Roy Dassen Geplaatst 2 Augustus, 2024 Geplaatst 2 Augustus, 2024 Ik heb onlangs een Kia Niro Executive hybride van 2016 gekocht. Hiervoor had ik een Toyota Auris. Kia heeft een fijnere automaat maar dat terzijde. Mijn spiegels klappen automatisch in bij het uitzetten van de auto. Echter nu hoor ik de rechter spiegel kraken. Ik heb al WD40 gebruikt maar dat helpt nog niet echt. Iemand suggesties? Quote
Bernd Geplaatst 9 Augustus, 2024 Geplaatst 9 Augustus, 2024 Klopt, ik heb dezelfde Niro en het in en uitklappen kun je niet uitschakelen. WD40 helpt inderdaad niet maar siliconen spray werkt wel. Probeer maar eens. Quote
Kekke-auto Geplaatst 9 Augustus, 2024 Geplaatst 9 Augustus, 2024 Misschien omdat ik een Executive 2017 heb maar ik kan het in- en uitklappen gewoon uitschakelen. Op het paneel in de deur van de bestuurder zit een knop waarop de spiegels staan afgebeeld en die knop heeft 3 mogelijke standen. 1 Quote
Roy Dassen Geplaatst 10 Augustus, 2024 Topic Starter Geplaatst 10 Augustus, 2024 Dank je Kekke-auto. Ik wil het niet uitschakelen. Is wel makkelijk het automatisch inklappen van de spiegel. Ik denk dat ik de tip van Bernd ga proberen. Quote
Bernd Geplaatst 13 Augustus, 2024 Geplaatst 13 Augustus, 2024 Ik bedoelde het automatisch uitklappen uitschakelen als je in de buurt komt van de auto. Telkens als ik in de buurt van de oprit kom blijven de spiegels in en uit klappen. Zelf zojuist ook maar weer eens met siliconen spray de spiegels gesmeerd. Kraken blijft dan weer enkele maanden weg. Het advies van mijn dealer was wd40 maar dat werkte niet. Laat maar even weten of het geholpen heeft, Quote
Murcielaygo Geplaatst 13 Augustus, 2024 Geplaatst 13 Augustus, 2024 WD40 is ook helemaal geen smeermiddel, maar een kruipolie; Water Displacement 40th Attempt...En omdat het gemaakt is van koolwaterstoffen vervliegt het dus voor een blijvende smering niet geschikt. Quote
Roy Dassen Geplaatst 27 Augustus, 2024 Topic Starter Geplaatst 27 Augustus, 2024 Nu ingespoten met siliconenspray. Is al een stuk minder. Heb alleen geen rieten om binnen in het mechanisme te komen. Deze week maar ff kopen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.