Flyber Geplaatst 19 Januari, 2006 Geplaatst 19 Januari, 2006 Sportage bezitters, Klopt het dat de sportage is uitgerust met een alarm? Ik kan er niets van vinden in de documentatie. Is dit een accesoire dat in latere versies standaard is ingebouwd? Dank alvast, Berry Bakker Quote
xHansx Geplaatst 19 Januari, 2006 Geplaatst 19 Januari, 2006 Ja, dat klopt Berry Ik kwam erachter toen ik mijn kinderen achterliet in de auto en hem op slot deed. Ik wilde even iets afgeven. ??n van mijn kinderen deed van binnenuit de autodeur open en toen begon de claxon te loeien, net zo lang tot ik met de afstandbediening de deuren weer ontgrendelde. groet Hans Quote
Voss Geplaatst 19 Januari, 2006 Geplaatst 19 Januari, 2006 Nu weet je dus gelijk hoe je het zelf kan testen. . Weet alleen niet wanneer het alarm wordt ingeschakeld,kan zijn dat het alarm pas na 30 sec. wordt ingeschakeld. Quote
Rodi Geplaatst 20 Januari, 2006 Geplaatst 20 Januari, 2006 Bij mij heeft het "claxon" alarm weinig effect gehad, mijn becker was na 3 weken al uit de auto gestolen (alsof ze het wisten.....). Hoe: via de achterklep, het slot met een schroevendraaier stuk gemaakt. Deze gaat dan van het slot zonder dat de claxon afgaat bij het openen van de achterklep. Gevolg: veel schade aan de dash, volgens de dealer werden er toen met regelmaat sorento's en sportages opgenbroken vanwege de radio met navigatie actie die je er toen met wat bijbetalen in je auto kon laten zetten. Dus wees gewaarschuwd! Rodi Quote
Frans Geplaatst 22 Januari, 2006 Geplaatst 22 Januari, 2006 Das Balen Rodi. Wat betreft het inbreken via de klep: Heeft zeker in het maandblad gestaan van het auto-inbraak-gilde gestaan. Is die achterklep niet eenvoudig aan het systeem te sluiten. => meer vraag voor dealers die meelezen. Had die Becker geen afneembaar frontje? Of had je die onder de stoel gelegd net als een kennis van mij vorige week. Frans Antwoord weet ik al op de laatste vraag: Denk zelf dat groen het mooist is, zal wel een mooie foto maken volgende week. Kan je altijd zelf besluiten, een nadeel aan deze radio is volgens mij dat het frontje niet afneembaar is. Quote
Peter de Grote Geplaatst 15 Januari, 2009 Geplaatst 15 Januari, 2009 Hallo, ben sinds een half jaar eigenaar van sorento v6. Helemaal top. Heb ook een mooi dubbel din navigatie in laten bouwen. Weinig plezier van gehad is al vernield . Sukkels hebben raam in geslagen , geprobeerd er uit te halen maar niet gelukt. navigatie stuk , dachboard kapot ruit kapot en een hoop ergenis. Mijn vraag is weet iemand of je later een orgineel alarm er in kan laten bouwen. De claxon werkt wel op afstandbediening maar verder gebeurt er niks als je inbreekt. Heb nu jvc navigatie , ook mooi maar met afneembaar front. moet nu onderhand steekwagen meenemen om mijn "frontje"mee te nemen. Mvg Peter Quote
El-Rio-Grande Geplaatst 16 Januari, 2009 Geplaatst 16 Januari, 2009 Hoi Peter, Vervelend van de schade. Helaas snappen mensen nog steeds niet dat ze van andermans eigendommen af moeten blijven..... Maar goed, als antwoord op jouw vraag: Doorgaans is het gewoon mogelijk om een alarm achteraf in te bouwen. Had hier voor mijn Rio ook naar ge Quote
bigwade Geplaatst 17 Januari, 2009 Geplaatst 17 Januari, 2009 Hoi Peter, bij Kia kun je idd een Alarm in laten bouwen. Dat kost wat, 889,- eu incl. btw en montage. Heeft dat zin ? Alleen voor de verzekering en die heeft vaak veel kleine lettertjes van zaken die niet gedekt zijn. Ik woon net buiten het centrum van Utrecht en er gaat hier elke avond/ochtend wel een auto-alarm af. Daar kijkt geen hond meer naar en de eigenaar van de auto wordt soms zelfs verweten geluidsoverlast te veroorzaken. De wereld op zijn kop maar zo is het nu eenmaal. Een duur alarm zal een junk niet tegenhouden. Een veel goedkopere optie is een knipperend ledje hier en daar. Net zo/of weinig effectief als een duur alarm. En verder de auto leeg achterlaten. Dus iig duurdere radio/nav met los front en dan wel meenemen, h Quote
uitvaartleider Geplaatst 17 Januari, 2009 Geplaatst 17 Januari, 2009 Na een nare ervaring met mijn vorige sportage, steen door de ruit en copmleet daschbord gesloop, heb ik al mijn ruiten met folie beplakt 30% verduistering dat zie je bijna niet. Dit maakt het inbreken moeilijk het glas blijft zitten en het houd ook mensen buiten bij de Italiaanse methode. Quote
Peter de Grote Geplaatst 17 Januari, 2009 Geplaatst 17 Januari, 2009 Oke bedankt voor der reacties Ga er nog een nachie over slapen , eerste maar een paar knipperende ledjes, schrikt iedergaeval toch af hoop ik. Quote
gaby Geplaatst 25 Januari, 2009 Geplaatst 25 Januari, 2009 Als je auto met afstandsbediening opengaat kan je de stekkers van je slot los halen zodat als ze je slot forceren in ieder geval je alarm afgaat helaas kwam ik daar achter nadat ook mijn navigatie spul gestolen is gelukkig is het dashboard nog heel:hang: Quote
Hans Bom Geplaatst 26 Januari, 2009 Geplaatst 26 Januari, 2009 Hallo allemaal, ik heb een alarm van Auto Watch ingebouwd. Dit alam reageert op druk verschillen. Zit een sensor in de auto en 1 buiten de auto. Als ik op de auto een klopje geef op het dak of raam, geeft die al een paar blibjes als voorwaarschuwing. Sla ik harder dan gaat het alarm af. Ook reageert het alarm op het ontsteken van verlichting, als er een deur geopend word. En natuurlijk als ze de auto op krikken om te gaan slepen. Zelf heb ik een paar ledjes gemonteerd die om en om knipperen. Al met al ben ik heel tevreden met dit alarm, en is er gelukkig nog nooit ingebroken. En laten we hopen dat er nooit wat gebeurd. Een voordeel van het alarm met druk verschillen is, dat als er iemand tegenaan loopt of de deur van een geparkeerde auto tegenkomt het alarm begint te blippen. Quote
Dutchdragon Geplaatst 11 Februari, 2009 Geplaatst 11 Februari, 2009 (aangepast) Heb gister me Med 2200 klasse 3 in laten bouwen met de nodige uitbreidingen:donatello: ultrasoon interieur beveiliging enz enz enz. 11 Februari, 2009 aangepast door Dutchdragon Quote
Brommer Geplaatst 29 Maart, 2009 Geplaatst 29 Maart, 2009 kwam er vanxde week achter dat mijn sportage 2009 model idd alarm heeft asl de deuren open gaan. zodra de deuren vergrendeld zijn ende kinderen maken de deuren open gaat het alarm af. staat nergens in de boekjes. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.