Polderpaulus Geplaatst gisteren om 16:08 Geplaatst gisteren om 16:08 Even voorstellen: ik ben Paul en nieuw op het forum. Deze maand mijn oude Sportage ingeruild voor een hybride Sportage 5. (geen plug-in). Omdat er voor mij veel onduidelijk was heb ik veelvuldig dit forum geraadpleegd. Dank voor alle nuttige informatie. De auto rijdt heerlijk. Wat een verschil met het type uit 2010. Toch zijn er ook wel wat mindere puntjes: het open-dak uit 2010 kon gewoon ook op de snelweg open. Dat hoef je met dit panoramadak niet te proberen, wat een kabaal + tocht! De auto is ook een stuk lager. De vorige zag je op de parkeerplaats boven alles en iedereen uitsteken. Je zat in de oude lekker rechtop, had een mooi overzicht. Da's nu wat minder. Eigenlijk was ik meer op zoek naar een moderne uitvoering van het stoerdere 2010 type. Wat er een beetje op lijkt is de Dacia Duster. Maar die heeft een aantal dingetjes niet, zoals een open dakje. Het benzineverbruik ligt in de buurt van de 1:16 á 1:17. Geen idee of dat normaal is voor een Kia Sportage GT line. Wat verbruiken jullie? Ik ben er ook niet achter of je de EV modus vooral gebruikt in de bebouwde kom of op de snelweg. Maakt dat iets uit? Ik hoor het graag, alvast bedankt! Quote
Henri497 Geplaatst 8 uur geleden Geplaatst 8 uur geleden Welkom Paul, Een paar van mijn bevindingen. -dakje op de kiep stand gaat prima op de snelweg. -hoogteverschil herken ik niet, de nieuwe Sportage is zelfs 1 cm hoger? -je weet dat je de stoel ook in hoogte kunt verstellen he? -verbruik 1:16 1:17 is normaal zover ik weet, ik zit zelf op 1:16.8 na ongeveer 35K. -Dacia Duster vind ik een heel lelijke auto en de Sportage 5 is in alles strakker, stoerder en gestroomlijnder dan het bolletje van 2010. -EV modus springt op een willekeurig moment bij als de accu voldoende is opgeladen. Vaak zal je bij zachtjes rijden in EV modus rijden, dan klinkt de auto een beetje als Kitt uit de Knightrider. Maar ook bij 120 Km/u heb ik al gezien dat je in EV modus rijdt. Ik gebruik zelf de display met toerenteller en die zie je dan tijdens het rijden naar 0 toeren terugvallen. Maar zoals gezegd is dat mijn mening en ik zeg ook maar wat Quote
AnneM Geplaatst 8 uur geleden Geplaatst 8 uur geleden Hoi Paul, ik heb dezelfde ervaringen als Henri, fijne auto om mee te rijden. Quote
asty Geplaatst 6 uur geleden Geplaatst 6 uur geleden Dag Paul. Welkom hier en gefeliciteerd met je nieuwe Sportage. Ik rijd hier nu een dikke 6 maanden in deze auto en qua rij eigenschappen vind ik hem prima rijden. Ik heb voor deze auto 10 jaar een BMW 3 gereden. Das pas laag. Ik heb nu wel de bestuurdersstoel stoel in bijna de hoogste stand staan. Voor mijn 178cm lengte is dat zeer comfortabel te noemen. Ook voor in en uitstappen. Een Duster ken ik niet, ook de Sportage uit 2010 niet. Ik heb wel 4 jaar Nissan Quasqai gereden maar dat was een botsautootje in vergelijking met deze Kia. In Maart hadden we een hele berg schitterende zomer dagen. Ik heb met plezier met volledig open geschoven dak gereden, ook op de snelweg met 100km/h. Op de voorstoelen niks geen wind, en zelfs de herrie vond ik enorm mee vallen. Ik heb niet achterin gezeten, daarvoor zat het gaspedaal te ver weg.. Qua verbruik vind ik dan weer dat die best wel duur rijd maarja, het is wel een auto van ruim1700kg met twee passagiers voorin. Wellicht moet ik er nog meer mee leren 'zeilen' , zoals dat heet. Ook bij 100-130km/h zie ik regelmatig dat de elektromotor overneemt, dus dat werkt wel lekker. Of ik met deze Kia weer net als mijn BMW 10 jaar doet, dat weet ik nog niet, maar voorlopig vind ik het een prima auto. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.