Jump to content

Los navigatie systeem

Venga1

Recommended Posts

Even een vraag over een los navigatie systeem.

Kia bied als accessoire een Mio Moov spirit 500 traffic aan.

Heeft iemand deze Mio bij de auto besteld, of gewoon los gekocht?

Hoe is de zuignap van deze Mio?

Ik heb nu een TomTom 720 go, maar om de haverklap valt de tomtom van het raam.

Erg gevaarlijk dus als je aan het auto rijden bent!

Hebben jullie andere ideeen misschien?

• Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ik heb gewerk met meerdere merken portable navigatiesystemen (oa TomTom One, VDO Dayton PN1000, Blaupunkt ... , Garmin Nuvi) en ben van menig dat TomTom toch echt de top is. Heb zelf een TomTom One XL HD Traffic (jaja hele mond vol) en af en toe laat de zuignap ook los. dit is nog de ouderwetse zuignap, dus beetje vochtig maken en dan op het raam drukken. wil alleen een manier verzinnen dat ik hem niet meer op het raam plaats. voorkomen dat er kringen op de ruit komen tegen inbrekers.

wat ik dus wil maken is een soort houder die ik in de bekerhouder kan plaatsen. het grootste deel van de begeleiding doe ik namelijk via geluid en alleen in lastige situaties kijk ik snel naar display. hierdoor heb je ook geen kringen meer op de voorruit en dus ook geen last van inbraakkans.

Bij de firma HALFORDS hebben ze keurige houders voor diverse navigatiesystemen, te bevestigen op o.a. de ventilatiesleuven van diverse auto's en eventuele bevestiging aan het dashboard. Diverse prijsklasses, zit stevig en geeft geen kringen op 't raam.

Suc6

Bij de firma HALFORDS hebben ze keurige houders voor diverse navigatiesystemen, te bevestigen op o.a. de ventilatiesleuven van diverse auto's en eventuele bevestiging aan het dashboard. Diverse prijsklasses, zit stevig en geeft geen kringen op 't raam.

Suc6

Ik vind het altijd zo zonde van de auto als je het ergens op vast maakt.

Er zijn ook genoeg mensen die even een paar schroefjes in het dashboard draaien.

Brrrr:shock:

En ergens neerzetten kan ook niet, want ik moet aan de onderkant de externe TMC antenne inpluggen.

Ik vind het altijd zo zonde van de auto als je het ergens op vast maakt.

Er zijn ook genoeg mensen die even een paar schroefjes in het dashboard draaien. Brrrr:shock:

En ergens neerzetten kan ook niet, want ik moet aan de onderkant de externe TMC antenne inpluggen.

Ik heb ook een TomTom One IQ Routes met een zuignap met draaiwiel. Zit echter muurvast. Ik wil bij Halfords de specifieke TomTom houder met extra bevestiging voor in de ventilatieroosters aanschaffen. Dit gebeurt zonder te schroeven overigens. Kosten:

Guest GreyGriffin

Helemaal waar. Ik heb in de Pica een Brodit plus TomTom met de voeding 'binnendoor' en dat functioneert super! Geen gedoe meer met draden naar sigaretten-aanstekers. TomTommetje gaat er klik, zo in en klik zo weer uit.

GreyGriffin

Helemaal waar. Ik heb in de Pica een Brodit plus TomTom met de voeding 'binnendoor' en dat functioneert super! Geen gedoe meer met draden naar sigaretten-aanstekers. TomTommetje gaat er klik, zo in en klik zo weer uit.

GreyGriffin

Helaas niet voor mijn TT-one versie 3 te koop......

Guest GreyGriffin

Hallo Venga1,

Als je geen schroeven in je dashboard wilt (en dat kan ik me voorstellen...), zou je het zo kunnen oplossen: koop gewoon bij de Kia-dealer de Venga-telefoonhouder. Die wordt er aan de zijkant ingeklemd (zie plaatje). Daaraan vast schroef je dan de Brodit-slede voor je TomTom. Je zou nog kunnen overwegen de voeding binnendoor te laten lopen. Precies zo is het bij mij in de Pica gebeurd. Ik heb het niet zelf gedaan, want dat zag in niet zitten, maar de dealer heeft er een keurig werkstukje van gemaakt. Je hebt de TomTom weliswaar dan niet links hangen, maar rechts en niet al te hoog (geen hinderlijke licht-inval) bevalt mij prima.

Groet van

GreyGriffin

post-1520-1297852894,36_thumb.jpg

Edited by GreyGriffin

Hallo Venga 1,

Op de TomTom site bij de accessoires staat de Pro Clip , die verbind je door met de site Van Pro Clip , daar geef je je de type auto ,model en jaartal etc op.

Krijg je precies te zien welke bij jouw auto past, zonder te schroeven ( dus ook een click systeem.)

Wil er zelf ook

Hallo Venga 1,

Op de TomTom site bij de accessoires staat de Pro Clip , die verbind je door met de site Van Pro Clip , daar geef je je de type auto ,model en jaartal etc op.

Krijg je precies te zien welke bij jouw auto past, zonder te schroeven ( dus ook een click systeem.)

Wil er zelf ook

Guest GreyGriffin

Hey Venga1,

Als je geen zin hebt om te wachten tot Brodit op de markt komt met een clip voor de Venga, bestel dan gewoon de Venga-telefoonhouder bij de Kia-dealer. Werkt precies zo als een Brodit-clip, hij wordt in een naad aan de zijkant 'ingeklemd'. En is al wel verkrijgbaar. Hoef je van Brodit alleen de slede voor jouw model TomTom te kopen, die je aan de Venga-telefoonhouder vastschroeft.

GreyGriffin

Even een vraag over een los navigatie systeem.

Kia bied als accessoire een Mio Moov spirit 500 traffic aan.

Heeft iemand deze Mio bij de auto besteld, of gewoon los gekocht?

Hoe is de zuignap van deze Mio?

Ik heb nu een TomTom 720 go, maar om de haverklap valt de tomtom van het raam.

Erg gevaarlijk dus als je aan het auto rijden bent!

Hebben jullie andere ideeen misschien?

Ik gebruik de Autostyle RC 25402 universele navihouder voor mijn TomTom en die zuigt zich prima vast omdat er een handletje aan zit waarmee hij onder de zuignap vacuum kan zuigen. Kosten

dank je wel

is dit hem?

Waar heb je deze gekocht, em kan deze houder zowel horizontaal als verticaal draaien?

De houder kan horizontaal en verticaal draaien en de hoogte en breedte zijn verstelbaar.

Ik heb een accessoire-(groot)handel en je kunt hem ook bij mij kopen.

Stuur me maar even een PM.

Mvgr

Venga-egb

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Dag Kalian

Ik ben overgestapt op een Mio Moov spirit 500

http://eu.mio.com/nl_be/moov-spirit-500-live-tmc.htm

de houder is hiervan echt veel beter.

En de Live TMC werkt echt heel goed.

Ik was een groot voorstander van TomTom, maar dat is met de aankoop van deze Mio volledig verdwenen.

De Mio werkt veel sneller als mijn oude TomTom 720 Go.

En ik vind hem nog mooier ook

Heb zojuist via de TomTom site een refurbished (opgeknapte) TT One iQ aangeschaft.

109,- eu incl. btw en verzenden.

Kaartupdate van mijn "oude" TT One 2008 zou 65 eu zijn en dan is de keuze gauw gemaakt.

De TT One iQ heeft een makkelijke montagering/zuignap en kan ook gewoon staand neergezet worden.

Dat " refurbished" moet met een pak zout genomen worden, dit ding oogt splinternieuw.

Als 109,- de schade voor 2 jaar navigatie is ga ik braaf zo verder..

Niks dure, altijd achterlopende, inbouw systemen met peperdure updates