Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Proefritten Kia Pride

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik zie alleen wel dat jij mistlampen hebt! Zijn dat originele mistlampen? Want die wil ik er ook wel op hebben eigenlijk :)

• Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ik zie alleen wel dat jij mistlampen hebt! Zijn dat originele mistlampen? Want die wil ik er ook wel op hebben eigenlijk :)

Dat zijn geen originele mistlampen, want die bestaan niet op de Pride. Ik heb er bij onze Pride een paar weken geleden ook van die gele opgeknutseld (kwam ik tegen na m'n garage opruiming, lagen al 15 jaar in de kast en waren nog van m'n eerste auto :wink:)

Geplaatst

Geen stuurbekrachtiging??? Ik dacht dat standaard was tegenwoordig...

Maar Kia heeft wel meer dingen "anders" (lees goedkoop).

In de USA moet je een Kia Rio "opbouwen", de basisversie is de goedkoopste van de goedkoopste....

Geplaatst

Op Marktplaats gekocht voor Euro 5,00....past precies daar. Voor tijdelijk werk/woon ik in Slovenie en mistlampen is gewoon een must hier. Regelmatig mist/regen en dichte sneeuwval.

Geplaatst

De Pride doet het goed in de sneeuw, zeker met de combinatie Vredestein/ Sava winterbanden. In de TUV-test van afgelopen jaar kwamen de Vredestein en Sava winterbanden als de betere uit de bus. Na de winter gaan de 13˝ Sava's hier in Slovenie in de aanbieding, €42 per stuk inclusief montage & balanceren!

Geplaatst

Ik vind het er wel stoer uitzien zo! Ik ga zelf alleen denk ik voor witkleurige mistlampen, want dat gele vind ik persoonlijk wat minder mooi... Maar dit zijn dus universele mistlampen?

Geplaatst
Ik vind het er wel stoer uitzien zo! Ik ga zelf alleen denk ik voor witkleurige mistlampen, want dat gele vind ik persoonlijk wat minder mooi... Maar dit zijn dus universele mistlampen?

Ja, ik had ze toevallig nog liggen, vandaar gele. Zulke lampen kun je echt voor een beetje bij om het even welke automaterialenhandel kopen, montage is vooral een kwestie van een beetje handig zijn. In mijn geval wel zelf beugeltjes moeten fabriceren en ik heb ook 2 van de 4 verticale spijltjes (de andere 2 in midden zie je nog) uit de bumper gebroken, om plaats te maken voor de lampen.

Geplaatst

Ik had geluk, hoefde nauwelijks geen aanpassingen te maken. Ik kon aan iedere kant een bevestigingsklip verwijderen en de bouten van de lampen pasten er precies doorheen. Alsof ze ervoor gemaakt waren...

Ik heb in de foto-albums een paar foto's geplaatst mbt de schakelaar. Verder kun je op het internet de bedradingsschema's vinden voor het relais en heb ik een extra zekering gebruikt van 10A.

Net zoals Leon, moest ik 2 spijltjes wegzagen.

Geplaatst

Ben vandaag bezig geweest met nieuwe speakers te monteren. Het valt me op dat er bij de Pride speciale stekkers worden gebruikt voor de speakers, wat betekend dat je deze eerst moet aanpassen alvorens je after-market speakers kunt monteren. Beetje jammer eigenlijk. Maargoed, ik had voor dus eindelijk nieuwe speakers gemonteerd voor in het dashboard, schiet bij een van de twee speakers het kabeltje dat loopt naar de tweeter los, dus die gaan weer terug naar de Media Markt... en heb ik dus nogsteeds geen beter geluid :(

Geplaatst

Goed, heb nu dus een set gekocht bij de Kijkshop. 15,95 bij de kijkshop, van het merk Marquant. Voor de audio-liefhebbers niet bepaald een merk dat voor hen de moeite waard is, maar het geluid is al een stuk zuiverder dan de originele speakers.

En dan een kleine eenkondiging. Volgende week zaterdag gaat de Pride even de brug op. Ik ga de roestpuntjes even bijwerken en de bodem verders bekijken. :)

• 1 jaar later...
Geplaatst
Goed, heb nu dus een set gekocht bij de Kijkshop. 15,95 bij de kijkshop, van het merk Marquant. Voor de audio-liefhebbers niet bepaald een merk dat voor hen de moeite waard is, maar het geluid is al een stuk zuiverder dan de originele speakers.

En dan een kleine eenkondiging. Volgende week zaterdag gaat de Pride even de brug op. Ik ga de roestpuntjes even bijwerken en de bodem verders bekijken. :)

Ik zou dat ook moeten doen, ze is het waard, maar er is gewoon zoveel roest ! Motorkap, deuren, achterspatbord...en geen kleine blaartjes maar echt flinke bubbels die op doorbreken staan. Ik ben nu op internet aan het kijken of er geen grote stickers met teflon look te koop zijn om over de motorkap te plakken. Tot nu toe nix gevonden terwijl het wel bestaat! Dan desnoods ook stickers op onderkant van deuren tot tegen de stootrubber aan. Matzwart teflon achtig is best stoer.

Geplaatst
.....Ik ben nu op internet aan het kijken of er geen grote stickers met teflon look te koop zijn om over de motorkap te plakken. Tot nu toe nix gevonden terwijl het wel bestaat! Dan desnoods ook stickers op onderkant van deuren tot tegen de stootrubber aan. Matzwart teflon achtig is best stoer.

Volgens mij hou jij jezelf voor de gek!:roll:

Geplaatst

Je kunt zo'n wrak iig met dat spul bij elkaar houden.

Of het helpt w.b sterkte en veiligheid, ik denk het niet.

APK wordt ook vast een probleempje, maar ehhhhhh

ONDERSCHAT DUCT-TAPE NIET.

Schoonmoeder tegen het plafond, HET KAN !

Geplaatst
.......Schoonmoeder tegen het plafond, HET KAN !

Zeker en vast!

Geplaatst

Flauw, jongens...

Die randen van je wielkast achter moet je even afplakken, alle roest eraf hakken en helemaal mooi kaal schuren en daarna ff overspuiten. Het wordt niet zo mooi als het origineel, maar het werkt tenminste.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...