Peterrrrr Posted December 15, 2009 Posted December 15, 2009 Ik rij voor mijn werk meestal in een Cee'd SW 1.6 en in een Soul 1.6 Xpect Cool. De Soul blijft me trekken maar vind er wat mindere dingen aan zitten tov de Cee'd SW ! Zo vind ik de audio Quote
scorpioshuma Posted December 15, 2009 Posted December 15, 2009 Keuze is simpel, de Cee'd. Zou de Venga er bijkomen dan zou ik de Venga eerst in het echt moeten zien, dat zou de keus nog moeilijk kunnen maken. Dave Quote
Guest Jantje Posted December 15, 2009 Posted December 15, 2009 De cee'd natuurlijk En voor het geluid, dat is zo opgelost met een goed setje speakers Quote
Smart Posted December 15, 2009 Posted December 15, 2009 Ik zou voor de Cee'd SW gaan. Een mooie strakke auto, behalve de kleur spreekt mij niet aan. Maar dat is persoonlijk. Quote
Venga1 Posted December 15, 2009 Posted December 15, 2009 de Ceed SW, en ook hier moet ik Smart in gelijk geven. De kleur vind ik niet mooi, maar dit geldt voor beide auto's.. Maar ja Tijdens de proefrit in de Venga heb ik ook niet echt een super geluid gehoord. En terwijl er geroepen wordt dat er een hoogwaardig surround systeem in zit Quote
Relena Posted December 16, 2009 Posted December 16, 2009 (edited) Mijn keuze is snel gemaakt de Kia Soul, kan me niet voorstellen dat de geluidsinstallatie slechter is dan bij de Ceed. Op bijgevoegde foto zie je hem als een X-tra uitvoering in mijn eigen DIVA uitvoering. Edited December 16, 2009 by Relena Quote
KIASOULAP Posted December 16, 2009 Posted December 16, 2009 De Soul is niet alleen heel anders dan de gemiddelde auto, ook heb ik absoluut geen probleem met de geluidsinstallatie in de Xecutive-uitvoering. Geen vervorming gemerkt, is natuurlijk wel afhankelijk van de muziek die er gespeeld wordt... Quote
Peterrrrr Posted December 16, 2009 Author Posted December 16, 2009 Ik merk wel degelijk verschil qua geluid. Het geluid in de Cee'd is v Quote
Smart Posted December 16, 2009 Posted December 16, 2009 Ik merk wel degelijk verschil qua geluid. Het geluid in de Cee'd is v Quote
Peterrrrr Posted December 16, 2009 Author Posted December 16, 2009 Hahaha, dat zal wel niet. Rij er maar af en toe in ! Heb vroeger net als Philip veel met audio in de auto gedaan, overal ging wel een dikke woofer + versterker in en dat deed ik puur voor de mooie sound. Als je de bass wat hoger zet moet je juist de treble lager zetten. ben vandaag vrij en heb de Cee'd SW mee, ga morgen maar eens kijken hoe het nou zit en evt. vergelijken met andere Soul's ! Quote
Giovanny Posted December 16, 2009 Posted December 16, 2009 Ik zou natuurlijk voor de CEED SW gaan maar dan voor een donker kleurige. De Soul heeft wat het uiterlijk betreft wel een aparte vorm, maar spreekt mij persoonlijk niet zoveel aan Quote
Peterrrrr Posted December 24, 2009 Author Posted December 24, 2009 Vorige week toen het sneeuwde ben ik geschrokken van de banden van de Cee'd ! Dat zijn de speciale lage weerstand banden die echt geen grip geven. Daarom maar besloten om met de Soul te gaan rijden, wat denk je, collega van me gaat zijn auto aftanken en vroeg of de mijne ook moest dus ging hij samen met een stagiair van de iva tanken. Raakt de stagiair in een slip (reed te hard ) waardoor hij de Sportage van mijn collega en een mercedes geramd heeft met als resultaat: €4500,- schade ! Gelukkig is de Soul were tip top in orde dus gaan we hem de komende dagen eens goed uit proberen ! Quote
Giovanny Posted December 24, 2009 Posted December 24, 2009 Dat is inderdaad heel erg jammer, ik ben blij dat ik nu op mijn kia ceed sw winterbanden erop heb zitten. Het viel mij inderdaad ook op dat de droogweer banden waarmee hij werd geleverd heel weinig grip hadden. De winterbanden daarentegen doen het tot nu toe uitstekend. Alleen ga ik vanavond zeker de weg niet op. Quote
Venga1 Posted December 24, 2009 Posted December 24, 2009 Peterrrrrr zitten deze zelfde banden onder de Venga? over 1,5 week haal ik de Venga op. En met het huidige weer ben ik daar niet echt blij mee als de zelfde banden er onder zitten Quote
Smart Posted December 24, 2009 Posted December 24, 2009 Vorige week toen het sneeuwde ben ik geschrokken van de banden van de Cee'd ! Dat zijn de speciale lage weerstand banden die echt geen grip geven. Wat zijn dan speciale lage weerstand banden? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord! Quote
Venga1 Posted December 24, 2009 Posted December 24, 2009 Smart die zitten standaard in het Eco dynamic pakket. Maar als ik Peterrrrr begrijp horen daar nu dus sneeuw kettingen bij Quote
Smart Posted December 24, 2009 Posted December 24, 2009 Smartdie zitten standaard in het Eco dynamic pakket. Maar als ik Peterrrrr begrijp horen daar nu dus sneeuw kettingen bij Nu begrijp ik het! Het heeft te maken met de rolweerstand. Dus lage rolweerstand banden, zoals de EcoContact (Continental) die er standaard op zit. Ok Quote
Peterrrrr Posted December 25, 2009 Author Posted December 25, 2009 Klopt, gaat om de rolweerstand. Grip met de venga is v Quote
Alex VB Posted December 26, 2009 Posted December 26, 2009 In dit weer zijn de lage rolweerstandbanden niet de beste band om te hebben.. Deze info heb ik van Michelin, (dunlop)Goodyear en AppolloVredestein zelf.. Vredestein is 1 van de fabrikanten die deze band nu nog aan het verder ontwikkelen is om de grip in het koudere weer verbeterd te krijgen.. Quote
El-Rio-Grande Posted December 26, 2009 Posted December 26, 2009 (edited) Peterrrrrr, Is het niet zo dat de Soul Executive een andere audio installatie heeft dan de Soul Xpect Cool? Wat ik van mijn dealer begreep zit er bij de Executive o.a. een subwoofer in?? Tsja, het zijn beide erg mooie auto's die je voorstelt (op de kleur van beide na!) maar toch zou ik kiezen voor een Soul. Vanaf dag 1 ben ik Soultastisch enthausiast over dat model en zou ik er h Edited December 26, 2009 by El-Rio-Grande Toevoeging... Quote
Peterrrrr Posted December 27, 2009 Author Posted December 27, 2009 Klopt, de X-ecutive heeft er een dikke subwoofer inhangen ! De pest is dat wij per juni pas dealer zijn en in die tijd weinig idee hadden van wat wel en niet goed liep bij KIA. Zo heb ik 5 Soul X-pect cool's besteld om dat je daar toen die 16" velgen bij kreeg. Als ik nog een X-ecutive had besteld als demo was het met mij niet goed gekomen waarschijnlijk, dus heb een X-pect cool ingezet als demo. Achteraf de verkeerde keuze van uitvoering en kleur maar goed, dat zal geen 2e keer gebeuren ! Over de demo's, de Cee'd SW is een hele mooie wagen maar zilver hoeft voor mij ook niet zo pers Quote
Peterrrrr Posted January 4, 2010 Author Posted January 4, 2010 Ik heb niet echt geluk met de Soul ! Met oud en nieuw stond de Soul voor de deur, was mijn overbuurman zo bijdehand om lawinepijlen aan een lantaarnpaal te binden en af te steken. resultaat: Mijn achterruit is er compleet uitgeblazen ! Dus hij staat al weer 4 dagen lekker binnen Quote
Alex VB Posted January 4, 2010 Posted January 4, 2010 Ik heb niet echt geluk met de Soul ! Met oud en nieuw stond de Soul voor de deur, was mijn overbuurman zo bijdehand om lawinepijlen aan een lantaarnpaal te binden en af te steken. resultaat: Mijn achterruit is er compleet uitgeblazen ! Dus hij staat al weer 4 dagen lekker binnen De cee'd SW is voor jou dan misschien een beter auto? Weer terug on topic... Ik heb het afgelopen weekend ook eventjes in een SOUL mogen zitten... Qua installatie viel het mee.. Wat ik bedoel te zeggen is dat je van de geluidsinstallatie van de SOUL toch best wat mag verwachten.. zeker met -zoals ze hier in Belgi Quote
henk1963 Posted March 1, 2010 Posted March 1, 2010 Ikzelf vind het geluid niet slecht klinken Heb wel een Pioneer aangesloten en moet zeggen dat het geluid nu iets voller is dan zonder de pioneer. Gebruik de officiele boxen. Nee kan niet klagen over de Soul, alleen het demonteren van de radio was even sukkelen. Het enige waar ik wat minder over ben is de wat hoge brandstof gebruik. Op de snelweg en dan niet hoger dan 120 1:13 en in de stad ruim 1:11 Quote
Recommended Posts