Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heren, back on topic.

Inruilprijs......

Coen heeft moeite met onderhouds intervallen.

Coen zegt in zijn eerste posting : laat staan die Kia

Coen wil nu van zijn 52.000 km Kia in Topstaat af

Coen wil een NIEUWE KIA. (?)

Coen krijgt maar 11.000 euro inruil voor zijn Topstaat Kia

Coen gaat het nu op Marktplaats/Autotrader proberen om zijn huidige auto te verkopen.

Volgens mij heb ik het zo ongeveer goed samengevat.

(Met Topstaat bedoel ik een diesel die slechts 52000km in 2,5 jr heeft gereden.

Niks lulligs dus..)

Geplaatst

Nou ja, bij mijn eerste semi off topic berichten ging het wel degelijk ook over zijn auto.

Als hij hem zou inruilen bij een dealer zou ik toch zeer waarschijnlijk is gaan kijken of ik er een voor mij aantrekkelijke deal met inruil van mijn ceed voor zou kunnen doen.

Maar ik hoop dat hij hem kwijt raakt via marktplaats voor een beter bedrag natuurlijk :mrgreen:

Geplaatst

Zo grappig dat jullie het erover hebben, dat een diesel zo moeilijk verkoopbaar is. Nou, hier in Belgi

Geplaatst

Ik wacht nog steeds op een PB terug van Coen over hoeveel hij voor zijn auto wil hebben :)

Geplaatst

Beste Big wade.

Graag wil ik hier e.e.a. even beantwoorden:

1 Ik vraag me af wat je bedoelt met dat criptisch stukje van je, soms denk ik dat je zo'n grote KIA fan bent dat kritiek hierop niet geaccepteerd wordt. Of hoe zit het?

2 Ik heb er moeite mee als een importeur mij 25 % onderhoudskosten extra laat betalen.Zonder enige reden en zonder voorafgaand bericht. En achteraf is dat dan bedoeld als advies. Dit is ook bestempeld als geldklopperij. Maar daarvoor Kia Europe gebeld en de info doorgegeven aan de medeleden van deze club.Prima toch?

3 Duidelijk is aangegeven dat ik een zeer tevreden Kia gebruiker ben en dat dan ook tracht voort te zetten ondanks enige probleempjes.Mijn goed recht of niet?

4. Ik ben duidelijk voor een uitwisseling van KIA info. en dacht dat dit ook het doel is van de club. Dit mag positief maar ook kritisch zijn in mijn opinie.

Ik hoop dat ik enige onduidelijkheid heb weggenomen

Coen

Geplaatst

Beste Coen

Graag wil ik hier e.e.a. ook even beantwoorden:

1 Ik vraag me af wat je bedoelt met dat criptisch stukje van je, soms denk ik dat je zo'n grote KIA fan bent dat kritiek hierop niet geaccepteerd wordt. Of hoe zit het?

Kritiek mag je altijd hebben, graag zelfs.

Dat Kia Fan valt best mee, als ik het budget had reed ik iets anders.

(heb 20jr Amerikaans gereden V6/V8 )

2 Ik heb er moeite mee als een importeur mij 25 % onderhoudskosten extra laat betalen.Zonder enige reden en zonder voorafgaand bericht. En achteraf is dat dan bedoeld als advies. Dit is ook bestempeld als geldklopperij. Maar daarvoor Kia Europe gebeld en de info doorgegeven aan de medeleden van deze club.Prima toch?

Ja maar je dramt er over door en krijgt weinig/geen (oeps 1 !! ) respons op http://www.kiaclub.nl/ceed/3071-onderhouds-interval-garantie-eu-verschillen-6.html#post24217

In jouw geval met 22.000km/jr gaat het namelijk w.b. kosten nergens over en de gemiddelde Kia rijder doet waarschijnlijk minder dan 15K/jr

3 Duidelijk is aangegeven dat ik een zeer tevreden Kia gebruiker ben en dat dan ook tracht voort te zetten ondanks enige probleempjes.Mijn goed recht of niet?

Nou nee, en dat is wat mij het meeste stoorde.

Dat je in je 1e posting op dit forum http://www.kiaclub.nl/ceed/3071-onderhouds-interval-garantie-eu-verschillen-4.html#post22896 aangeeft dat je ongelukkige Kia bezitter bent (het staat er echt) en direct als een verongelijkte Frits Bom om je heen begint te meppen w.b die onderhouds intervallen.

4. Ik ben duidelijk voor een uitwisseling van KIA info. en dacht dat dit ook het doel is van de club. Dit mag positief maar ook kritisch zijn in mijn opinie.

Daar zijn we het dan wel over eens.....

.

Geplaatst

bigwade val ik dan echt als enige zover buiten het bootje? :(

de planning is om begin februari, na dus iets meer dan 4 maanden, al de 15.000km aan te tikken op teller :lol:

Geplaatst

Jij moet niet zeuren en een vriendin om de hoek zoeken......

btw van die 15.000 wist je bij aankoop..

Ter leering ende vermaek..

Op een VW-Golf krijg je 2 (!) jaar garantie.

Je hoeft ook pas na 2 jaar naar de garage voor eerste beurt...of 30.000km

Voor alles wat na die 2 jr misgaat betaal je de HOOFDPRIJS..

Geplaatst
bigwade val ik dan echt als enige zover buiten het bootje? :(

de planning is om begin februari, na dus iets meer dan 4 maanden, al de 15.000km aan te tikken op teller :lol:

Volgens mij is het een advies en geen wetmatigheid.

Geplaatst
Jij moet niet zeuren en een vriendin om de hoek zoeken......

btw van die 15.000 wist je bij aankoop..

Ter leering ende vermaek..

Op een VW-Golf krijg je 2 (!) jaar garantie.

Je hoeft ook pas na 2 jaar naar de garage voor eerste beurt...of 30.000km

Voor alles wat na die 2 jr misgaat betaal je de HOOFDPRIJS..

haha ik zeur ook niet :lol:

En nee, daar had ik eigenlijk niet echt aan gedacht. Het bevalt nog steeds elke kilometer :lol:

Geplaatst
haha ik zeur ook niet :lol:

En nee, daar had ik eigenlijk niet echt aan gedacht. Het bevalt nog steeds elke kilometer :lol:

Het stukje "Ter leering ende vermaek.." ging enkel over het garantie en OH interval geneuzel, Jantje

Over "het bevalt nog elke kilometer" neem ik aan dat je het over je auto hebt......

Geplaatst

Ja met andere dingen kom je niet zo snel aan je kilometers......

Nee natuurlijk gaat dat over de auto.

En het onderhoud geneuzel is ook al opgelost, ik heb met de dealer kunnen regelen dat als zij de onderdelen mogen leveren, zij de boekjes afstempelen8)

Geplaatst

En het onderhoud geneuzel is ook al opgelost, ik heb met de dealer kunnen regelen dat als zij de onderdelen mogen leveren, zij de boekjes afstempelen8)

Kijk, dat noem ik nou communiceren.....

Goed Gedaan Jochie !

Geplaatst

Ja nou ja, het heeft wat voeten in aarde gehad hoor..

Maar goed nu komt er dus in de boekjes een stempel van Koops Auto i.p.v. Koops Furness Trucks.

Staat zo raar als je onderhoud boekje van je kia is afgestempeld door een bedrijfswagen dealer :mrgreen:

• 2 weken later...
Geplaatst

ben je dan niet bang dat je achteraf minder terug krijgt voor je auto bij de dealer? Immers in onderhoud gaat ook een stukje winst zitten voor de dealer. Telt volgens mij toch wel mee bij in /verkoop? Zelf via de site "ikwilvanmijnautoaf.nl" bezig mijn auto te verkopen. Voelt goed aan, doen echt hun best, klantvriendelijk. Nog een beetje schaven en we komen er misschien uit.

Vraag mij af of er mensen zijn met ervaring op deze wijze van inruilen en kopen?

Vriend. groet,

Coen.

Geplaatst
ben je dan niet bang dat je achteraf minder terug krijgt voor je auto bij de dealer? Immers in onderhoud gaat ook een stukje winst zitten voor de dealer. Telt volgens mij toch wel mee bij in /verkoop? Zelf via de site "ikwilvanmijnautoaf.nl" bezig mijn auto te verkopen. Voelt goed aan, doen echt hun best, klantvriendelijk. Nog een beetje schaven en we komen er misschien uit.

Vraag mij af of er mensen zijn met ervaring op deze wijze van inruilen en kopen?

Vriend. groet,

Coen.

Ga er vanuit dat ook hun winst willen draaien, dus je krijgt nog steeds niet de beste prijs.

Geplaatst

Aiii

Vind het opeens niet meer zo geweldig. Heb nog meer sites over bovenstaande ingezien en ervaringen komen veelal overeen. Niet geweldig. Mn. dat verhaal van JETCARS.

Bedankt voor de tip.

Groeten

Coen

Geplaatst

Probeer gewoon Marktplaats.....

Goeie foto's helpen !

Je hebt een prima verkoopbare auto en al het verkeer loopt eerst via mail en de "ruk" kun je er gewoon zelf uitfilteren....

Suc6

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...