Relena Posted January 8, 2010 Posted January 8, 2010 Hierbij mijn verhaal en foto's. Om te beginnen is mijn uitgangspunt geweest: 1) De mogelijkheid hebben een lijst met nummers samen te brengen op een opslagmedium. Zoals b.v de eerste 750 nummers van de top 2000 2009. 2) Moest snel werken en een goeie output voor het gehoor was een pre. Heb besloten om mp3 binnen te halen met 320 kbps. 3) Mijn wens was het ook om de lijst te bewaren in het medium maar toch uitwisselbaar zijn. Zonder de lijst opnieuw te moeten laden. 4) En het moest ook nog snel werken. 5) Verder wilde ik het zo klein mogelijk hebben. Mijn eisen waren niet gering maar met het resultaat ben ik dik dik tevreden. Heb uiteindelijk gekozen voor een MicroSDHC USB. Het nadeel van zo'n MicroSDHC USB is dat hij eigenlijk gemaakt is voor de GSM gebruiker. Met als vervelend gevolg dat je software meegeleverd krijgt op de MicroSDHC USB die zich zelf wil installeren. Heb de software eraf gehaald en de mp3 nummers er kaal op volgorde opgezet dus zonder afspeel-lijsten. Maar wel genummerd in dit geval van 001 t/m 750. De naam van artiest, nummer en speeltijd. Dit om de herkenning zo snel mogelijk te laten plaatsvinden. Het mooie is dat de theorie ook met de werkelijkheid overeen kwam. Je steekt de MicroSDHC USB in de poort en de audioinstallatie zegt direct lees (reading) USB. Dit proces duurt zeggen en schrijven ongeveer 2 a 3 seconden meer niet. Daarna gaat hij direct door naar het eerste nummer. Ook hier klopt de theorie weer. Want nadat het eerste nummer uitgespeeld is gaat hij mooi naar het volgende nummer. Als ik hem van zijn contact zet gaat hij daarna bij hernieuwd contact lekker daar verder waar ik ben opgehouden. Er is nog een voordeel je kunt vanaf het stuur (van onze Kia Soul) de audionummers ook aansturen. Hier kun je van boven naar onder gaan en andersom. Met een knopdruk kun je in plaats van met een te beginnen met in dit geval 750 beginnen geweldig. Vooral de snelheid waarin alles gaat ongelofelijk. (Er komen hierna nog 3 foto,s nog niet terug posten tot deze binnen zijn) Groetjes, Relena Quote
Guest Jantje Posted January 8, 2010 Posted January 8, 2010 Leuk gedaan Ik krijg binnenkort een radio met USB aansluiting maar ik ga bij conrad gewoon zo'n mini usb stickje kopen. Wat ook een mooi systeem is is een HDD in je auto. Die zat standaard in de toyota avensis van me vader. Quote
Relena Posted January 8, 2010 Author Posted January 8, 2010 Hier zijn de andere foto's hoop dat jullie er iets mee kunnen doen. Groetjes, Relena Quote
Smart Posted January 8, 2010 Posted January 8, 2010 Heel mooi Relena en je hebt nog smaak ook nog....Queen met Bohemian Rhapsody (my favourite). Was volgens mij ook de nummer 1 in de Top 2000. Quote
bigwade Posted January 8, 2010 Posted January 8, 2010 (edited) Hoi Relena, alles boven de 192kbs is voor 50+ (ik ook dus) niet zo zinvol. Je kunt er dus veel meer op kwijt dan die 750. Om nog sneller te kunnen navigeren kun je de nummers bijv. per 100 in mappen zetten. Je hebt in jouw geval dan 8 mappen (die nummer je dan van 01-08 ) en hoef je maar per 100 te scrollen. Mappen IN mappen vreet mijn radio niet iig. e.e.a. reeds hier beschreven http://www.kiaclub.nl/sportage/2002-ipod-aansluiting.html#post11992 Mooi stickie trouwens, maar een simpeler ding zonder zo'n kaartje werk ook goed. Aanvulling, als je de stick laat zitten onthoudt de radio het laatst afgespeelde nummer. Verwijderen kan ook maar dan moet je voor het starten/contact aan, je stick weer terugzetten. Ook dan kom je weer bij het laatst afgespeelde nummer. alternatieve usb wurm:http://www.kiaclub.nl/picanto/2820-kia-picanto-d-light-2007-van-rick-horst.html#post15834 . Edited January 8, 2010 by bigwade aanvulling Quote
Alex VB Posted January 9, 2010 Posted January 9, 2010 Ik gebruik ook regelmatig de USB sticks om vooral liveconcerten van mijn favo band(s) te luisteren als ik langer ritten maak.. Alleen heb ik af en toe het probleem dat de radio de USB stick na het opnieuw starten niet meer herkend en je in het display alleen nog maar SEARCH ziet staan.. De enige oplossing die ik tot nu toe heb is de stick er uit halen en opnieuw insteken in de aansluiting met het gevolg dat alles weer bij het begin begint.. Iemand een tip of idee? Het stoort mij niet.. Mijn wederhelft wel.. Quote
Relena Posted January 9, 2010 Author Posted January 9, 2010 Alex je moet de USB stick helemaal leeg maken je mag alleen nog mp3 zien. Er mag geen andere file meer te zien zijn dan heb je dat probleem niet meer. In mappen mp3 wegzetten werkt niet 100 % in de audiosystemen van Kia maar ook van andere wagens. Zoals hierboven door mij omschreven is werkt het beste en snelste ik vlieg werkelijk door de nummers heen. En het belangrijkste de sound is goed. Moet je eerlijk zeggen dat de installatie die in de Kia zit meer dan goed genoeg is voor ons. En met de nieuwe SDHC USB is het goedkoop geheugen bijkopen en kun je toch evengoed je mooie lijsten bewaren. Je hebt het mooi zelf in de hand bij kleine lijsten koop je gewoon 1GB bij grotere 2 enz zo blijft het goedkoop en geordend. Quote
Aart.S Posted January 9, 2010 Posted January 9, 2010 Ik heb mijn muziek op een gewone usb stick staan en het werkt prima. Het lezen duurt ook 2 a 3 sec. Heb helaas geen stuurbediening van de radio maar met de rechter radioknop scroll ik door de nummers heen bij het juiste nummer even een druk op de knop drukken en hij speelt hem af. Wil ik de nummers in wilekeurige volgorde afspelen, even op de voorkeuze zenderknop no. 1 drukken tot de piep en klaar is kees. Groeten, Aart. Quote
Relena Posted January 9, 2010 Author Posted January 9, 2010 Maar met de rechter radioknop scroll ik door de nummers heen bij het juiste nummer even een druk op de knop en hij speelt hem af. Is bij mij ook Aart. Groetjes, Relena Quote
bigwade Posted January 9, 2010 Posted January 9, 2010 Door 750 nummers scrollen lijkt mij dan minder handig.. 100nrs per map is te doen en werkt (met mijn radio) 200% Met 1 druk op een knop spring je van map naar map en met de rechter knop kun je dan door de nummers fietsen zoals eerder beschreven. Quote
Smart Posted January 9, 2010 Posted January 9, 2010 Door 750 nummers scrollen lijkt mij dan minder handig..100nrs per map is te doen en werkt (met mijn radio) 200% Met 1 druk op een knop spring je van map naar map en met de rechter knop kun je dan door de nummers fietsen zoals eerder beschreven. Gebruik jij die kleine usb stick van Conrad, waarvan ik foto's geplaatst had? Quote
Venga1 Posted January 9, 2010 Posted January 9, 2010 Relena Ik vind het wel een mooi usb stickje? Waar heb je die gekocht,en wat kost dit usb stickje? Waarom heb je niet deze gekozen? http://www.kiaclub.nl/sportage/2002-ipod-aansluiting.html#post11992 Quote
Relena Posted January 9, 2010 Author Posted January 9, 2010 Door 750 nummers scrollen lijkt mij dan minder handig..100nrs per map is te doen en werkt (met mijn radio) 200% Met 1 druk op een knop spring je van map naar map en met de rechter knop kun je dan door de nummers fietsen zoals eerder beschreven. Ben ik ook niet van plan de nummers vind ik goed genoeg. Laat die maar lekker een voor een komen. Is tenslotte de top 2000 top 750 van 2009. Kan bijna elke muziek soort verdragen. Groetjes, Relena Quote
Smart Posted January 9, 2010 Posted January 9, 2010 Ben ik ook niet van plan de nummers vind ik goed genoeg. Laat die maar lekker een voor een komen. Is tenslotte de top 2000 top 750 van 2009.Kan bijna elke muziek soort verdragen. Groetjes, Relena We moeten maar eens praten om een DVD met die Top 750 deze kant op te laten komen....... Zeker in een goede MP3 geluidskwaliteit. Quote
Relena Posted January 9, 2010 Author Posted January 9, 2010 We moeten maar eens praten om een DVD met die Top 750 deze kant op te laten komen....... Zeker in een goede MP3 geluidskwaliteit. Hier een verassing heb de gehele Top 2000 op volgorde van 2009 in MP3 met 320 kbps. Op mijn stick heb ik de eerste 750 geplaatst. Praten heb ik niets op tegen Smart we vinden er wel iets op. Groetjes, Relena Quote
Smart Posted January 9, 2010 Posted January 9, 2010 Hier een verassing heb de gehele Top 2000 op volgorde van 2009 in MP3 met 320 kbps.Op mijn stick heb ik de eerste 750 geplaatst. Praten heb ik niets op tegen Smart we vinden er wel iets op. Groetjes, Relena Hoi Relena, Ik stuur je wel even een PB! Ga nu eerst even een autoblad halen met de review van de Venga 1.6. Quote
Remko .me Posted January 9, 2010 Posted January 9, 2010 Ik gebruik nu dit in me auto: Kingston Technology Company - Flash Memory - DataTraveler Mini Slim 16GB aan geheugen stick.. 36 euro! Super klein, zo groot als een euro.. Quote
Venga1 Posted January 9, 2010 Posted January 9, 2010 Hier een verassing heb de gehele Top 2000 op volgorde van 2009 in MP3 met 320 kbps.Op mijn stick heb ik de eerste 750 geplaatst. Praten heb ik niets op tegen Smart we vinden er wel iets op. Groetjes, Relena Relena. Wat een uitstekend idee, kunnen meer mensen aansluiten Lijkt me een mooie dvd. Quote
Relena Posted January 9, 2010 Author Posted January 9, 2010 Relena.Wat een uitstekend idee, kunnen meer mensen aansluiten Lijkt me een mooie dvd. Heb ik niks op tegen Venga1. Quote
Venga-Boys Posted January 9, 2010 Posted January 9, 2010 Ik gebruik nu dit in me auto:Kingston Technology Company - Flash Memory - DataTraveler Mini Slim 16GB aan geheugen stick.. Super klein, zo groot als een euro.. Super. Een Een mini USB stick van 16GB laten bedrukken met het KIA Club logo (Is die er eigenlijk al) en de URL naar de website. De Kia dealers kunnen die dan bij kiaclub inkopen en meegeven aan de klanten. Twee vliegen in Quote
Alex VB Posted January 9, 2010 Posted January 9, 2010 Super.Een Een mini USB stick van 16GB laten bedrukken met het KIA Club logo (Is die er eigenlijk al) en de URL naar de website. De Kia dealers kunnen die dan bij kiaclub inkopen en meegeven aan de klanten. Twee vliegen in Quote
Aart.S Posted January 9, 2010 Posted January 9, 2010 Maar met de rechter radioknop scroll ik door de nummers heenbij het juiste nummer even een druk op de knop en hij speelt hem af. Is bij mij ook Aart. Groetjes, Relena Sorry, ik dacht dat je de radiobediening op het stuur had zitten. Groeten, Aart. Quote
bigwade Posted January 9, 2010 Posted January 9, 2010 Gebruik jij die kleine usb stick van Conrad, waarvan ik foto's geplaatst had? Nee, nog niet, heb gewoon een boerelullestick van ca 6-7 cm. Maar hij zit onder de armsteun in de middenconsole, dus uit het zicht en amper kans om em er uit te meppen. Zat het usb gat ergens onder de radio, dan was die Conradstick uiteraard 1e keus. Quote
Peterrrrr Posted January 10, 2010 Posted January 10, 2010 @ Venga-Boys: Te laat, de dealers hebben dit al gelezen @ Bigwade: heb jij geen standaard radio in je Sportage zitten ? Anders zit je usb toch in je middenconsole ? Ik werk trouwens ook met mappen, heb iets van 20 mappen met elk 20 nrs in de auto zitten, werkt veel fijner ! Heb een 4gb usb stick maar daar kan ook echt veel muziek op. Als je je stick eruit haalt en je stopt deze er later weer terug in, gaat deze verder waar hij gestopt is ! Ik wissel vaak tussen de Cee'd SW en de Soul en dan neem ik mijn stickie altijd mee ! Quote
Venga-Boys Posted January 10, 2010 Posted January 10, 2010 (edited) QUOTE=Peterrrrr@ Venga-Boys: Te laat, de dealers hebben dit al gelezen Haha, dan wil ik wel het eerste exemplaar Nog even geduld.. Ze worden nog kleiner ! Lexar ZE Nog een alternatief: een SDcard met Wifi. (let maar niet op die Honda) Dan kun je lui vanaf de bank met je laptop muziek uploaden naar je Kia. (De USB bus blijft geloof ik onder spanning staan als de sleutel uit het contact is (Bij de Venga wel) Prijzig lijkt het nog wel (150$) en je hebt een USB to SD card adapter nodig. Maar mogelijkheden genoeg..... Edited January 10, 2010 by Venga-Boys url Quote
Recommended Posts