Jump to content

Mijn zwarte Venga 1,4 X-tra comfort pack

Recommended Posts

Posted

Sinds 10 dagen heb ik nu mn Venga 1,4 X-tra met comfort pack. Heb er al ruim 1200 km mee gereden en het bevalt prima.

De winterbanden zijn nog niet te leveren, dat is natuurlijk balen met dit weer. Ik was de Sorento gewend, maar het valt me mee, dat ik ook zonder 4x4 goed wegkom op de standaard bandjes. Toch hoop ik dat de winterbanden snel geleverd kunnen worden

Verder mis ik nog: bumperbeschermfolie en trekhaak.

Ik hoop op heel veel tevreden kilometers in deze auto. (ik denk ca 30.000 per jaar te rijden......)

post-2339-1297852982,29_thumb.jpg

post-2339-1297852982,36_thumb.jpg

post-2339-1297852982,43_thumb.jpg

Posted

Hanne,

Is een mooie Venga.. Is eens iets anders dan al dat blauw hiero. ;)

Ik ben blij dat hij/zij je goed bevalt...

Wil je als de tijd het toelaat af en toe eens een korte ervarings verhaal schrijven? Dit is voor ons en ook de potentiele KIA Venga rijder reuze interessant..

Posted

Hallo Hanne,

Een mooie Venga heb je. Het zwart staat hem goed. Een trots bezit.:yes:

Guest Pombal12
Posted
(ik denk ca 30.000 per jaar te rijden......)

Wow, 30.000 km/jaar is heel wat! Ik rijd dat amper in 3 jaar.... Had je niet liever een diesel gehad?

Posted

Ik heb de laatste 10 jaar diesel gereden (Passat, Sorento). Toen reed ik nog meer kilometers ( 40-50.000). Wil proberen minder te gaan/moeten rijden en wilde ook niet meer die enorme wegenbelasting betalen .....

Ook is de aanschaf duurder en daardoor de verzekering. Door studie en daardoor geen volledige baan kunnen hebben, is het eb in de kas...

Ben blij dat ik de Venga, met hulp van mn zus, kon kopen....

Posted
Wow, 30.000 km/jaar is heel wat! Ik rijd dat amper in 3 jaar.... Had je niet liever een diesel gehad?

Ik rij ook 30.000km geen diesel.. Benzine met Venga was voor mij voordeliger... heb het uitgerekend tijdens de koop. :)

Posted

Hoi Hanne

Erg mooi!!

Je hebt ook een KNL (Kia Nederland)

Wat rij jij veel zeg, ik heb juist niet zoveel gereden deze maand.

Elke keer als we weg willen ligt er weer zo'n witte massa op de grond

Posted

Ik heb geen keus...

Ik werk op 2 scholen en rijd alleen daarvoor al 100 km per dag... weer of geen weer!

Guest GreyGriffin
Posted

Hallo Hanne,

Net even naar je foto's zitten kijken. Mooie Venga!

Groet van

GreyGriffin

Posted

Hoi Hanne,

Je schrijft dat winterbanden nog niet te leveren zijn, maar ik ben ook woonachtig in het Westland en heb onder mijn nieuwe Venga (met overigens dezelfde letter-combinatie) een setje winterbanden liggen: Vredestein Snowtrac 3. E.e.a. past prima! Mijn zomerbanden liggen veilig opgeslagen in Naaldwijk.

Met het weer van de afgelopen dagen rijdt dat aanzienlijk prettiger!

groeten,

Henk

Posted

Hallo Henk,

vanmiddag om 13 uur krijg ik mijn winterbanden.... en mijn zomerbanden blijven bij vd Burg liggen. Ik ben ook in Naaldwijk geweest, maar dat werd, met de lichtmetalen velgen, toch een stuk duurder.

Tijdens de sneewval ben ik wel een paar keer geschrokken en ging het nog maar net goed, dus ik ben blij dat ik na vanmiddag me wat veiliger zal kunnen voelen als het nogeens glad wordt....

(ook met winterbanden kan het natuurlijk nog steeds mis gaan..)

Hanneke

• 4 weeks later...
Posted

Kleine botsing...... heb een nieuwe bumper nodig...

Ik moest linksaf een voorrangsweg oprijden, komt een auto van links, met richtingaanwijzer naar rechts ( dus de straat in waar ik stond te wachten) dus ik denk: rijden maar!! maar de auto ging toch rechtdoor..... gelukkig niet erg hard er tegenaan, maar toch: bumper kapot..... schade van ca 800 - 900 :(

Posted

Dat is inderdaad jammer... En balen... Gelukkig heb jij zelf geen zwaar letsel en is het "makkelijk" te vervangen...

Posted

Gelukkig heb ik zelf niets, maar de politie moest er wel bij komen. Er stapten 3 grote mannen uit de andere auto en ik voelde me nogal geintimideerd. Toen ik een opmerking maakte over de richting aanwijzer werd er alleen gezegd : niks richting... kijk dan... ogen open doen vrouw.... Toen ik belde, was de politie er binnen 10 minuten en heeft het schadeformulier voor me ingevuld, ik hoefde de auto niet meer uit tekomen...

Bij ons in het dorp gebeuren de laatste tijd wel meer dubieuze ongelukjes, er wordt gesuggereerd dat het opzet is. Ik wil niet zeggen dat het hier ook het geval was, maar de politie zei dat ze het niet uitsloten. Maar getuigen waren er niet, dus ik heb toch schuld.....

Posted

Nou JAZEG......dit lijkt me echt een hele vervelende ervaring.......

Zou zelf ook niet 1/2/3 weten wat te doen met 3 man die uitstappen.

Sterkte !

• 1 month later...
Posted

de 10.000 km zitten er op!!!

Wat een heerlijke auto is mn Venga! Ik mis mijn Sorento wel eens (vooral de automaat...) maar als ik de rekening van wegenbelasting, belasting, verzekering en tanken zie, ben ik toch heel blij met de Venga.

Op de bumperbeschermfolie na heb ik nu alles erop zitten wat ik besteld had.

De zomerbandjes zitten erop met de lichtmetalen velgen. en ook de trekhaak functioneert zoals het moet. Ik zal de fotos van de Venga met een enorme caravan erachter nog leveren. de caravan was eigenlijk ca 50 kg te zwaar, maar het is allemaal goed gegaan.

Ik heb wat problemen met HSA en ook ISG werkt niet altijd als ik het wel zou verwachten.

Soms wat hakerig schakelen

De achterruitverwarming heb ik deze week voor het eerst gebruikt, maar het duurde meer dan een half uur en 50km voordat de hele ruit droog was. Het begon eerst aan 1 kant op te drogen en de laatste helft van de ruit dus pas veel later.

De verstelmogelijkheid van de voorstoel moet ik regelmatig bij'pompen'

Maar, ik rij met plezier en, zoals de 10.000 zeggen, ook redelijk veel. het verbruik is ook verbeterd sinds de winterbanden eraf zijn (ca. 6-6,7l/100)

Al met al: de VENGA is echt MIJN auto geworden, heb geen spijt van mn keuze!!

• 3 weeks later...
Posted

ik wacht nog even tot volgende maand (vakantiegeld!!) en ik ga voor de achterklep en de raam lijsten in ieder geval. Verder moet ik nog even kijken..