Erasmus Geplaatst 22 September, 2024 Geplaatst 22 September, 2024 (aangepast) Mijn Kia dealer voegt bij elke onderhoudsbeurt Tunap 974 toe (dat moet ik maar aannemen trouwens) Ik vind het een beetje overbodig want ik rij veel kilometers ook langere afstanden dus de motor blijft mooi schoon en brandstof systeem ook. Ik heb gevraagd dit niet meer toe te voegen maar dat werd niet gewaardeerd, zou echt nodig zijn. Nu kan ik natuurlijk andere dealer zoeken maar ik vraag me af of er meer mensen zijn die dit ervaren. ANWB vind het alleen nodig als je weinig kilometers maakt, anders zonde van je geld (mijn mening ook) Ga niet armoe lijden van 28,95 maar spekt alleen de dealer en dat is nu ook weer niet nodig. Hoe kijken andere rijders hier tegenaan? 22 September, 2024 aangepast door Erasmus Quote
ehombie Geplaatst 23 September, 2024 Geplaatst 23 September, 2024 Pure extra sales... Ben ook niet echt voorstander van deze praktijken...net als ruitenvloestof bijvullen. Maar ja... ze doen het... Over het nut van dingen in de tank gooien.....daar ben ik nog geen wetenschappelijke artikelen voor tegengekomen. Quote
Anoniem123 Geplaatst 23 September, 2024 Geplaatst 23 September, 2024 (aangepast) Mijn garage (Vakgarage) deed het ook bij m’n i30. Deden ze ivm e10 brandstof en het volgend de dealer voorschriften is etc. Heb gezegd dat ik het niet nodig vond, omdat ik alleen Aral 102 tankte (ivm tuning). hebben ze het gecrediteerd 23 September, 2024 aangepast door MauriceDtc Quote
Erasmus Geplaatst 24 September, 2024 Topic Starter Geplaatst 24 September, 2024 Als het een voorschrift is vanuit Jia Nederland dan hebben ze zeker een contract met Tunap. Ik zie nergens bij onderhoud voorschriften iets staan over dit toevoegen. Bij een volgende beurt zal ik dat de dealer zeker eens vragen en als dat dus geen voorschrift is, dan laat ik het gewoon achterwege, net als ruitensproeier vloeistof. Dat vul ik zelf wel aan voor de beurt. Misschien dat Tunap iets helpt als je altijd korte ritjes maakt en de motor niet goed op temperatuur komt maar dat is bij mij niet het geval dus vind het ook onnodig. Quote
Murcielaygo Geplaatst 24 September, 2024 Geplaatst 24 September, 2024 Ik weet niet hoe het bij de Cee'd precies zit, maar in de folder "Regulier Onderhoud" van mijn Picanto staat zowel bij de kleine als de grote beurt "brandstofsysteemreiniger" voorgeschreven. Quote
Erasmus Geplaatst 28 September, 2024 Topic Starter Geplaatst 28 September, 2024 Er is ook nergens een onafhankelijk onderzoek naar dit soort produkten geweest: de ANWB kent ook geen testen en Duitse ADAC ook niet, wel geven beiden aan dat het geen kwaad kan bij weinig gebruik en met name als je veel korte ritten maakt, dan kan het iets doen maar beter dan 98 benzine tanken. Dus de toegevoegde waarde is voornamelijk voor de dealer, ik laat het volgende keer niet meer toevoegen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.