Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Niet iedereen vindt Kia blijkbaar mooi

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ben er vanochtend toch bij mijn Kia dealer in Nijmegen uitgekomen. Misschien maar beter ook, met deze mensen heb je toch al een relatie en vertrouwen. We delen de eigen risico kosten, en er komt over de opnieuw te spuiten motorkap ook weer een wax oil laag, zoals de hele auto 4 weken geleden afgeleverd is.

In mijn ogen een prima deal. Nog beter zou het natuurlijk zijn als ze gewoon van je spullen af blijven, maar goed.

Over twee weken wordt hij gemaakt, en krijg ik voor een paar dagen een leenauto.

Groet,

Jeroen

Geplaatst

Hoi Jeroen,

Een geluk bij een (misdaad)ongeluk. Wel prettig dat de dealer heeft meegedacht over een oplossing met z'n klant. Het motto 'Liever naar de dealer' is zo gek nog niet.

Een vervelende gebeurtenis die redelijk goed afloopt. Maar terecht opgemerkt: 'Ze moeten gewoon met de p*ten van je spullen afblijven'.

Bij ons in de buurt zijn afgelopen zondagnacht 5 auto's zwaar beschadigd door baldadige jeugd. Met bakstenen zijn ramen ingegooid, over daken en motorkappen heen gesprongen, antennes afgebroken en spiegels eraf getrapt. Zinloos geweld noemen ze dat. Volgens mij is geweld altijd zinloos.

Geplaatst

Volgens mij is dit de nachtmerrie van elke auto bezitter net een nieuwe wagen en dan dit. Wij hebben o.a. voor dit soort reden een aantal jaren geleden moeten besluiten een garage te huren waar de auto in staat. De auto staat simpelweg niet veilig op het parkeerterrein voor de deur.

Vorige auto al meerdere krassen overheen, ook bij buren e.d.

Wat natuurlijk ook erg leuk is zijn spiegels eraf trappen, zie je helaas ook erg vaak op diverse routes vanuit het uitgaansgebied naar de buitenwijken. Liggen er weer wat spiegels op de grond.

Ze schade wordt wel weer vergoed, maar het kost je gewoon veel tijd en frustratie dat dit moet gebeuren. Met altijd weer de vraag wanneer ben ik weer aan de beurt.

Ik wens je nog wel succes, maar zoals ik in je berichtten lees komt dat wel goed.

Hoop dat ze in de toekomst van je auto af kunnen blijven.

Geplaatst

Echt balen!

Ik heb het ook voorgehad bij men vorige auto, heel de deur aan de passagierskant gekrast tot op de grondlaag! Man, was ik effe p*ssed.

En paar weken erna stond er een mooie dikke kras aan de bestuurderskant.

Mja, heb het toch zelf moeten betalen, alles behalve tof natuurlijk.

Snap niet dat sommige mensen hun plezier daar uithalen, we zouden het is bij hun moeten doen:-x!

Respect voor elkaar en elkaars rollend materieel is ver te zoeken...

Geplaatst

Zoals ze hier zeggen als dat gebeurt: "Sjiek is miech dat" Als het tegenzit kan het wel eens helpen

Geplaatst

Je probleem redelijkerwijs opgelost; bij eventuele strafrechtelijke vervolging je voegen als civiele partij, wordt direct toegewezen. Daarom altijd PV laten opmaken. Succes met de schade afhandeling en dat je straks weer een mooie blitse bolide hebt!

Geplaatst

is bij mij ook eens gebeurd. Zet ik 1x de auto met nieuwjaarsnacht ergens anders neer (waar zeker geen vuurwerk werd afgestoken) i.v.m afsteken vuurwerk bij mij voor de deur. komt s'morgens mijn buurman (die anders zijn mond niet eens open doet tegen ons) me doodleuk vertellen dat er een kras op de auto was gezet (auto was net een half jaar oud). Werkelijk van de voorkant tot de achterkant tot op het blote metaal. Om ziek van te worden. Geen briefje van de laffe dader, maar wij vermoeden dat de buurman dit zelf heeft gedaan omdat wij hem een keer op zijn parkeergedrag hadden aangesproken, maar we kunnen niets hard maken. Ook al past zijn auto namelijk bij het inparkeren er normaal gesproken niet tussen, dan duwt hij gewoon met zijn auto tegen andere auto's om plaats te maken zodat hij toch zijn auto voor zijn deur kan parkeren. dit hebben wij zelf gezien (we kregen een tip en hebben het in de gaten gehouden) dat hij dit met onze auto deed. Toen we hem daar op aan spraken ontkende hij alles, ook aangifte bij de politie hielp niets. Schade was dus voor eigen rekening. Ik heb nu duidelijk zichtbare camerabewaking geinstalleerd en elke 24 uur worden de beelden ververst, dus zodra er nu iets gebeurd met mijn auto is het direct duidelijk wie dit heeft gedaan en die persoon zal wensen dat hij dat nooit had gedaan.

groetjes allemaal,

Huub.

Geplaatst

Ik heb tot twee keer toe schade gehad aan mijn Picanto, beide keren bij de achterste wielkast. De eerste keer ook lichte deuken, tweede keer "gelukkig" alleen een kras. Ik ga er vanuit dat beide keren van opzet geen sprake was, maar juist dan is het des te verdrietig dat de dader niet de moeite neemt om het via zijn WA-verzekering te laten oplossen.

Ook ik heb gekeken naar mogelijkheden om getuigen te zoeken, aangifte te doen, de schade te claimen bij verzekeringsmaatschappij, gebruik te maken van waarborgfonds... Al snel tot de conclusie gekomen dat het verlies aan no-claim vele malen nadeliger is dan zelf de schade te dragen en dat de energie die je steekt in alle rompslomp waarschijnlijk niet de moeite waard is.

Heel zuur om zelf te moeten opdraaien voor de schade die een ander veroorzaakt, maar ik ga niet meer geld en tijd verspillen dan nodig.

Geplaatst
is bij mij ook eens gebeurd. Zet ik 1x de auto met nieuwjaarsnacht ergens anders neer (waar zeker geen vuurwerk werd afgestoken) i.v.m afsteken vuurwerk bij mij voor de deur. komt s'morgens mijn buurman (die anders zijn mond niet eens open doet tegen ons) me doodleuk vertellen dat er een kras op de auto was gezet (auto was net een half jaar oud). Werkelijk van de voorkant tot de achterkant tot op het blote metaal. Om ziek van te worden. Geen briefje van de laffe dader, maar wij vermoeden dat de buurman dit zelf heeft gedaan omdat wij hem een keer op zijn parkeergedrag hadden aangesproken, maar we kunnen niets hard maken. Ook al past zijn auto namelijk bij het inparkeren er normaal gesproken niet tussen, dan duwt hij gewoon met zijn auto tegen andere auto's om plaats te maken zodat hij toch zijn auto voor zijn deur kan parkeren. dit hebben wij zelf gezien (we kregen een tip en hebben het in de gaten gehouden) dat hij dit met onze auto deed. Toen we hem daar op aan spraken ontkende hij alles, ook aangifte bij de politie hielp niets. Schade was dus voor eigen rekening. Ik heb nu duidelijk zichtbare camerabewaking geinstalleerd en elke 24 uur worden de beelden ververst, dus zodra er nu iets gebeurd met mijn auto is het direct duidelijk wie dit heeft gedaan en die persoon zal wensen dat hij dat nooit had gedaan.

groetjes allemaal,

Huub.

Die video beelden kan je niks mee! Heel leuk dat je dan zelf weet wie het is, maar de politie mag het niet gebruiken als bewijs omdat jij niet de openbare weg mag filmen!

Geplaatst
Die video beelden kan je niks mee! Heel leuk dat je dan zelf weet wie het is, maar de politie mag het niet gebruiken als bewijs omdat jij niet de openbare weg mag filmen!

Tenzij je een delict filmt.......

Geplaatst
Tenzij je een delict filmt.......

Nee dus. Een kennis van me vader heeft al vaker schade gehad aan ze auto en filmt dus ook vanaf ze huis zijn beide auto's. Eerder in dit topic meldde ik al over de auto waar dus verf af bijter is gegooid, hij heeft op camera staan wie het gedaan heeft en de politie kan/mag er niks mee.

Extra voorbeeld is de inbreker die in het huis waar hij inbrak werd gefilmd en de rechtszaak wint over schending van zijn privacy!

Geplaatst

Ik maak het hier gelukkig anders mee. Bewijsvoering van een delict kan door een burger op verschillende manieren aangedragen worden. Het ligt anders als de politie dat zelf doet. Dat kan leiden tot uitlokking en dat is strafbaar.

Het is van de gekke als de politie bij jullie daar niets mee doet. Een hele slechte zaak. Getuigt in ieder geval niet van bescherming van zijn/haar burgers.

Geplaatst
Ik maak het hier gelukkig anders mee. Bewijsvoering van een delict kan door een burger op verschillende manieren aangedragen worden. Het ligt anders als de politie dat zelf doet. Dat kan leiden tot uitlokking en dat is strafbaar.

Het is van de gekke als de politie bij jullie daar niets mee doet. Een hele slechte zaak. Getuigt in ieder geval niet van bescherming van zijn/haar burgers.

Klopt, hij stond daar ook met ze bek vol tanden.. Maar ze bleven erbij dat het verboden is om de openbare weg permanent te filmen.

Wij mogen dit met de beveiliging camera's op ons werk ook niet. Die moeten zo afgesteld staan dat je alleen ons eigen terrein ziet.

Geplaatst

Dat klopt ook wel met die openbare weg, maar als er een delict wordt gepleegd mag de politie simpelweg zijn ogen daar niet voor sluiten. Ik kan mij voorstellen als je pa daar met z'n mond vol tanden staat.

Geplaatst
Dat klopt ook wel met die openbare weg, maar als er een delict wordt gepleegd mag de politie simpelweg zijn ogen daar niet voor sluiten. Ik kan mij voorstellen als je pa daar met z'n mond vol tanden staat.

was een kennis van me vader maar het is inderdaad belachelijk. Achteraf had hij beter kunnen zeggen dat hij het gefilmd had met zijn mobieltje..

Geplaatst

Wat is dat nou voor kul...

Je mag (bijna) alles op de openbare weg fotograferen of filmen.

Dat zou een fraaie zijn, kan ik niet werken bijv.

En al die gezinnetjes die de eerste fietspoginkjes van hun kroost op de openbare weg filmen.......

Het moet hier geen Iran worden toch ?

Geplaatst

Vandaag de auto weer terug, keurig gemaakt, netjes afgehandeld. Ik had als leen auto Mitshubishi Colt, wat een verschil met onze eigen auto zeg..

Per augustus ga ik overstappen van verzekering met no-claim verzekering, en verder met allemaal dezelfde voorwaarden, alleen al goedkoper als nu, dus zeker voordeliger per augustus waar ik bij mijn eigen verzekering terug zou vallen.

Groet,

Jeroen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...