Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nee bij mij werkt het ophalen van het gehele adresboek nog steeds niet, ook niet nu de adressen in het geheugen van de telefoon staan i.p.v. op de simkaart :-(

Jeroen

• Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Als je telefoon geen PBAP profiel ondersteund met bluetooth gaat het nooit lukken.

Ik heb zelf de Nokia N95 8Gb en die ondersteund geen PBAP en dus geen adresboek op halen...

Zo zijn er meerdere nokia's die het niet ondersteunen (vooral de Symbian S60 modellen). Mijn vrouw heeft een Samsung SGH 9xxx (nog iest), ook een Symbian toestel en daar werk het ook niet bij.

Er zal niets anders op zitten dan een andere telefoon te kopen als je het aan de praat wil krijgen

Geplaatst
Als je telefoon geen PBAP profiel ondersteund met bluetooth gaat het nooit lukken.

Ik heb zelf de Nokia N95 8Gb en die ondersteund geen PBAP en dus geen adresboek op halen...

Zo zijn er meerdere nokia's die het niet ondersteunen (vooral de Symbian S60 modellen). Mijn vrouw heeft een Samsung SGH 9xxx (nog iest), ook een Symbian toestel en daar werk het ook niet bij.

Er zal niets anders op zitten dan een andere telefoon te kopen als je het aan de praat wil krijgen

BIj de nokia N95 van mijn vriendin werkt het kopie

Geplaatst

Stom stom stom... ik kreeg net een ingeving ! De contacten die naar het telefoonboek moeten, horen op het telefoongeheugen te staan ipv op de simkaart.

Heb net mijn Samsung opnieuw verbonden en het telefoonboek stond er in 1x in !

Geplaatst
Hoi ,

Ik heb de nieuwe Cee'd SW X-ecutive met comfort pakket , dus ook de BT , ben ook nog aan het zoeken hoe het werkt.

ik kan wel gebeld worden en opnemen(dat werkt goed) maar als ik wil bellen, dan belt hij het laatste nr.wat ik als laatste heb gebeld, maar dit zonder navi.

Mijn dealer is aan het uitzoeken hoe het werkt , want hij vond het ook wel vreemd.

Zodra ik meer weet zal ik het melden.

Gr. Ton:roll:

Ik heb hetzelfde probleem. Twee weken geleden is mijn nieuwe Ceed SW 1.6CRDI afgeleverd. Paring ging goed. Kan wel gebeld worden (soms loopt het systeem wel vast en moet ik het contact weer uitzetten om de radio etc weer aan de praat te krijgen) maar uitgaande gesprekken via de bluetooth-faciliteit lukt niet. Even lijkt het dat er een verbinding ontstaat, maar direct daarna valt het weer weg. Kia Nederland kent het probleem en zegt ermee bezig te zijn. Mijn vraag is of er bij u al verbetering is, want ik begrijp dat het bij u al speelt vanaf september. Bij voorbaat dank voor een reactie.

Geplaatst

Ik heb een Se7en. Als ik mijn telefoon (HTC Diamond) pair gaat alles goed, overhalen van contactpersonen ook. Bellen werkt ook. Echter na een paar minuten is het hele navigatiesysteem dood, reageert niet meer op het scherm of op toetsen. (radio blijft wel doorspelen). Auto een half uur uit zetten en weer starten dan doet ie 't weer. Dan snel blue tooth uitzetten om het vastlopen te voorkomen.

Ik denk wel dat er een verschil zit in de blue tooth van de 'standaard radio' en de 'se7en navigatie' (andere hardware).

Ik heb tijdens de proefrit gewoon geprobeert mijn telefoon te pairen en te gebruiken, dat werkte. Vervolgens de telefoon weer uit de lijst gegooid. (Blijkbaar niet lang genoeg getest om te zien dat het systeem ging hangen:sad:)

Geplaatst

Ik heb een Kia Ceed SW executive 1.6 automaat besteld met comfort pack. Inmiddels op internet heb ik de handleiding gevonden. Ik heb een vraag over de bluetooth carkit. In de handleiding zie ik nergens dat je je telefoonboek met de stuurwielbediening kunt openen. Weet iemand hoe dat werkt en hoe je dan door de lijst met contacten moet scrollen? (Ik heb geen navigatiesysteem erbij besteld)

Geplaatst
Ik heb een Kia Ceed SW executive 1.6 automaat besteld met comfort pack. Inmiddels op internet heb ik de handleiding gevonden. Ik heb een vraag over de bluetooth carkit. In de handleiding zie ik nergens dat je je telefoonboek met de stuurwielbediening kunt openen. Weet iemand hoe dat werkt en hoe je dan door de lijst met contacten moet scrollen? (Ik heb geen navigatiesysteem erbij besteld)

Hallo richardmacco,

Ik zie dat je nieuw bent op de Kia Club, allereerst van harte welkom op het forum en veel lees en schrijfplezier.

Van harte gefeliciteerd met de aanschaf van je nieuwe Kia Ceed SW.

Ik heb toevallig precies de zelfde uitvoering als wat jij hebt , ook een automaat X-ecutive 1.6 met comfort pack.

Wat betreft het BT verhaal , als je gebeld word werkt het prima en hij is heel duidelijk , maar als je zelf wilt bellen kan je alleen het nummer bellen wat je het laatst hebt gebeld , heel vreemd ,want hij neemt niet je telefoonboek over.

Heb dit probleem voorgelegd bij mijn dealer en hij vond het ook een vreemd verhaal , ze hebben contact opgenomen met Kia nederland en die erkende het proleem , ze zijn nu bezig hier een oplossing voor te vinden,zodra ze iets meer weten laten ze het mij weten.

Dus ,word vervolgd.

Ik hoop dat dit voldoende informatie is voor dit moment.

btw. welke kleur heb je , die van mij is Pewter Beige.

Gr. Ton

Geplaatst

Bedankt voor je reactie. Is dat trouwens het laatst gebelde nummer in je mobiele telefoon? Of het laatst gebelde nummer met je carkit?Wellicht wil je het hier posten als je verdere informatie hebt. Ik heb gekozen voor Piston Grey. Wat zijn trouwens jouw ervaringen met de automaat? Ik heb geen proefrit kunnen maken in een automaat.

Geplaatst
Bedankt voor je reactie. Is dat trouwens het laatst gebelde nummer in je mobiele telefoon? Of het laatst gebelde nummer met je carkit?Wellicht wil je het hier posten als je verdere informatie hebt. Ik heb gekozen voor Piston Grey. Wat zijn trouwens jouw ervaringen met de automaat? Ik heb geen proefrit kunnen maken in een automaat.

Het is het laatst gebelde nummer in je telefoon .

De automaat bevalt me prima ,zeker in combinatie met de cruise control, als je er eenmaal aan geroken hebt dan wil je niks anders meer, tenminste dat geld voor mij !

Als ik iets te horen krijg zal ik het zeker posten.

btw. mooie kleur trouwens , zat ik ook aan te twijfelen.

Gr. Ton

Geplaatst
Het is het laatst gebelde nummer in je telefoon .

De automaat bevalt me prima ,zeker in combinatie met de cruise control, als je er eenmaal aan geroken hebt dan wil je niks anders meer, tenminste dat geld voor mij !

Als ik iets te horen krijg zal ik het zeker posten.

btw. mooie kleur trouwens , zat ik ook aan te twijfelen.

Gr. Ton

Bedankt voor de snelle reactie! Het is wel grappig, want ik zat ook te twijfelen tussen Piston Grey en Pewter Beige. Dit wordt mijn eerste automaat, maar ik denk ook dat ik daarna nooit meer anders wil.

Geplaatst
Bedankt voor de snelle reactie! Het is wel grappig, want ik zat ook te twijfelen tussen Piston Grey en Pewter Beige. Dit wordt mijn eerste automaat, maar ik denk ook dat ik daarna nooit meer anders wil.

Heren, ik heb ruim 20 jr automaat gereden en ben nu weer terug bij het roerbakken en dat is 6x niks.

Idd, 1x aan geroken en je wilt NOOIT meer iets anders.

Jammer dat je zo afgestraft wordt door de extra heffing bpm op een automaat, al hoor ik dat de nieuwe 6bak automaat "slechts" 2000 euri duurder is (was 3000) op een Joendai iX35, dus Sportage.

Ik kijk er naar uit....... :-)

Geplaatst
Ik heb een Se7en. Als ik mijn telefoon (HTC Diamond) pair gaat alles goed, overhalen van contactpersonen ook. Bellen werkt ook. Echter na een paar minuten is het hele navigatiesysteem dood, reageert niet meer op het scherm of op toetsen. (radio blijft wel doorspelen). Auto een half uur uit zetten en weer starten dan doet ie 't weer. Dan snel blue tooth uitzetten om het vastlopen te voorkomen.

Ik denk wel dat er een verschil zit in de blue tooth van de 'standaard radio' en de 'se7en navigatie' (andere hardware).

Ik heb tijdens de proefrit gewoon geprobeert mijn telefoon te pairen en te gebruiken, dat werkte. Vervolgens de telefoon weer uit de lijst gegooid. (Blijkbaar niet lang genoeg getest om te zien dat het systeem ging hangen:sad:)

hallo ik heb het zelfde probleem dat de systeem vast loopt en als je de auto uitzet en na een paar minuten weer aanzet is het weer goed (maar ik krijg wel een fout melding van het systeem in het beeld {mona.exe} .ps ik heb een kia seed 14 sporty wagon seven gr wingman72

• 2 weken later...
  • 1 maand later...
Geplaatst

Hallo,

Ook bij loopt het systeem vast als ik met mijn toestel als bt aanstaat in de auto kom en dan start. Als ik bt van het toestel pas opstart als de motor loopt gaat het wel goed. Zowel ingaand als uitgaand gaat dan prima. Telefoonboek ook volledig overgenomen.

Iemand idee hoe vastlopen voorkomen kan worden?

Geplaatst

Ik heb 2 mobiele telefoons waarmee ik kan bellen en gebeld worden in de auto, en dit is natuurlijk het belangrijkste.

Maar het synchroniseren van de contactpersonen krijg ik niet voor elkaar.

Is er iemand bij wie dit wel gelukt is met onderstaande toestellen?

Nokia N73

Samsung SGH-U600

Als het iemand gelukt is dan ben ik erg benieuwd hoe.

Bij KIA wordt het probleem in elk geval ontkent, ik heb via de mail het antwoord gekregen dat dit in de instellingen van het toestel zit.

Dus ik denk niet dat dit straks in de update wordt opgelost.....

Veldmuis

Geplaatst

Ook bij loopt het systeem vast als ik met mijn toestel als bt aanstaat in de auto kom en dan start. Als ik bt van het toestel pas opstart als de motor loopt gaat het wel goed.

bobber,

Ik heb Bluetooth altijd aan staan op mijn telefoontoestel. In mijn Cee'd SW wordt direct automatisch bij het starten een koppeling met dit toestel gemaakt. (Toestel is Nokia 3720 Classic). Misschien helpt het als je opnieuw "paired"?

Overigens meldde de Cee'd zich als "Venga" in mijn BT apparaten op de telefoon.:P

Geplaatst

Overigens meldde de Cee'd zich als "Venga" in mijn BT apparaten op de telefoon.:P

Mijn Cee'd meldt zich ook altijd aan als Venga, alleen de 1ste keer als Ceed.

Geplaatst

Bijgaand de link naar een lijst van mobieltjes die ik via Navteq heb ontvangen. Dez mobieltjes zouden moeten werken. De 6300, die er ook tussen staat. paired bij mij wel, maar het telefoonboek wordt niet overgenomen. Suces!

http://www.kiaclub.nl/showthread.php?p=31391#post31391

Heeft iemand al ervaring met de bluetooth van de Kia Ceed?

Sta op het punt de se7en te gaan leasen en vraag mij af of ik verbinding kan krijgen met mijn telefoon, een Nokia E71. Wie heeft dit werkend of weet waar ik meer info kan vinden?:?:

Geplaatst

Zelf heb ook een 6300 van het werk. Hij paired wel, ik kan gebeld worden, maar zelf bellen gaat niet. Krijg dan geen gehoor.

Geplaatst

Volgens mij is er wel verschil tussen de bluetooth bij een Nav en bluetooth met de standaard radio en bv het comfortpakket.

Ik heb het laatste en kan alleen gebeld worden en bellen naar het laatst gekozen nummer van de te pairen GSM. Telefoonboeken/contactpersonen worden niet overgenomen.

Gister ging het allemaal goed. Samsung gepaired en bellen met een Nokia. Vannacht is mijn samsung uitgegaan en vandaag na het opnieuw opladen, kon ik niet meer bellen en gebeld worden. Met veel pijn en moeite toch eindelijk geconnect, maar geen verbinding met bellen. Heel veel gekraag op de gebelde telefoon.

Vreemd. Toch maar ff terug naar de dealer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...