Kia Soul was ook een verrassing die had ik nog niet van dichtbij bekeken.

Geplaatst
Het is echter een waardiger opvolger alleen zag ik een broertje van dit model staan met de automaat voor 23500 euro (1,6)

Jammer, die automaat maakt het duur

Dit is geen "koreaanse" prijs meer....

Ben zelf erg benieuwd naar de nieuwe sportage MET automaat.

Als ik de nieuwe Hyundai (ix35) motoren zie zit daar helaas weer geen 1.6 turbo bij.

Hoop voor Kia op meer.

Geplaatst
Jammer, die automaat maakt het duur

Dit is geen "koreaanse" prijs meer....

Ben zelf erg benieuwd naar de nieuwe sportage MET automaat.

Als ik de nieuwe Hyundai (ix35) motoren zie zit daar helaas weer geen 1.6 turbo bij.

Hoop voor Kia op meer.

Ik heb gelezen dat de Hyundai iX35 met een 1.6 liter turbo, dus downsize motor geleverd gaat worden. Dat zal nog dit jaar gebeuren. Dezelfde motor zal ook in de Sportage geleverd gaan worden.

Geplaatst
En toch vind ik deze Hyundai niet mooi.

helemaal mee eens....

Raar toch dat ze nog steeds maar 3 jaar garantie hebben

Begrijp ik ook niet goed.

We blijven alert........

Geplaatst (aangepast)

Als je dan toch moet kiezen tussen bijvoorbeeld de 1.4 turbo motor van VW of een 1.6 turbo van kia.. dan ga ik toch voor de laatste:) Vraag me alleen af hoezo maar 140pk uit een 1.6t?

Ik weet het nog niet zo met dat downsizen van de motor. Als je bijvoorbeeld de caravan wil trekken kan je beter een 2.0 motor hebben met 150pk dan een 1.4 met 150pk......

aangepast door Jantje
Geplaatst
En toch vind ik deze Hyundai niet mooi.

Raar toch dat ze nog steeds maar 3 jaar garantie hebben

Ik vind de Hyundai iX35 wel mooi. Dat heeft natuurlijk te maken met het feit dat ik zelf een Tucson heb gereden. Ik heb er geen spijt van gehad. En iedereen die beweert dat de Tucson niet lekker rijdt, lach ik in zijn gezicht uit. Hij was comfortabel geveerd, ruim genoeg en niet zuinig.......:cool: Maar een heerlijke rijdersauto.

Geplaatst
Als je dan toch moet kiezen tussen bijvoorbeeld de 1.4 turbo motor van VW of een 1.6 turbo van kia.. dan ga ik toch voor de laatste:) Vraag me alleen af hoezo maar 140pk uit een 1.6t?

Ik weet het nog niet zo met dat downsizen van de motor. Als je bijvoorbeeld de caravan wil trekken kan je beter een 2.0 motor hebben met 150pk dan een 1.4 met 150pk......

Volgens boekje is koppel dan belangrijker dan pk's en een turbomotor heeft nou eenmaal meer koppel (=trekkracht)

Geplaatst (aangepast)
Volgens boekje is koppel dan belangrijker dan pk's en een turbomotor heeft nou eenmaal meer koppel (=trekkracht)

Ik heb met deze Tucson drie jaar lang een redelijk grote caravan door Duitsland en Oostenrijk getrokken en heb er veel plezier aan beleefd. Geen centje pijn.

Dus ik zal nooit negatief zijn over deze auto. Smaak is een persoonlijk iets.

aangepast door Smart
Geplaatst
Ik vind de Hyundai iX35 wel mooi. Dat heeft natuurlijk te maken met het feit dat ik zelf een Tucson heb gereden. Ik heb er geen spijt van gehad. En iedereen die beweert dat de Tucson niet lekker rijdt, lach ik in zijn gezicht uit. Hij was comfortabel geveerd, ruim genoeg en niet zuinig.......:cool: Maar een heerlijke rijdersauto.

Die Hyundai iX35 zal beslist een stuk strakker rijden dan je oude ride.....

Ik heb in een zeer luxe Tucson gereden (aug 2008) en ik kan je vertellen dat de Sportage 2009 een stuk strakker rijdt zonder echt in te leveren op comfort.

Ook afhankelijk bandenkeuze natuurlijk.

De iX35 zal op die voet verder gaan en ik hoop dat Kia het helemaal afmaakt, ben ik in Houten de eerste.........

(of het wordt een V8 Yank aut-LPG, maar dan belastingvrij)

Geplaatst
Die Hyundai iX35 zal beslist een stuk strakker rijden dan je oude ride.....

Ik heb in een zeer luxe Tucson gereden (aug 2008) en ik kan je vertellen dat de Sportage 2009 een stuk strakker rijdt zonder echt in te leveren op comfort.

Ook afhankelijk bandenkeuze natuurlijk.

De iX35 zal op die voet verder gaan en ik hoop dat Kia het helemaal afmaakt, ben ik in Houten de eerste.........

Je moet het ook in de tijd plaatsen. In 2006 reed de Tucson heel anders dan in 2008 n

Geplaatst
Er is eind 2005 voor 2006 een facelift geweest en dat was het, terwijl de Sportage bijna jaarlijks werd gemoderniseerd en aangepast. Dat is het enige wat ik nooit van Hyundai heb begrepen.

En dat geeft HOOP ! voor de nieuwe sportage.

Maar eh, we dwalen hier inmiddels wel behoorlijk af.

Als er nieuws is over de nieuwe sportage beginnen we een vers draadje lijkt me.

Geplaatst

Ik weet dat een turbo motor meer koppel heeft, maar hij heeft wel een bepaald toerental nodig om de turbo (Die vaak iets te groot is) aan te drijven.

Ga voor de grap is rijden met een fiat punto 1.3jtd. Ik had die van een collega even mee genomen, als je 1x te vroeg schakelt en je probeert nog even snel ergens voor te duiken... dan ben je bijkant dood.

Geplaatst
Ik weet dat een turbo motor meer koppel heeft, maar hij heeft wel een bepaald toerental nodig om de turbo (Die vaak iets te groot is) aan te drijven.

Ga voor de grap is rijden met een fiat punto 1.3jtd. Ik had die van een collega even mee genomen, als je 1x te vroeg schakelt en je probeert nog even snel ergens voor te duiken... dan ben je bijkant dood.

En daar is chiptuning nu uitermate geschikt voor... En dan zeker bij Turbomotoren.. En het levert andere voordelen op...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...