Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi, ik heb een 2021 Niro PHEV met 90.000km particulier gekocht in september 2025.

Aangezien ik de auto particulier in Spanje heb gekocht en GEEN historie bekend is wil ik de auto een onderhoudsbeurt geven.

Ik woon ook in Spanje en het is goed om te weten dat Spanjaarden net even anders omgaan met de term onderhoud als Nederlanders (understatement) Zoals gemeld, is er geen historie. Preventief onderhoud is het meest bizarre woord hier, immers waarom ga je iets vervangen dat nog niet kapot is...... (ja ik weet het)

Anyway, ik wil mijn Niro dus naar de garage brengen en aangeven wat ik wil laten vervangen (nogmaals het woord onderhoud is onbekend) denk aan olie, filters, controle draagarmen of wat dan ook. Wat moet ik doorgeven aan de garage om te controleren. De auto heeft 90.000km op de teller en ik weet niet wat daarvan EV en wat daarvan benzine is. (maar dat kunnen ze vast uitlezen)

De auto is fantastich en heeft nog nooit 1 foutje gehad en dat wil ik dus graag zo houden.

Graag gewoon een antwoord geven ipv meningen over hoe dingen hier gaan. 😊

Geplaatst
1 uur geleden, zei Tom van Leeuwen:

Graag gewoon een antwoord geven ipv meningen over hoe dingen hier gaan. 😊

Zulke opmerkingen helpen niet om behulpzaam te zijn.

Er zijn op Internet genoeg specifiek KIA en algemene gegevens te vinden over wat er gedaan moet worden bij een onderhoudsbeurt. Probeer MijnKIA eens , want je Niro is ooit gekocht bij hoogstwaarschijnlijk een (Spaanse) KIA verdeler.

Adri

Geplaatst
1 uur geleden, zei Breeze:

Zulke opmerkingen helpen niet om behulpzaam te zijn.

Er zijn op Internet genoeg specifiek KIA en algemene gegevens te vinden over wat er gedaan moet worden bij een onderhoudsbeurt. Probeer MijnKIA eens , want je Niro is ooit gekocht bij hoogstwaarschijnlijk een (Spaanse) KIA verdeler.

Adri

Dat begrijp ik, maar op sommige andere forums (andere onderwerpen) verzand de discussie over wat wel en niet goed is in andere landen. 

p.s. MijnKia (of de vergelijkbare  in spanje) werkt niet.

Geplaatst

Als het een Spaanse Kia in Spanje is zou ik wel kijken of je misschien een Spaans onderhoudsschema kunt vinden.
Ik kan me namelijk voorstellen dat een warmer, vochtiger klimaat vraagt om bijv. andere viscositeit van de olie en meer invloed heeft op bijv. het vochtgehalte van de remvloeistof...

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...