BarneyRubble Geplaatst 29 Juli Geplaatst 29 Juli Op 22-7-2025 om 20:16, zei Henri497: Ja dat zou nog wel een plausibele reden zijn om spraakbesturing te gebruiken. Of misschien als het vrij hectisch om je heen is en je geen knopjes wil zoeken. Over een tijdje naar Oostenrijk, dan zal ik eens vragen tijdens een klim met tig haarspeldbochten wat mijn sterrenbeeld is, kennis is macht Heerlijk met de Sportage naar Oostenrijk, ik hoop het snel ook weer te gaan rijden Quote
Henri497 Geplaatst 30 Juli Geplaatst 30 Juli Op 29-7-2025 om 14:15, zei BarneyRubble: Heerlijk met de Sportage naar Oostenrijk, ik hoop het snel ook weer te gaan rijden Ja lekker man, met deze Sportage al eerder naar Oostenrijk en Zwitserland geweest. ik rijd verder super weinig in een jaar dus ik kijk er wel naar uit om er heen te rijden. Quote
BarneyRubble Geplaatst 30 Juli Geplaatst 30 Juli 11 minuten geleden, zei Henri497: Ja lekker man, met deze Sportage al eerder naar Oostenrijk en Zwitserland geweest. ik rijd verder super weinig in een jaar dus ik kijk er wel naar uit om er heen te rijden. Volgens de ANWB in 2022 is de Sportage een super auto in de bergen, zelfs met 12% stijgingen, het lijkt mij super om met behulp van de Flippers tijdens het dalen de auto zoveel mogelijk op de motor te laten remmen. Met mijn eerdere Kia Niro Hybride ( geen plugin ) ook met flippers aan het stuur ging dat fantastisch. Als ik met de sportage weer naar Oostenrijk/ Zwitserland ga rijden dan is dit met caravan en daarover was de ANWB ook net zo anthousiast wat de steile bergpassen betreft. Heb pasgeleden ook een stukje geschreven over mijn eerste ervaring met de Sportage en pas gekochte caravan, zeker wat de juiste kogeldruk betreft. Quote
Henri497 Geplaatst 30 Juli Geplaatst 30 Juli 10 minuten geleden, zei BarneyRubble: Volgens de ANWB in 2022 is de Sportage een super auto in de bergen, zelfs met 12% stijgingen, het lijkt mij super om met behulp van de Flippers tijdens het dalen de auto zoveel mogelijk op de motor te laten remmen. Met mijn eerdere Kia Niro Hybride ( geen plugin ) ook met flippers aan het stuur ging dat fantastisch. Klopt, met behulp van die flippers kan je prima rijden in de bergen. Dan hoef je niet constant op je rem te gaan staan, wat ook niet al te best is voor je remmen trouwens. En voor mij meer dan genoeg power om omhoog te gaan. je kan zelfs heel makkelijk versnellen bergop Toch wel handig die extra PK'tjes dan. Quote
gjklasens Geplaatst 1 Augustus Geplaatst 1 Augustus Je kunt toch ook de autorem gebruiken voor bergaf. Is een leuk knopje voor op je middenconsole . Dan remt hij automatisch op de motor. Maar ja spelen met flippers is ook leuk natuurlijk Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
BarneyRubble Geplaatst 1 Augustus Geplaatst 1 Augustus (aangepast) 3 minuten geleden, zei gjklasens: Je kunt toch ook de autorem gebruiken voor bergaf. Is een leuk knopje voor op je middenconsole . Dan remt hij automatisch op de motor. Maar ja spelen met flippers is ook leuk natuurlijk Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Dat moet je mij toch even uitleggen, rijd namelijk de PHEV DynamicPlusLine ? Bij een vrachtwagen zit/zat er een voet drukknop voor de motorrem ! 1 Augustus aangepast door BarneyRubble Quote
Ben Wouters Geplaatst 1 Augustus Geplaatst 1 Augustus 10 uur geleden, zei gjklasens: Je kunt toch ook de autorem gebruiken voor bergaf. Is een leuk knopje voor op je middenconsole . Dan remt hij automatisch op de motor. Volgens mij gebruikt deze functie (Downhill Brake Control) zoals de naam al aangeeft de remmen, niet de motor, om de snelheid in toom te houden. Quote
BarneyRubble Geplaatst 1 Augustus Geplaatst 1 Augustus 1 uur terug, zei Ben Wouters: Volgens mij gebruikt deze functie (Downhill Brake Control) zoals de naam al aangeeft de remmen, niet de motor, om de snelheid in toom te houden. Oh, hebben we het over die schakelaar! Ja inderdaad, daar staat het tekentje van een autootje op een schuine helling, ben inderdaad erg benieuwd wat de functie nou precies is Quote
Henri497 Geplaatst 2 Augustus Geplaatst 2 Augustus De downhill brake control is absoluut niet geschikt op de openbare weg. Dat is puur voor parkeergarages of andere omstandigheden waarin je met lage snelheid een helling af zou willen/moeten? Als ik me niet vergis werkt het alleen onder de 40 km/u en het vertraagt de auto(met de remmen) tot 8 km/u. Als je dat in de bergen gebruikt op de openbare weg ga je geen vrienden maken vrees ik 1 1 Quote
BarneyRubble Geplaatst 2 Augustus Geplaatst 2 Augustus 8 uur geleden, zei Henri497: De downhill brake control is absoluut niet geschikt op de openbare weg. Dat is puur voor parkeergarages of andere omstandigheden waarin je met lage snelheid een helling af zou willen/moeten? Als ik me niet vergis werkt het alleen onder de 40 km/u en het vertraagt de auto(met de remmen) tot 8 km/u. Als je dat in de bergen gebruikt op de openbare weg ga je geen vrienden maken vrees ik Vandaar mijn vraag hierover, ik dacht inderdaad ook aan bv een erg steile helling naar je garage toe of zoiets dergelijks, dus enkel met dalen en soms klimmen als de automaat anders wil dan de versnelling die jij liever wil gebruiken lekker de Flippers gebruiken. Bedankt voor je uitleg @Henri497 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.