Vengalover Posted December 24, 2009 Share Posted December 24, 2009 Als nieuwe Venga rijder is mij opgevallen dat het kenteken leeg gewicht hoger is als in de folder. Het is een Venga 1.4 CVVT X-ecutive die in de folder een ledig gewicht heeft van 1078 kg. Op het kenteken staat een ledig gewicht van 1153 kg. Weet iemand hoe dit in elkaar steekt? Komt er soms het gewicht van benzine en misschien andere zaken bij ? Hebben andere Venga bezitters ook dit gewicht op hun kenteken staan ? Bij voorbaat dank. Vriendelijke groet en fijne kerstdagen. Pim alias Vengalover Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted December 24, 2009 Share Posted December 24, 2009 Als nieuwe Venga rijder is mij opgevallen dat het kenteken leeg gewicht hoger is als in de folder.Het is een Venga 1.4 CVVT X-ecutive die in de folder een ledig gewicht heeft van 1078 kg. Op het kenteken staat een ledig gewicht van 1153 kg. Weet iemand hoe dit in elkaar steekt? Komt er soms het gewicht van benzine en misschien andere zaken bij ? Hebben andere Venga bezitters ook dit gewicht op hun kenteken staan ? Bij voorbaat dank. Vriendelijke groet en fijne kerstdagen. Pim alias Vengalover Heb jij ook het panoramadak genomen? Mogelijk is dat de reden van de gewichtsvermeerdering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pombal12 Posted December 24, 2009 Share Posted December 24, 2009 Inderdaad Pim alias Vengalover, dat klopt! Ik heb me er ook over verbaasd. Op het kentekenbewijs van mijn 1.4 CVVT X-ecutive staat ook 1153 kilogram... Dat is 'ledig gewicht'. Hoe dan ook, een flink verschil met de folder en een kleine tegenvaller vanwege de wegenbelasting. Het verschil tussen 1078 kilogram en 1153 kilogram zit 'm mogelijk in de opties van het X-ecutive pakket (?) Ik heb me voorgenomen om daar n's over te bellen met KIA MOTOR NEDERLAND. Ook moet ik eraan denken de verzekering het hogere gewicht te melden (al vraag ik me af wat dat met een All-Risk van doen heeft). Tenslotte vond ik het frappant dat FBTO het type 'VENGA' nog helemaal niuet kende. Ik heb met de verzekeringsadviseur tezamen telefonisch gezocht naar de specificaties op internet... Ook de verzekeringsadviseur vond 't een mooie wagen Pombal12 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peterrrrr Posted December 25, 2009 Share Posted December 25, 2009 gewicht komt mede door het panoramadak, maarrrrrrrr KIA heeft ook een foutje gemaakt in de eerste folder mbt het gewicht. Is idd +/- 1150kg ! Voor de verzekering maakt gewicht niks uit, zij gaan uit van het kenteken + meldcode ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga1 Posted December 25, 2009 Share Posted December 25, 2009 (edited) Nou lekker Kia, wie gaat die 80 euro extra wegenbelasting pet jaar betalen? ik betaal nu 86 euro in de 3 maanden, en ga ipv 105 euro naar 125 euro in de 3 maanden. Dit zou ik super slordig vinden!! Peterrrrr hoeveel weegt de 1.4 X-tra uitvoering? 1150 kg de zelfde categorie maar 1151 is er weer een hoger , dit qua wegenbelasting dan trouwens de Venga is nu wel gewoon te zien bij FBTO. Edited December 25, 2009 by Venga1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peterrrrr Posted December 25, 2009 Share Posted December 25, 2009 Durf ik zo echt niet te zeggen.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johann Posted December 25, 2009 Share Posted December 25, 2009 gewicht komt mede door het panoramadak, maarrrrrrrr KIA heeft ook een foutje gemaakt in de eerste folder mbt het gewicht. Is idd +/- 1150kg ! Beetje slordig van Kia. Het kenteken 15-KHL-3 van de testauto die Autozine heeft gereden is al afgegeven op 20-11-2009 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vengalover Posted December 25, 2009 Author Share Posted December 25, 2009 Bedankt voor jullie antwoorden. Als antwoord op vragen heb ik geen glazen dak op mijn Venga. Ik heb even gekeken naar de wegenbelasting op internet en het is 80 euro meer per jaar. Vriendelijke groet Pim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest reen Posted December 25, 2009 Share Posted December 25, 2009 Beetje slordig van Kia. Het kenteken 15-KHL-3 van de testauto die Autozine heeft gereden is al afgegeven op 20-11-2009 De auto is volgens mij ook eerder op kenteken gezet voordat hij bij de dealers staan. Dat kenteken gewicht vind ik inderdaad slordig. Ga dit ook informeren en blijkt dit een grofe fout te zijn, annuleer ik de auto! Op de fout van de KIA Ik betaal nu al veel te veel en wil nu een heel stuk minder gaan betalen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted December 25, 2009 Share Posted December 25, 2009 De auto is volgens mij ook eerder op kenteken gezet voordat hij bij de dealers staan.Dat kenteken gewicht vind ik inderdaad slordig. Ga dit ook informeren en blijkt dit een grofe fout te zijn, annuleer ik de auto! Op de fout van de KIA Ik betaal nu al veel te veel en wil nu een heel stuk minder gaan betalen. Ik denk dat het onmogelijk is om onder je contract uit te komen. Deze kun je niet zomaar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roderik Posted December 25, 2009 Share Posted December 25, 2009 De auto is volgens mij ook eerder op kenteken gezet voordat hij bij de dealers staan.Dat kenteken gewicht vind ik inderdaad slordig. Ga dit ook informeren en blijkt dit een grofe fout te zijn, annuleer ik de auto! Op de fout van de KIA Ik betaal nu al veel te veel en wil nu een heel stuk minder gaan betalen. Tjah.... waarom zo'n auto annuleren als je 80 euro per jaar meer zou moeten betalen dan gedacht. Dat is nog maar als he hem tien jaar zou rijden 800 euro (afgezien dat wekilomterheffing krijgen). Waarschijnlijk tik die die 100 euro bij een nieuwe o**l m*e*r*v*a al af in de showroom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted December 25, 2009 Share Posted December 25, 2009 Dat kenteken gewicht vind ik inderdaad slordig. Ga dit ook informeren en blijkt dit een grofe fout te zijn, annuleer ik de auto! Het duurde even..... Vind je het gek dat ik hier niet meer van sta te kijken ?? Volgens mij weeg jij ook je pakken melk na......en gaat dan zeuren bij de Super.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest reen Posted December 26, 2009 Share Posted December 26, 2009 Het duurde even.....Vind je het gek dat ik hier niet meer van sta te kijken ?? Volgens mij weeg jij ook je pakken melk na......en gaat dan zeuren bij de Super.. HHAHAHAHAHAHAHAH, ik krijg alles voor elkaar, hoe dan ook! En daarbij, die kilometerheffing moet ik eerst zien en dan geloven. Laat ze maar komen hoor, ik rij ongeveer 500 km in de maand en dus als dat wel door zou gaan, is het voor mij lekker goedkoop! Maar verlopig hoor je er niets meer over dus! Maandag ga ik naar de dealer en ga dit bespreken! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga1 Posted December 26, 2009 Share Posted December 26, 2009 Hoi Reen 500 km per maand? en na 3 jaar de auto weer inruilen? Ik ben ook zo gek geweest!, ik ruilde een nieuwe auto zelfs binnen een jaar in. Je beseft toch wel dat de afschrijving op een nieuwe auto heel erg hoog is, zeker in verhouding tot het aantal kilometers wat jij rijd. in jou geval kost het dan 240 euro meer over 3 jaar. De afzegging van de aangekochte auto zal vele malen hoger zijn. Heb je wel eens aan een taxi gedacht? Ik vind het zeker slordig, en ik ga er ook zeker een vraag over stellen. Maar om hier nu de aankoop van een nieuwe auto voor te annuleren Misschien dat Kia wat in extra accessoires wil doen, maar dat zal het echt wel bij blijven. Ik ben zeeeeeeeeeer benieuwd naar het antwoord van je "vriendjes" dealer. En zoals Smart al zei, je kan altijd over stappen naar dat andere merk. Maar dan ligt de instap prijs waarschijnlijk al hoger dan de nu 240 euro meer betaalde wegenbelasting. Voordeel is dan wel dat je weer naar Gen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peterrrrr Posted December 26, 2009 Share Posted December 26, 2009 Voordeel is dan wel dat je weer naar Gen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted December 26, 2009 Share Posted December 26, 2009 Voor de bepaling van het kentekengewicht heeft Kia Nederland Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Is hier al wat meer over bekend? Officiele mededelingen vanuit Kia enzo? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest reen Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Hahaha @ reen: wel een hele goede reden om je auto te annuleren. Je weet het he... www.opel-forum .nl hahahahah, wie zal het zeggen??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 hahahahah, wie zal het zeggen??? En? Al geannuleerd of heeft de dealer een advocaat in de armen moeten nemen? Ik bedoel kun je Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Nou reen, de maandag is dealer-technisch voorbij..... Je bent er tenslotte vandaag uiteraard op hoge poten heen gegaan en hebt een pittig gesprek gehad. We zijn errug benieuwd naar de laatste ontwikkelingen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest reen Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Hallo allemaal, Na een goed gesprek, kan ik de auto annuleren maar aangezien ik geen keuze kan maken, mag ik accesoires uitzoeken t.w.v 750 euro als ik de auto als nog hou! Ik wil daar dus over nadenken maar ik kan de auto kosteloos annuleren. Ik weet nu niet wat ik er goed aan doe! Ik reed altijd rond de 23000 km per jaar maar nu werk ik dus niet meer en mijn vrouw en geen auto nodig heb, staat onze auto veel stil! Dus ik rij nu rond de 500 km per maand! Iedereen een hele fijne jaarwisseling. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Hey reen voor 500km p/mnd zou ik een taxi contract afsluiten... Kun je je ook nog eens helemaal vol laten lopen in het caf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 (edited) Hallo allemaal,Na een goed gesprek, kan ik de auto annuleren maar aangezien ik geen keuze kan maken, mag ik accesoires uitzoeken t.w.v 750 euro als ik de auto als nog hou! Ik wil daar dus over nadenken maar ik kan de auto kosteloos annuleren. Ik weet nu niet wat ik er goed aan doe! Ik reed altijd rond de 23000 km per jaar maar nu werk ik dus niet meer en mijn vrouw en geen auto nodig heb, staat onze auto veel stil! Dus ik rij nu rond de 500 km per maand! Iedereen een hele fijne jaarwisseling. Je mag in je handen knijpen met zo'n dealer. Hij geeft je meer korting dan je feitelijk aan verlies over de komende jaren zult krijgen vanwege de gewichtstoename. Twijfel je tussen de accessoires of kun je daarna nog steeds geen keuze maken? Ik geef je € 350,00 contant en jij bestelt de door mij gekozen accessoires. Deal? Edited December 28, 2009 by Smart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Ik doe het voor 400!? Deal?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roderik Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 (edited) Die extra wegenbelasting heb je zo terugverdient Je hoeft immers ook geen wegenwacht hulp meer te betalen, dat doet KIA al. Deze auto rijd vast al weer wat zuiniger per saldo valt het best mee. En nu door een foutje van KIA krijg je der ook no euro 750,- bij ik zeg meteen doen. Die eur 750,- heb je zo besteed toch. Ik kreeg het wel op Edited December 28, 2009 by Roderik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts