Rowicom Geplaatst 6 September, 2024 Geplaatst 6 September, 2024 (aangepast) Volgende week gaat mijn Niro hev uit 2021 naar de dealer voor een grote beurt, dat zegt het onderhoudsboekje althans. Aangezien ik een onderhoudsabonnement heb en voor zaken die bij de beurt horen niet (nog eens) hoef te betalen, ben ik benieuwd wat een grote beurt bij Kia inhoudt. Auto heeft 44k op de teller. Behalve olie en filter, vraag ik mij af of bougies vervangen dienen te worden en hoe zit het met de remblokken? Wat hoort er nog meer bij? Dank voor je reactie alvast. 6 September, 2024 aangepast door Rowicom Quote
Murcielaygo Geplaatst 6 September, 2024 Geplaatst 6 September, 2024 Op de site van Kia kon je in het verleden flyers vinden mbt de beurten. Misschien zit dat nu in de Kia-app.Obv mijn ervaring met mijn Picanto kan ik je iig zeggen dat bougies niet zijn inbegrepen; bij mij moeten ze iedere 60k, ik doe ze dus lekker zelf.Remblokken (en schijven) zijn slijtdelen, waarbij de slijtage afhangt van je rijgedrag, dus ook die vallen niet onder het regulier onderhoud. Ook deze doe ik overigens zelf.., Quote
HenkM Geplaatst 6 September, 2024 Geplaatst 6 September, 2024 De onderhouds-intervallen staan ook in het instructie boekje (als PDF bij "mijn KIA" te downloaden). Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.