Gast Geplaatst 25 Juli, 2024 Geplaatst 25 Juli, 2024 (aangepast) Beste Picantokenners. Ik heb sinds een paar dagen een Picanto GT-line uit 2019. Ik ben uit vorige auto's inmiddels behoorlijk gewend aan de weergave van de actuele snelheid in cijfers, en kijk dus eigenlijk nooit meer naar de analoge snelheidsmeter. Ik krijg het niet voor elkaar om de snelheid weer te geven op de centrale LCD-display van het instrumentencluster in de Picanto. Wel de gemiddelde snelheid, en andere info. In de facelift (2020+) is deze functie wel aanwezig (zie afbeelding). Weet iemand of dit in oudere modellen te coderen is, of is er een andere oplossing? Dank! Afbeelding van de facelift met nieuw instrumentencluster: 25 Juli, 2024 aangepast door Polydeukes Quote
Murcielaygo Geplaatst 25 Juli, 2024 Geplaatst 25 Juli, 2024 Ik heb zelf een Picanto uit 2011, maar heb uit diverse jaren leen-Picanto's meegekregen. Iedere uitvoering met centrale display die ik tot nu toe heb gereden kon daar de snelheid laten zien.Maar die hadden ook allemaal CruiseControl, misschien is dat een koppeling?Tenzij jij ook CC hebt, dan is het dat niet.Coderen van functies kun je bij Kia (en Hyundai) vergeten; daar lijken zij niet aan te doen, dat is meer iets voor VAG. Quote
Aitia Geplaatst 26 Juli, 2024 Geplaatst 26 Juli, 2024 Ik heb een Picanto X-Line uit 2018 gehad en die kon ook niet de snelheid in het centrale display tonen. Wat wel mogelijk is en dat vond ik eigenlijk veel handiger, is om de GPS-snelheid in het navigatiescherm te tonen. Dat is wel in te stellen. Quote
Gast Geplaatst 28 Juli, 2024 Geplaatst 28 Juli, 2024 Op 25-7-2024 om 17:05, zei Murcielaygo: Ik heb zelf een Picanto uit 2011, maar heb uit diverse jaren leen-Picanto's meegekregen. Iedere uitvoering met centrale display die ik tot nu toe heb gereden kon daar de snelheid laten zien. Maar die hadden ook allemaal CruiseControl, misschien is dat een koppeling? Tenzij jij ook CC hebt, dan is het dat niet. Coderen van functies kun je bij Kia (en Hyundai) vergeten; daar lijken zij niet aan te doen, dat is meer iets voor VAG. Ik heb cruise control, maar ook in de handleiding staat nergens hoe je de snelheid kunt tonen. Op 26-7-2024 om 11:18, zei Aitia: Ik heb een Picanto X-Line uit 2018 gehad en die kon ook niet de snelheid in het centrale display tonen. Wat wel mogelijk is en dat vond ik eigenlijk veel handiger, is om de GPS-snelheid in het navigatiescherm te tonen. Dat is wel in te stellen. Dat vermoedde ik al. Ik ga eens kijken of ik de GPS snelheid in beeld getoverd krijg (hoewel ik ook veel Android Auto gebruik, dus dan is dat niet meer zichtbaar.) Quote
Viper1967 Geplaatst 15 Augustus, 2024 Geplaatst 15 Augustus, 2024 gewoon je kaart downloaden van je navigatie , dan staat daar ook je snelheid digitaal via gps Quote
Gast Geplaatst 19 Augustus, 2024 Geplaatst 19 Augustus, 2024 Ik heb gekeken in het multimediasysteem en alle instellingen en navigatie-opties, maar ik vind nergens de optie om kaarten te downloaden en/of om de actuele snelheid weer te geven. Overigens valt mij ook op dat de tijdsklok niet wordt weergegeven wanneer je gebruik maakt van Android Auto voor bij. navigatie of Spotofy. Er is verder nergens een klok aanwezig in de auto (en een horloge draag ik niet). Ik ben echt tevreden over mijn Picanto, maar dat zijn wel 2 (ontwer)missers wat mij betreft. Maar misschien ben ik gewoon te verwend door eerdere andere auto's Quote
Aitia Geplaatst 20 Augustus, 2024 Geplaatst 20 Augustus, 2024 Updaten van de navigatie kun je hier: Officiële website voor navigatie-updates voor Kia Waarschijnlijk gebruikt de Picanto 2019 een SD-kaart. Die zit aan de achterkant van het apparaat. Mijn computer heeft geen SD-kaartingang en om de gegevens van de computer over te zetten naar de SD-kaart gebruikte ik dit: Hama USB-3.0-multi-kaartlezer - Cardreader - SD/microSD/CF - Wit (te bestellen via bijv. Bol.com) Wat betreft de klok weet ik het niet meer, ik gebruikte zelden Android Auto, ik heb er nooit zo op gelet. Quote
Gast Geplaatst 21 Augustus, 2024 Geplaatst 21 Augustus, 2024 Dankjewel! Die site kende ik niet. Dat ga ik proberen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.