Jump to content

Recommended Posts

Posted

Van de week eens rondgekeken om me een beeld te verschaffen voor wat ik moet bijbetalen op mijn CEE'd hatchback X-ecutive sept. 2007 op een CEE'D SW X-ecutive.

Schrok wel even van hetgeen ik terug kreeg voor mijn CEE'D.

Vind 11.000 nl. niet erg veel.

Hoe zijn jullie ervaringen met KIA inruil?

Met vr. groet,

Coen:sad:

Posted

Mijn ervaring is redelijk maar dan met de Picanto. Voor de Ceed occasionprijzen lijkt dit ook redelijk te zijn.

De nieuwprijzen van de Ceed zijn scherp misschien speelt dit ook mee in het bepalen van de inruilwaarde? Je moet in ieder geval meerdere dealers langs gaan, maar neem aan dat je dat sowieso al zou doen

Succes !

Posted

Dat heb ik inderdaad gedaan en het verbaasde me dat er net 100 euro's verschil in de offertes zit. Maar vind het nog steeds wel erg veel afschrijven over nog geen twee en een half jaar. Denk dat het een rol zal spelen dat het een diesel betreft?

Groeten

Coen

Posted
Van de week eens rondgekeken om me een beeld te verschaffen voor wat ik moet bijbetalen op mijn CEE'd hatchback X-ecutive sept. 2007 op een CEE'D SW X-ecutive.

Met vr. groet,

Motor, km ??

Posted
Diesel 1.6 CRDi 53.000 Km Schadevrij Piston Grey Metallic

Het omslagpunt voor diesel ligt nogal hoog en particulieren zijn wat bang w.b. de toekomst met allerlei "groen" regeltjes.

Met als gevolg dat 2e hands diesels het nu even niet goed doen.....

Ik heb een zwager met een fully loaded Mondeo en die krijgt er ook amper iets voor.....

Heb je de ruimte nodig ?

Anders zou ik zeggen rij er lekker mee door......dat is het voordeligst.

En ehhhhh, doe die OH intervallen gewoon op 30.000km :-)

Posted

Helemaal mee eens, Maar tja vind hem toch wel erg mooi. En de extra ruimte zou wel van pas komen. En je weet dat bij auto

Posted

Diesel is erg moeilijk op dit moment, heb wat diesels ingeruild een jaar geleden voor een goede prijs, ze staan er allemaal nog ! Als we nu een diesel aangeboden krijgen bellen we meteen de handel...

Posted

Hmm.. jammer dat hij al 2,5 jaar oud is.

Ik zit er nog steeds aan te denken om de mijne in te ruilen op een diesel :-P

Posted

Met vr. groet,

Ik heb laatst mijn auto ingeruild en het is mij opgevallen dat meerdere Kia dealers met dezelfd inruilprijs kwamen.

Het doet mij vermoeden dat zij een database bijhouden om het shoppen tegen te gaan en de inruilprijs kunstmatig hoog houden op deze manier.

Overigens bij niet dealers kwam ik nog lager uit

Posted
Helemaal mee eens, Maar tja vind hem toch wel erg mooi. En de extra ruimte zou wel van pas komen. En je weet dat bij auto
Posted

Ben ook eens even langsgegaan bij de Hyundai en daar boden ze me exact hetzelfde. Denk inderdaad ( weet wel zeker) dat er een registratiesysteem wordt bijgehouden om shoppers een slag voor te zijn. Eigen dealer bood 100 euro meer.

Kan en is echt geen toeval.

Groet

Coen

Posted

Probeer hem dan eens te verkopen via marktplaats voor een bedrag wat jouw meer aanstaat?

Als dat lukt kom jij met contant geld aan bij de dealer en heb je meer kans op een leuke korting bij aanschaf van een nieuwe :)

Posted
Ben ook eens even langsgegaan bij de Hyundai en daar boden ze me exact hetzelfde. Denk inderdaad ( weet wel zeker) dat er een registratiesysteem wordt bijgehouden om shoppers een slag voor te zijn. Eigen dealer bood 100 euro meer.

Kan en is echt geen toeval.

Groet

Coen

Coen, het is 2010.....

Natuurlijk is er een car database.

Ze hoeven je kenteken maar in te kloppen met de km stand en er rolt een bedrag uit.

Die boekjes van vroeger zijn er niet meer.....

Probeer hem dan eens te verkopen via marktplaats voor een bedrag wat jouw meer aanstaat?

Als dat lukt kom jij met contant geld aan bij de dealer en heb je meer kans op een leuke korting bij aanschaf van een nieuwe :)

Ja Natuurlijk !

Dealer zit niet te wachten op zo'n inruiler, particulier koopt een diesel liever via MP of AT.

Kom je met lege handen en volle beurs bij Dealer, ben je erg welkom..

(blijft die "vreselijke" OH intervallen :-))

.

Posted
......Als dat lukt kom jij met contant geld aan bij de dealer en heb je meer kans op een leuke korting bij aanschaf van een nieuwe :)

Ook daar worden blijkbaar vaste prijzen gehanteerd. Bij niet inruil wordt steevast een redelijk afgerond bedrag gehanteerd gebaseerd op de eindprijs van de offerte (mooie afronding). Maar wat het meest opvalt is de hoogte van dat bedrag. Ik heb 5 offertes met bedragen die elkaar maar ongeveer

Posted
Ook daar worden blijkbaar vaste prijzen gehanteerd. Bij niet inruil wordt steevast een redelijk afgerond bedrag gehanteerd gebaseerd op de eindprijs van de offerte (mooie afronding). Maar wat het meest opvalt is de hoogte van dat bedrag. Ik heb 5 offertes met bedragen die elkaar maar ongeveer
Posted
Posted
Diesel 1.6 CRDi 53.000 Km Schadevrij Piston Grey Metallic

Sorry dat ik het zo zeg, maar voor de verkoop is dit echt een sh*tcombinatie... Hij heeft gelukkig zijn kleur mee, maar over het algemeen zijn diesels met een relatief lage kilometerstand een formule om een "lange staander" te cre

Posted
hij heeft nu een cee'd met 7 jaar garantie...... dus dat duurt nog even voordat hij uit de garantie is.....

geldt dat ook voor de reeds bestaande modellen dan? dus als ik mijn 2009'er ceed in zou ruilen op een 2007/8er dan heb ik nog steeds die 7 jaar garantie regeling?

ja ik weet het, dat is sowieso een slechte deal maar toch.. ongeveer 40dkm per jaar met een benzine is ook niet alles :P

Posted

cee'd heeft vanaf introductie 7 jaar garantie.

Opgebouwd uit:

3 jaar onbeperkt km

5 jaar 100.000 km

7 jaar (dus laatste 2 jaar) op draaiende delen (of hoe het omschreven staat in garantievoorwaarden, in ieder geval motor versnellingsbak enz....)

Kan iets anders als bovenstaand zijn maar ik doe het ook maar uit mijn hoofd..... elke cee'd heeft in ieder geval 7 jaar garantie.

Posted
cee'd heeft vanaf introductie 7 jaar garantie.

Opgebouwd uit:

3 jaar onbeperkt km

5 jaar 100.000 km

7 jaar (dus laatste 2 jaar) op draaiende delen (of hoe het omschreven staat in garantievoorwaarden, in ieder geval motor versnellingsbak enz....)

Kan iets anders als bovenstaand zijn maar ik doe het ook maar uit mijn hoofd..... elke cee'd heeft in ieder geval 7 jaar garantie.

Die 100.000km moet 150.000 km zijn zover ik weet