RonV Geplaatst 28 December, 2024 Geplaatst 28 December, 2024 Het achteruitrijlicht op mijn Niro HEV 2021 geeft zo weinig licht dat ik op zoek ben gegaan naar mogelijke oplossingen. Ik heb W16W LED lampjes gevonden maar weet niet of dat nou echt een grote verbetering gaat geven, misschien heeft iemand hier daar ervaringen mee. Ik heb helaas niet echt een mogelijkheid om zelf zo'n lampje te vervangen, misschien wil de dealer meewerken. Daarnaast zie ik ook veel externe achteruitrij lichten die je uiteraard ergens op moet aansluiten. Ik heb een trekhaak met een 13 polige stekker en daarom kreeg ik het idee om een externe lamp op de trekhaak te monteren, ergens in de buurt van de stekker. Als ik dan aan die lamp een draad met stekker monteer ( op pen 8 en 3) dan lijkt het me dat de achteruitrij lamp zou kunnen gaan branden. Het voordeel hiervan is dat het simpel zelf te monteren is en dat je ook een wat grotere lamp met meer lichtopbrengst kan gebruiken. Gaat dit werken of detecteert de Niro via de canbus dat er geen complete stekker is gemonteerd? Ik heb helaas geen ervaringen kunnen vinden met deze constructie, misschien kan iemand hier er iets over zeggen .... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.