Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Waarschuwingen binnen kia navigatie sportage

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Binnenkort krijgen wij de bestelde kia sportage. Vraagje: als je de navigatie gebruikt, wordt je dan gewaarschuwd voor bijvoorbeeld flitspalen, wegwerkzaamheden, files e.d.?

Ben benieuwd naar reacties!

Geplaatst

Alleen vaste flitspalen en trajectcontroles. Voor mobiele controles moet je toch echt FlitsMeister oid gebruiken

Files enzo doet ie prima

Geplaatst
Alleen vaste flitspalen en trajectcontroles. Voor mobiele controles moet je toch echt FlitsMeister oid gebruiken
Files enzo doet ie prima

Flitsmeister moet je tegenwoordig betalen.
Gewoon Waze gebruiken. Werkt prima

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geplaatst

Ook hier tevreden Waze gebruiker. Overgestapt toen Flitsmeister ineens wel heel basic features achter het abonnement had gehangen.

Geplaatst

Ik was in eerste instantie ook naar Waze geswitcht maar kwam er een paar keer achter dat meldingen van flitsers veel te laat kwamen. Dus toch maar Flitsmeister gaan betalen, 2,95 per maand, snel terug verdient ;-)

Geplaatst
3 uur geleden, zei Rick O:

meldingen van flitsers veel te laat kwamen

Wat gek. Hier nergens last van, altijd keurig op tijd. Is dat wellicht ergens in te stellen ? (300 meter, 100 meter van tevoren ofzo)

Geplaatst

Het zijn toch weer die zuinige HOLANDERS die jaren gratis gebruik hebben kunnen maken van een prachtig stukje software en (nee ik heb geen aandelen ).

Maar ik betaal graag voor iets dat werkt !!!

Geplaatst
34 minuten geleden, zei gios:

Het zijn toch weer die zuinige HOLANDERS die jaren gratis gebruik hebben kunnen maken van een prachtig stukje software en (nee ik heb geen aandelen ).

Maar ik betaal graag voor iets dat werkt !!!

Ja en neen. FM is zo groot geworden de door community. Besef wel dat jij als bereider hebt bijgedragen aan alle verzamelde data die FM weer heeft kunnen gebruiken. Deze data gebruiken ze niet alleen voor zichzelf maar wordt ook verkocht aan andere partijen waar ze groot geld mee hebben verdiend. FM heeft m.i. hun gebruikersgroep gewoon in dat opzicht misbruikt en laat ze daar nu ook nog eens voor betalen.

Ik heb geen moeite om te betalen voor een product wat een faire grondslag heeft en dat heeft FM m.i. niet. Basale functies zitten nu achter een paywall en zouden ze nooit moeten doen. Dat je een paar PRO functies als addon wil laten betalen tot daar aan toe maar dit is gewoon een dikke middelvinger naar je trouwe gebruikers.

Overigens, als je een oudere versie van FM installeert kan je gewoon nog de meeste functies blijven gebruiken zoals gewend en hoeft je geen abbo af te nemen. Op android is dat erg makkelijk, op een iphone kan het niet volgens mij.

Geplaatst

Hier gebruik ik Waze inmiddels via Android Auto en die doet het prima. Maar omdat de telefoon toch op de lader in het zicht hangt heb ik in mijn telefoon een routine gemaakt die bij het zien van de BT verbinding van de auto FM opstart. Daar heb ik het geluid uit, want die slecht wegdek meldingen zijn niet uit te zetten zonder abonnement... Maar telefoon zit net in het zicht, dus zie ik flitsers wel langskomen. Maar die zie ik eigenlijk altijd ook in Waze.

• 1 maand later...
Geplaatst
Op 20-8-2024 om 20:22, zei Diamondfan01:

Hallo,

Binnenkort krijgen wij de bestelde kia sportage. Vraagje: als je de navigatie gebruikt, wordt je dan gewaarschuwd voor bijvoorbeeld flitspalen, wegwerkzaamheden, files e.d.?

Ben benieuwd naar reacties!

Hij geeft wel flitspalen en traject controle en aan dat je naar een file toerijd maar dat doet hij vrij laat.

Vandaar dat ik een TomTom gebruik die flitspalen en file's aangeeft en dan bij oponthoud een alternatieve route uitzoekt, maar alleen als het file oponthoud langer is dan de extra tijd bij nieuwe route.

Geplaatst
Op 16-10-2024 om 15:57, zei Marinus 22:

Vandaar dat ik een TomTom gebruik die flitspalen en file's aangeeft

Maar de echte 'winnaar' is Waze!

• Like 1
Geplaatst
Op 16-10-2024 om 15:57, zei Marinus 22:

Hij geeft wel flitspalen en traject controle en aan dat je naar een file toerijd maar dat doet hij vrij laat.

Tijdens een reisje naar Oostenrijk heb ik wel gemerkt dat de Navi zelf de routes aanpast naar gelang de verkeerssituatie, daar kreeg ik ook keurig een melding van iedere keer.  En ook dat de route niet wordt aangepast maar dat je op het scherm een alternatieve route krijgt te zien met daarbij het verschil in afstand en tijd, dat werkt wel prettig vind ik.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...