Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heeft iemand al ervaring met de bluetooth van de Kia Ceed?

Sta op het punt de se7en te gaan leasen en vraag mij af of ik verbinding kan krijgen met mijn telefoon, een Nokia E71. Wie heeft dit werkend of weet waar ik meer info kan vinden?:?:

• Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Leg even uit wat je wil weten.

De standaard radio heeft bij mijn weten geen BT connectie

De optionele navi wel.

Bedoel je dat ?

Overigens welkom hier.

Posted
Leg even uit wat je wil weten.

De standaard radio heeft bij mijn weten geen BT connectie

De optionele navi wel.

Bedoel je dat ?

Overigens welkom hier.

de se7en heeft die navi standaard. Dus ik neem aan dat hij die bedoelt.

Ik zou niet weten waarom jouw telefoon niet op die BT niet met jouw telefoon zou werken overigens.

Posted
de se7en heeft die navi standaard. Dus ik neem aan dat hij die bedoelt.

Ik zou niet weten waarom jouw telefoon niet op die BT niet met jouw telefoon zou werken overigens.

Ik heb dezelfde gedachten daarbij. De bluetooth techniek is verder ge

Posted

Gaat om de se7en. Die heeft bluetooth connectie, zelfde als in het comfort pack. Weet van collega's dat ze veel problemen hebben met synchroniseren etc met hun telefoon en ingebouwde carkit. Hebben achteraf een parrot laten inbouwen. Collega's hebben overigens geen Kia hoor. Gaat om BMW, Volvo en volkswagen's.

Maar krijg ik ook ergens te zien wie er belt of kun je alleen opnemen en ophangen??? Weet niet hoe het zit met die Navi van Kia.

Posted

en hoe werkt dit als je alleen een comfort pakket hebt?

Op de Venga heb ik het comfort pakket besteld, maar weet niet hoe de telefoon aansluiting werkt

Posted
Gaat om de se7en. Die heeft bluetooth connectie, zelfde als in het comfort pack. Weet van collega's dat ze veel problemen hebben met synchroniseren etc met hun telefoon en ingebouwde carkit. Hebben achteraf een parrot laten inbouwen. Collega's hebben overigens geen Kia hoor. Gaat om BMW, Volvo en volkswagen's.

Maar krijg ik ook ergens te zien wie er belt of kun je alleen opnemen en ophangen??? Weet niet hoe het zit met die Navi van Kia.

daarvoor kan je beter even contact opnemen met de dealer denk ik.

Denk niet dat er al mensen in een se7en rond rijden.

Posted
en hoe werkt dit als je alleen een comfort pakket hebt?

Op de Venga heb ik het comfort pakket besteld, maar weet niet hoe de telefoon aansluiting werkt

De Venga met comfortpakket heeft ook een bluetooth connectie voor de telefoon, maar niet zo uitgebreidt qua functionaliteit als in de X-ecutive.

Posted

Ik zou maar niet zomaar aannemen dat je telefoon werkt met BT.

Een collega van mij rijdt een mini en die heeft omwille van de carkit (ook BT af fabriek) een andere telefoon aangeschaft. Was dacht ook een E71.

Zij deed ook navraag bij de dealer en kreeg een lijst. Daar stond het toestel niet op, en het werkte dus ook niet.

Ik zou bij Kia even vragen om een compatibiliteitslijst. Dan ga je zeker.

Posted

afhankelijk van het bluetooth systeem is deze te updaten waardoor nieuwere telefoons ook aangesloten kunnen worden. ik weet dat oa parrot met de bluetooth 2.0 versie die mogelijkheid heeft. het beste is ff navraag doen bij dealer of audioinbouwer.

• 2 weeks later...
Posted

Hoi ,

Ik heb de nieuwe Cee'd SW X-ecutive met comfort pakket , dus ook de BT , ben ook nog aan het zoeken hoe het werkt.

ik kan wel gebeld worden en opnemen(dat werkt goed) maar als ik wil bellen, dan belt hij het laatste nr.wat ik als laatste heb gebeld, maar dit zonder navi.

Mijn dealer is aan het uitzoeken hoe het werkt , want hij vond het ook wel vreemd.

Zodra ik meer weet zal ik het melden.

Gr. Ton:roll:

Posted

Hoi, volgens mij moet je op je stuur een knop zien met een telefoontje, als je hierop twee drukt zie je de lijst staan met alle oproepen, vervolgens kan je met de linker knop (op en neer) door de lijsten gaan en het juiste nummer kiezen. Hij is alleen heel gevoelig en heeft de neiging op het laatste nummer te bellen. Ik heb als oplossing de BT910 gekozen met voice dial functie. Alleen werkt die niet altijd even vlekkeloos.

• 5 weeks later...
Posted
Heeft iemand al ervaring met de bluetooth van de Kia Ceed?

Sta op het punt de se7en te gaan leasen en vraag mij af of ik verbinding kan krijgen met mijn telefoon, een Nokia E71. Wie heeft dit werkend of weet waar ik meer info kan vinden?:?:

Ik kan uit ervaring melden de E-71 werkt niet goed. Aanmelden gaat wel maar bellen lukt niet. Ook geen adressen synchronisatie trouwens

Posted

Hallo, ik heb ook de Se7en. Mijn oude Nokia 6500 die nu mijn vrouw heeft, werkt het perfect. Deze onthoud hij ook.

En met mijn eigen Samsung Jet S8000 kan ik wel bellen enzo, maar moet ik elke keer opnieuw aanmelden. (dat doe ik dus nu niet meer).

De telefoonlijst van beide telefoons neemt hij maar gedeeltelijk over.

Dus ik zou zeggen van ja het werkt, maar volgens mij zou het beter moeten werken.

Als je trouwens belt tijdens het rijden, heb je wel goed geluid, en de ander kan je ook heel goed verstaan.

Groet,

Jeroen

Posted

Ik heb een HTC Diamond 2, pairing gaat goed, ook automatisch aanmelden op de radio. Ik heb het dan over de standaard radio in de Cee'd SW, uiteraard met bluetooth :)

Kan alleen nergens vinden of er een mogelijkheid is om mijn telefoonboek vanuit mijn mobiel in de auto te "laden". Wat ik wel heb, als ik op mijn toestel zelf een nummer opzoek, en dan op het bel toetsje druk, dat de carkit niet geactiveerd word. Kan natuurlijk ook aan Windows Mobile liggen. Zou mooi zijn als ik via de radio ook een nummer uit mijn telefoonboek zou kunnen kiezen. Tot nu toe kan ik dus alleen nog maar gebeld worden, of op de opneemtoets drukken, en dan herhaald ie het laatst gedraaide nummer.

Posted

Hoi, inmiddels meerdere toestellen aangemeld op het navigate systeem.

Dit is de uitslag:

Nokia 6300: wel bellen, geen contacten syncen

Nokia e-71: werkt niet

iPhone 3G: alles werkt incl. contacten en bel historie

BlackBerry 9000: alles werkt incl contacten en bel historie

Dus de Nokia BT stack is niet de beste, maar daar hebben meer built-in systemen last mee (google maar eens). De e-71 ook al aangemeld op de nieuwste Renault Megane wel bellen, maar geen contacten syncen.

Posted

Zo zie je maar dat als je bij een dealer bent waar alles NETJES uitgelegd wordt je een heel eind komt:

Jeroen1970: Ga naar je bluetooth van je Samsung, druk op het pictogram van je Cee'd SW. Als het goed is zit je meteen in het menu, het enige wat je hoeft te doen is APPARAAT GOEDKEUREN, als je dit gedaan hebt start je GSM elke keer op als je auto start !!!!

Nokia E71 werkt perfect op de navigatie van de Cee'd ! Alleen het telefoonboek in 1x overzetten werkt niet bij elke NOKIA !

Posted

Het pairen van bluetooth toestellen blijft soms een ware kwaal. Ik heb al veel apparaten met bluetooth gepaired, maar niet altijd gelijk met succes.

Maar soms kan het heel simpel geregeld zijn. Het toestel dat je wil pairen moet i.i.g. zichtbaar zijn. Daarna zorgdragen voor acceptatie van het andere bluetooth apparaat.

Lees de gebruiksaanwijzing er eens goed op na, dan moet het zeker lukken!

Posted

Ik heb dit gedaan, bedankt voor de tip, nu nog kijken straks als de auto terug is met mijn vrouw, onee andersom als mijn vrouw terug is met de auto :) of het ook werkt inderdaad.

Groet,

Jeroen

Zo zie je maar dat als je bij een dealer bent waar alles NETJES uitgelegd wordt je een heel eind komt:

Jeroen1970: Ga naar je bluetooth van je Samsung, druk op het pictogram van je Cee'd SW. Als het goed is zit je meteen in het menu, het enige wat je hoeft te doen is APPARAAT GOEDKEUREN, als je dit gedaan hebt start je GSM elke keer op als je auto start !!!!

Nokia E71 werkt perfect op de navigatie van de Cee'd ! Alleen het telefoonboek in 1x overzetten werkt niet bij elke NOKIA !

Posted

Durf het niet te zeggen, de E71 is ondertussen weer verkocht.

Moet zeggen dat ik met de navi van de pro cee'd wel moeite heb, telefoonboek krijg ik met een redelijk nieuwe samsung niet overgezet !

Posted

Vandaag m'n nieuwe auto opgehaald en blue tooth werkt goed, krijg wel reactie aan de andere kant van de lijn dat het soms kraakt. Ik heb zelf een Samsung Omnia, ze vonden elkaar meteen (liefde op het eerste gezicht?). Mijn telefoonlijst werd in

Posted

Op zeker dat dit inderdaad zo is, nu ik dit lees.

Ook bij mij nam hij maar heel weinig nummers over, en inderdaad alleen die ik in het geheugen had van mijn telefoon ipv op de sim kaart.

Jeroen

Vandaag m'n nieuwe auto opgehaald en blue tooth werkt goed, krijg wel reactie aan de andere kant van de lijn dat het soms kraakt. Ik heb zelf een Samsung Omnia, ze vonden elkaar meteen (liefde op het eerste gezicht?). Mijn telefoonlijst werd in