Venga1 Posted December 22, 2009 Posted December 22, 2009 (edited) Hoe staan jullie tegenover gecombineerde dealers? Op 28 December 2009 komt er in Aalsmeer een nieuwe Kia dealer bij. Dit zou voor mij heel dichtbij zijn. Dit wordt een gecombineerde Opel Chevrolet en Kia dealer. Nu is het al een Opel en Chevrolet dealer, en er wordt ergens een hoekje voor Kia vrijgemaakt. Kan er even veel kennis qua techniek, onderhoud en ga zo maar door zijn,als het een dealer is met meerdere merken? Over verschillende aangesloten subdealers heeft deze dealer 8 merken in totaal. Home - Van Kouwen Wat is jullie mening? Het valt me trouwens op dat deze dealer een hele andere website heeft als wat de meeste dealers hebben. Edited December 22, 2009 by Venga1 Quote
Kia Fan Posted December 22, 2009 Posted December 22, 2009 Van Kouwen is wel een super goede dealer hoor!!! En ze gaan in Amsterdam in het 'oude' Kia pand. Ze worden verder ook Fiat en Alfa dealer. Ze staan heel erg goed bekend als Opel en Chevrolet dealer dus dat gaan ze ook met de andere merken doen daar ben ik van overtuigd. Wat wel leuk is dat er een paar prijs vechters bijgekomen zijn als dealer. Dan word de prijs alleen maar scherper. Van Kouwen staat bijvoorbeeld bekend dat hij heel veel vrije opdrachten levert aan leasemaatschappijen en dat hij onder elke korting doorduikt.... Dit is precies van mevrouw Nellie Kroes wil...... Inkoopvoordeel. Ik ben er blij mee met zulke dealers, prijzen naar beneden. Quote
Venga1 Posted December 22, 2009 Author Posted December 22, 2009 Het is al de tweede "nieuwe" Kia dealer in Amsterdam. Sinds oktober heeft Durmi auto b.v de deuren geopend. Kia probeert weer een groter dealer schap te krijgen. Maar heeft dit niet invloed op de Kennis qua merk? Quote
Smart Posted December 22, 2009 Posted December 22, 2009 Het is al de tweede "nieuwe" Kia dealer in Amsterdam.Sinds oktober heeft Durmi auto b.v de deuren geopend. Kia probeert weer een groter dealer schap te krijgen. Maar heeft dit niet invloed op de Kennis qua merk? Dat hoeft natuurlijk niet. De monteurs worden getraind en krijgen met enige regelmaat cursussen/scholing. Bij ons in de buurt zit ook een Kia dealer met meerdere merken onder Quote
bigwade Posted December 22, 2009 Posted December 22, 2009 Hoe staan jullie tegenover gecombineerde dealers?Dit wordt een gecombineerde Opel Chevrolet en Kia dealer. Nu is het al een Opel en Chevrolet dealer, en er wordt ergens een hoekje voor Kia vrijgemaakt. Wat is jullie mening? Chevrolet (niet de slubberbakken waar ik zo van hou)=Deawoo=Koreaans= GM Opel is lijdende =GM Denk je ook niet dat dat hoekje binnen, laten we zeggen 2-3 jaar, door bovengenoemden wordt ingenomen ? Vooruitziende blik dus van deze dealer.. Quote
Roderik Posted December 23, 2009 Posted December 23, 2009 Valt me sowieso op dat KIA vaak bij een Opel dealer inzit, zowel in Nederland als Duitsland. Blijkbaar gaat deze combi goed samen. Het valt natuurlijk sowieso op dat autodealers steeds meer verschillende merken gaan verkopen. Er zijn volgens mij ook nog maar weinig KIA dealers alleen KIA dealer. Het zal ook wel wat te maken hebben met risicospreiding, zowel vanaf de leverancier als de klant. Heeft merk A geen passende keuze dan misschien merk B wel. Alhoewel bij al te grote dealers voelen wij ons ook niet huis. Je wordt dan toch vaak een nummer. Quote
Venga1 Posted December 23, 2009 Author Posted December 23, 2009 Chevrolet (niet de slubberbakken waar ik zo van hou)=Deawoo=Koreaans= GMOpel is lijdende =GM KIA over 2-3 jaar = GM ??? Quote
Aart.S Posted December 23, 2009 Posted December 23, 2009 Durmi Auto hier in Purmerend zit samen met VW in een pand. De monteurs van Kia doen alleen de Kia auto`s Je ziet veel dat Kia samen in een pand zit met een ander merk. Zo zag ik in Spanje dat ze samen zaten met Land Rover. Groeten, Aart. Quote
Venga1 Posted December 23, 2009 Author Posted December 23, 2009 Valt me sowieso op dat KIA vaak bij een Opel dealer inzit Wat dacht je van de combinatie KIA en Nissan. Hoe weet de monteur nog wel boutje e.d. in een KIA gaat. Stel je voor : de monteur gaat een Opel onderdeel in de KIA sleutelen....HELP!!!! Toch vind ik de gecombineerde dealers minder prettig dan een dealer die alleen een merk heeft, maar zoals boven al genoemd is zal het wel voor een groot deel risico spreiding zijn Quote
Roderik Posted December 23, 2009 Posted December 23, 2009 Twee merken vind ik nog niet het grootste probleem. Maar wel de grote ketens die bijna baas zijn op de gehele auto boulevard. Maar je hebt het dit jaar met KIA gezien, stel dat je importeur jou opeens geen dealerschap meer geeft. In Assen zit bijv. een Ford dealer volgens mij is die al Ford dealer sinds jaar en dag en opeens hebben ze er Fiat bij. Er is echt wel wat gaande in auto-dealer-land Quote
bigwade Posted December 23, 2009 Posted December 23, 2009 KIA over 2-3 jaar = GM ??? Nou ik denk dat zowel het Deawoo deel van Chevrolet als Opel over een paar jaar tot het Hyundai/Kia concern behoren. De ontwerp afdeling van Hyundai zit al in Opel town. Voor dit idee hoef je geen Einstein te zijn lijkt me.. Quote
Smart Posted December 23, 2009 Posted December 23, 2009 Er zit wel een kern van waarheid in dat de strategie van Hyundai/Kia is om de Europese markt te blijven bestoken met kwalitatief goede auto's in een gunstige prijsklasse. Volgens mij was Opel dat altijd. Is Opel de afgelopen 36 jaar niet Nr. 1 geweest qua verkoopaantallen in NL? En heeft dat zelfde Opel deze niet moeten afstaan aan VW? Ik vermoed dat Hyundai de poten van VW en Toyota zal afzagen op de Europese markt, en slokt en passant ook nog even Opel op. En zoals we dan zeggen: 'de tijd zal het leren'. Quote
Peterrrrr Posted December 23, 2009 Posted December 23, 2009 Kia zit/zat idd veek bij Opel dealers, dat is iets wat GM idd niet zo leuk vind dus zal dat steeds minder worden. Je ziet ook veel Nissan en KIA samen, hebben wij ook en is zeker een goede combinatie ! Quote
Venga1 Posted December 23, 2009 Author Posted December 23, 2009 Waarom denk je dat het minder wordt? In Aalsmeer komt er juist een Kia bij een Opel dealer. Hoe doen jullie dit dan met het opbouwen van de kennis over de verschillende auto merken. Nu moeten Opel monteurs aan een Kia gaan sleutelen. Quote
Alex VB Posted December 23, 2009 Posted December 23, 2009 (edited) Dat dit mogelijk is heeft te maken met 1 of andere Europese wet.. In Belgi Edited December 26, 2009 by Alex VB Quote
Assen Posted December 24, 2009 Posted December 24, 2009 Twee merken vind ik nog niet het grootste probleem. Maar wel de grote ketens die bijna baas zijn op de gehele auto boulevard. Maar je hebt het dit jaar met KIA gezien, stel dat je importeur jou opeens geen dealerschap meer geeft. In Assen zit bijv. een Ford dealer volgens mij is die al Ford dealer sinds jaar en dag en opeens hebben ze er Fiat bij. Er is echt wel wat gaande in auto-dealer-land In Assen zit trouwens KIA samen met Opel, Saab en Mazda bij autobedrijf Wander op een locatie. Quote
Peterrrrr Posted December 24, 2009 Posted December 24, 2009 In principe wil Opel alleen chevrolet (GM) in hetzelfde pand. Echter kunnen ze daar niet heel veel aan doen. Over je vraag voor de werkplaats is dat simpel, er zijn bij ons Nissan Monteurs die een KIA opleiding hebben gehad en zodoende dus beide merken kunnen onderhouden. Sterker nog, wij zijn nu 5 maanden dealer en hebben al een monteur in de top 3 van beste KIA monteurs !!! Dit was vorige maand een soort wedstrijd van KIA. Quote
Venga1 Posted December 24, 2009 Author Posted December 24, 2009 Jammer dat je zo ver weg bent!! heb je weer een andere auto? Heb je nog onderzoek gedaan naar het geluid in de Soul Quote
Peterrrrr Posted December 24, 2009 Posted December 24, 2009 Ik wissel gewoon af De Cee'd kost me zo'n €40,- netto p/m meer dan de Soul dus heb een paar dagen de Soul bij (en omdat ik het wel een leuke auto vind natuurlijk ) Geluid is minder dan in de Cee'd ! Er zit een functie op voor Super bass en die stond wagenwijd open dus maar snel aangepast en nu is het al stukken beter ! Quote
Roderik Posted December 30, 2009 Posted December 30, 2009 In Assen zit trouwens KIA samen met Opel, Saab en Mazda bij autobedrijf Wander op een locatie. hoe is hiermee je ervaring? Ik ben wel eens bij Wander binnengelopen. Vind het zelf een dealer dia KIA er echt bij heeft als merk. Dit is vooral te merken in het aantal wagens dat er in de showroom staat. Kwa verkoper vond ik dat ze te weinig vertellen over de auto. Ik heb graag dat een verkoper zijn auto aan mij verkoopt door er iets over te vertellen. Niet alleen het standaard praatje van 7 jaar garantie maar ook de rest. Even in de auto zitten, even wat vertellen over wat de auto bied. Dat miste ik bij Wander heel erg. Quote
El-Rio-Grande Posted December 30, 2009 Posted December 30, 2009 (edited) Hier in Nijmegen hebben we de B****rs.. Die hebben onlangs ook nog eens een Opel garage over genomen. Ze hebben meerdere vestigingen maar de hoofdvestiging is z Edited December 30, 2009 by El-Rio-Grande Quote
Venga1 Posted December 30, 2009 Author Posted December 30, 2009 Ik ben maandag even naar de dealer in aalsmeer geweest. Aan de indeling kon je zien dat het toch echt een O..l dealer is. Veel ruimte voor dit merk, en een veel kleinere hoek voor Kia en Chevrolet. Ik heb even met de receptie gesproken, en het zou geen enkel bezwaar zijn als ik daar voor garantie zaken en onderhoud zou komen. Maar het gaf me wel een beetje het gevoel van: Tja waar moeten we die barrels/ auto's nou weer eens neerzetten. Ze stonden direct naast de wc, maar dat zal wel toeval zijn Quote
Roderik Posted December 30, 2009 Posted December 30, 2009 Dat is echt het probleem van KIA op dit moment. Als je over het algemeen kijkt staan ze toch vaak bij andere merken in de showroom en wat verder achteraf. Bij de meeste merken is KIA er later ingepland... Bij Hyundai is dit anders die heeft ten eerste veel meer dealers en vaak ook minder grote dealers. Zo uit mijn hoofd weet ik alleen Weesepoel in Ten Boer die alleen het merk KIA verkoopt. Zie foto http://www.kia-weesepoel.nl/Kianieuws_bestanden/DSC09151.JPG Zijn er overigens forum leden die ervaring hebben met deze dealer? Quote
Peterrrrr Posted January 4, 2010 Posted January 4, 2010 Ik zou zeggen, kom eens in Breda kijken ! Wij hebben 2 merken maar krijgen beide gewoon veel aandacht ! De vorige KIA dealer in Breda deed KIA er echt bij (bij opel) en daar liep 1 verkoper. Als deze vrij was moesten klanten de volgende dag maar terug komen ! Bij ons moet iedereen alles weten en kunnen verkopen, dat is het verschil ! Quote
Recommended Posts