Jump to content

Recommended Posts

Posted

Picanto eerste model ,H4 lamp kant bestuurder ... twee bevestigingsboutjes los ,kan de lampenuinit maar een centimeter kantelen ,onvoldoende om de rubber mof om de H4 te verwijderen ... dient de bumper te worden losgemaakt ,of is er een truuk om de unit los te maken ...

Posted

Ik ken het systeem bij de Picanto niet, maar heb je geen instructieboekje, daar staat het in hoe je een lamp moet vervangen.

Posted

loopt ook al een ander topicje over, 2 boutjes los draaien, iets geforceerd de unit naar voren trekken. lampje vervangen unit terug drukken. uitlijnen met voorscherm en bumper en daarna weer vastzetten.

Posted
loopt ook al een ander topicje over, 2 boutjes los draaien, iets geforceerd de unit naar voren trekken. lampje vervangen unit terug drukken. uitlijnen met voorscherm en bumper en daarna weer vastzetten.

... de koplampunit naar voor trekken is ONMOGELIJK zonder de zijvleugel carrosserie en/of de bumper te beschadigen !

Iemand een idee hoe de bumper dient te worden gedemonteerd ??

Posted

Lamp vervangen ... nieuwe methode ... 2 boutjes losmaken koplamunit ,geeft halve centimeter ruimte ... daarna twee boutjes los zekeringenkast gelegen achter koplampunit ... tenslotte de bevestigingsbout accu onderaan ( g

• 3 weeks later...
Posted

Onzin om alles uit te gaan bouwen, je haalt je idd heel wat werk op de hals.

2 Boutjes bovenop losdraaien, je vingers achter en onder de koplampunit wurmen en een paar keer goed wrikken/rukken, niet bang zijn het gaat echt niet stuk. De koplamp zit namelijk in twee rubbers vastgeklemd.

Terugplaatsen in omgekeerde volgorde.

Sorry dat ik me (nog) niet heb voorgesteld, maar zag dit onderwerp voorbij komen en heb laatst zelf ook proefondervindelijk bovenstaande uit moeten vinden.

Succes!

Groeten Wouter

Posted (edited)
Onzin om alles uit te gaan bouwen, je haalt je idd heel wat werk op de hals.

2 Boutjes bovenop losdraaien, je vingers achter en onder de koplampunit wurmen en een paar keer goed wrikken/rukken, niet bang zijn het gaat echt niet stuk. De koplamp zit namelijk in twee rubbers vastgeklemd.

Terugplaatsen in omgekeerde volgorde.

Sorry dat ik me (nog) niet heb voorgesteld, maar zag dit onderwerp voorbij komen en heb laatst zelf ook proefondervindelijk bovenstaande uit moeten vinden.

Succes!

Groeten Wouter

... mag je mij eens komen tonen om de koplampunit te verwijderen ZONDER de zijkant van de zijvleugel te beschadigen ... misschien zijn er verschillende soorten PICANTO's ( eerste model ) ,maar neem van mij aan dat het NIET lukt ... als je een halve dag hebt gepoogd om deze werkwijze te volgen weet je het wel ...

...

Edited by LeFouduVolant.
Posted

Het ging hier toch om het eerste model??

@LeFouduVolant> Dan moeten ze verschillende bevestigingsmethoden hebben toegepast op het eerste model, want de koplamp zit bij mij toch echt in rubber klemmen. Nu geen discussie of het wel of niet kan want ik geloof je op je woord, bij mij ging het iig met enig wrikken probleemloos.

Groeten Wouter

Posted
Het ging hier toch om het eerste model??

@LeFouduVolant> Dan moeten ze verschillende bevestigingsmethoden hebben toegepast op het eerste model, want de koplamp zit bij mij toch echt in rubber klemmen. Nu geen discussie of het wel of niet kan want ik geloof je op je woord, bij mij ging het iig met enig wrikken probleemloos.

Groeten Wouter

... het gaat NIET over al dan niet gelagerd in rubber klemmen ... WEL of de unit de zijvleugel kan passeren zonder beschadigen ... bij mijn beide PICs eerste model NIET dus ...

... Who done it ... ( The Singin' Detective ) ...

Posted

Jullie bedoelen in Belgie met 'eerste model' toch hopelijk niet het model vanaf 2007? Want dan zou je wel gelijk kunnen hebben (die heb ik niet).

Mocht het model 2004-2007 zijn dan wil ik wel een fotootje posten met gedemonteerde koplampen, hebben andere forumleden er ook nog wat aan :-).

Groeten Wouter

• 3 weeks later...
Posted

Bedankt...!

Het was een "eng" klusje, maar idd met gepast geweld is het te doen... Het helpt wel als je de bumper aan de bovenkant los haalt (heb je iets meer ruimte om de lamp los te wrikken...)

En het scheelt je toch weer een rit naar de dealer :cool:

• 4 weeks later...
Posted
Bedankt...!

Het was een "eng" klusje, maar idd met gepast geweld is het te doen... Het helpt wel als je de bumper aan de bovenkant los haalt (heb je iets meer ruimte om de lamp los te wrikken...)

En het scheelt je toch weer een rit naar de dealer :cool:

heb je toevallig geen foto ervan?hoe je moet lamp vervangen?mijn broer rijd met een picanto ;)

• 1 month later...
Posted

Kan gewoon zonder de schermen te beschadigen gedaan worden. Als je het nog nooit gedaan hebt denk je idd dat de koplamp afbreekt als je hem naar voren trekt, is echt de enigste snelle manier.

Posted
Is it true?? Is there anynone can tell me

Zelfs Engels lukt hem niet echt......!

• 1 month later...
Posted
Picanto eerste model ,H4 lamp kant bestuurder ... twee bevestigingsboutjes los ,kan de lampenuinit maar een centimeter kantelen ,onvoldoende om de rubber mof om de H4 te verwijderen ... dient de bumper te worden losgemaakt ,of is er een truuk om de unit los te maken ...

Vandaag de pica uit 2007 ingeruild voor een pica uit 2008. Deze heeft de nieuwere koplampen. Gaat bij dat model het peertje wisselen wat makkelijker of nog steeds net als bij de vorige modellen?

• 10 months later...
  • 1 year later...
Posted

Misschien een oude topic maar nog wel relevant. Al zoekende kwam ik hier en vond niet het concrete antwoord dat ik zocht. Dus zelf maar aan de slag gegaan met Picanto 2005 van vriendin. Hier mijn bevindingen.

Waarschuwing vooraf: je moet handig zijn, tijd genoeg (geduld) nemen én een goede nachtrust hebben gehad.....:wink:

Na het losnemen van de schroeven en een heleboel geruk en getrek kwamen de lamp-units een centimeter naar voren. Verder rukken had geen zin, althans dan zou de unit zeer hoogst waarschijnlijk de rand van het spatbord beschadigen! Daarna dus een poosje staan klootviolen. Een Koreaans handje past er misschien tussen maar een Hollandse kolenschop zeer zeker niet.

De lampen heb ik met behulp van een magneet op een telescopische staaf in het gat geplaatst en vervolgens met een hoop gefriemel het klemmetje en het rubber weer op hun plek weten te krijgen.

Ik moet zeggen dat het, ondanks tientallen jaren sleutel ervaring en een heleboel autolampen verwisseld te hebben best een kl*te klus is. Maar allé, het is weer voor mekaar.

Conclusie: je hoeft niet naar de garage......