Jump to content

Recommended Posts

Posted

beste soulrijders,

ook al is het ergste van de winter misschien voorbij, ik overweeg toch om een set winterbanden aan te kopen.

Nu staan er 16 inch velgen en 205/55 R16 banden op.

Gaan we voor een winterset met 15 inch velgen en 195/65 R15 banden of houden we 16 inch.

Wat is een goede winterband voor de Soul? In Duitsland vind je interessante onlineshops die complettr

Posted (edited)

Hallo Kogran,

Welkom op het forum.

Graag het verzoek om even te zoeken op het forum voordat je een nieuwe topic opent. Er staat genoeg over winterbanden vermeld, ook een recente test van de ANWB.

Suc6 ermee!

Mogelijk kan dit topic dan gesloten worden.....!

Edited by Smart
Posted

Je kunt ook kijken op autobandenmarkt.nl

Heb ik ook mijn banden weg en dat ging super.

Zelf heb ik Vredestein Snowtrec 2 en die bevallen goed.

Succes

Posted
Je kunt ook kijken op autobandenmarkt.nl

Heb ik ook mijn banden weg en dat ging super.

Zelf heb ik Vredestein Snowtrec 2 en die bevallen goed.

Succes

Ik weet eigenlijk niet goed welke maat winterbanden ik er moet opzetten. Mijn Soul Plug werd geleverd met de 16 inch velgen en de Hankook Optimum 205 55 R16 91 H zomerbanden.

Ik wil een complete wielenset (velg en band). Stalen velgen heb je enkel in 15 inch + 195 65 R15. Bij aluminium velgen kan je kiezen 15, 16, ...+ 205 55 R16

Graag ervaringen ivm de Soul.

Kogran

Posted

Kogran,

ik heb die stalen velgen 15 inch 195/65R15 er als winterband onder. Rijdt gigantisch, geen problemen, niet op de Nederlandse, en ook niet op de Belgische wegen (zowel snelwegen als binnen paadjes).

Suc7 met de beslissing

• 3 months later...
Posted
Kogran,

ik heb die stalen velgen 15 inch 195/65R15 er als winterband onder. Rijdt gigantisch, geen problemen, niet op de Nederlandse, en ook niet op de Belgische wegen (zowel snelwegen als binnen paadjes).

Suc7 met de beslissing

Ik heb ook 15 inch stalen velgen en 195/65 M&S winterbanden , echt een wereld van verschil in winterse omstandigheden , gedurende de rest van het jaar 16 inch met 205/55 michelin energy,s

• 4 months later...
Posted

Hallo KIA vrienden,

Een Inch kleiner en een maatje kleiner, dat is altijd beter.

Een brede band die heeft vergelijkbaar met water minder grip.

Een smallere band die gaat als het ware als een mes door de sneeuwlaag heen, en die heeft dus een betere grip op de onderlaag, de weg.

Bekijk het ook eens van een andere kant:

Als het geregend heeft, kijk dan eens in je binnenspiegel zie je weinig of geen sporen, dan heb je last van aquaplainen, je vaart als het ware over de weg, er hoeft maar iets te gebeuren, en je gaat tollen!

Bij de sneeuw is dit eigenlijk net zo, alleen zie je wel sporen, doordat de sneeuw een vastere vorm heeft.

Maar er hoeft ook maar iets te gebeuren, en je gaat ook tollen.

Met een maatje kleiner en smaller, heb je het beste resultaat.

En, voor de winter zou ik toch voor de stalenvelgen gaan, want de pekel die vreet zich net zolas het remmenslijpstof in de velg.

Zonde van de duurdere lichtmetalen velg.

Maar het is uw keuze.

met vriendelijke groet,

Ad

Posted

Tegenwoordig zijn er ook speciale wintervelgen met een (extra) coating/laklaag. Dus stalen velgen hoeft niet pers

Posted
Ik weet eigenlijk niet goed welke maat winterbanden ik er moet opzetten. Mijn Soul Plug werd geleverd met de 16 inch velgen en de Hankook Optimum 205 55 R16 91 H zomerbanden.

Ik wil een complete wielenset (velg en band). Stalen velgen heb je enkel in 15 inch + 195 65 R15. Bij aluminium velgen kan je kiezen 15, 16, ...+ 205 55 R16

Graag ervaringen ivm de Soul.

Kogran

Ik heb toch echt 16" stalen velgen onder mijn Cee'd SW. (205 55 R16)....

(Se7en Business)

• 3 months later...
Posted

tussen kerst en nieuwjaar winterbanden laten monteren...

op de kumho ecsta's die er bij afleveren onder zaten gleed de Soul eerder die week van links naar rechts over de autoweg... :shock: en uiteindelijk kwamen we de straat nauwelijks nog uit.

205-55 R16 laten monteren op de LM-velg. Voornamelijk vanwege het op dat moment niet beschikbaar zijn van de betreffende stalen velgen.

Continental Wintercontact TS830.

Super prestaties vooral merkbaar in een dikke laag losse sneeuw.

Op de kumho was het echt een hulpeloos eendje die auto van ons.

Maar met deze banden leek het wel een 4x4 :wink: bijna een sportage hahaha.

Posted

Ik heb de Continental TS830P en deze bevallen mij ook uitstekend, zeker met ijs en sneeuw.

Posted

Ik heb de Pirelli W190 Sottozero M0 M&S 195/65 R15 op stalenvelg onder de cee

Posted

Ik heb er Firestone WInterhawk evo2 winterbanden onder liggen.

Bevallen uitstekend, met de Hankook banden was het meer glijden en hopen dat je van de plek kwam, maar nu met de winterslofjes, voldoende grip en geen geglij meer.

Over 2 maanden worden nieuwe dezent velgen geleverd voor de zomerbanden.