hleene Posted January 16, 2010 Posted January 16, 2010 Heb onlangs de nieuwe Sorento 2.4 X-ecutive aangeschaft. Een prachtige wagen met veel ruimte en rijcomfort. Echter de FM ontvangst op de standaard in deze auto aanwezige radio (PA710XM,EUR) wordt regelmatig zwak waardoor de muziek zeer slecht uit de boxen klinkt. Ik heb door de garage een parrot laten installeren. De garage weet in eerste instantie ook niet wat de oorzaak is. Hiervoor reed ik in een Citroen C4 Picasso waar de radio een perfect weergaven had. Heeft iemand ervaring met deze slechte radio ontvangst? Quote
ger.w. Posted January 16, 2010 Posted January 16, 2010 Heb onlangs de nieuwe Sorento 2.4 X-ecutive aangeschaft. Een prachtige wagen met veel ruimte en rijcomfort. Echter de FM ontvangst op de standaard in deze auto aanwezige radio (PA710XM,EUR) wordt regelmatig zwak waardoor de muziek zeer slecht uit de boxen klinkt. Ik heb door de garage een parrot laten installeren. De garage weet in eerste instantie ook niet wat de oorzaak is.Hiervoor reed ik in een Citroen C4 Picasso waar de radio een perfect weergaven had. Heeft iemand ervaring met deze slechte radio ontvangst? Ik rijdt sinds 1 week dezelfde auto. Prima ervaringen...behalve de audio installatie. Van buitengwoon magere kwaliteit. Ben dus op zoek naar mooi 2DIN nav. systeem als vervanging Quote
bigwade Posted January 16, 2010 Posted January 16, 2010 Heb onlangs de nieuwe Sorento 2.4 X-ecutive aangeschaft. Een prachtige wagen met veel ruimte en rijcomfort. Echter de FM ontvangst op de standaard in deze auto aanwezige radio (PA710XM,EUR) wordt regelmatig zwak waardoor de muziek zeer slecht uit de boxen klinkt. Ik heb door de garage een parrot laten installeren. De garage weet in eerste instantie ook niet wat de oorzaak is.Hiervoor reed ik in een Citroen C4 Picasso waar de radio een perfect weergaven had. Heeft iemand ervaring met deze slechte radio ontvangst? Misschien een breuk in je antennekabel, of niet goed aangesloten bij montage parrot. Laat de garage het lekker even uitzoeken als je verder tevreden bent over het geluid en mogelijkheden van de standaard radio. Kun je later altijd nog iets anders laten monteren als je dat zou willen. Quote
Guest Jantje Posted January 16, 2010 Posted January 16, 2010 Misschien dat de antenne stekker los in de radio zit? Deze hebben ze waarschijnlijk los gehad tijdens het inbouwen van de parrot. Anders moet je het eens proberen met een andere radio of een after market antenne die je bijvoorbeeld aan je voorruit of ergens onder een bumper weg kan werken. Quote
Alex Posted January 17, 2010 Posted January 17, 2010 Bij mijn Sorento 2 had ik hetzelfde probleem. De dealer heeft gewoon zonder morren de radio gewisseld en het probleem was opgelost. Alex Quote
willem1 Posted January 18, 2010 Posted January 18, 2010 Heb met m'n pioneer HD1BT totaal geen probleem met radio-ontvangst;wel is m'n (jaren '70!) antenne naar de knoppen; nieuwe spriet wordt volgende week gemonteerd- Quote
Recommended Posts