Smart Geplaatst 20 Juni, 2010 Geplaatst 20 Juni, 2010 Als er iets een auto onzuinig maakt buiten het sleuren van een caravan is het wel een fietsendrager met fietsen.Van het geld dat je bespaard (op langere ritten) door ze thuis te laten kun je ter plekke prima fietsen huren, maar dat is een keuze, HAHA! Dat geloof ik niet! dat verschil maak je niet goed om daarmee fietsen te huren. Huiswerk opnieuw doen, JA! Quote
bigwade Geplaatst 20 Juni, 2010 Geplaatst 20 Juni, 2010 Dat geloof ik niet! dat verschil maak je niet goed om daarmee fietsen te huren. Huiswerk opnieuw doen, JA! Nou-nou.... Die 1.6 moet op de langere ritten zonder rek minstens 1:16 kunnen halen Dat is op 3500km met 1:12 wel een verschil van 106,87 euro met een literprijs van 1,45 eu. Daar kun je best ergens een fietsje voor huren.. En dan zit je ook nog eens 3500km achteruit te koekeloeren of die krengen niet ergens op straat liggen..... Quote
Smart Geplaatst 20 Juni, 2010 Geplaatst 20 Juni, 2010 Hahahahaha......, heerlijk! Bedankt voor de rekensom, je mag op voor de CITO-toets! Quote
Jaap B Geplaatst 20 Juni, 2010 Geplaatst 20 Juni, 2010 Ik wilde slechts melden dat ik tevreden was met het verbruik van 1 op 12. Wij hebben er bewust voor gekozen om op een prima fiets in Frankrijk rond te kunnen rijden. Overigens heb ik een goede fietsdrager en heb er vertrouwen in dat de fietsen er niet afvallen mede door dat ik wel enig vertrouwen heb in het bevestigen van de fietsen door mij zelf. Overigens 1 op 16 met snelheden van 130 km per uur, heuvel op en heuvel af en een straffe noordoosten wind(terugreis), lijkt mij wel iets teveel van het goede. Quote
scorpioshuma Geplaatst 20 Juni, 2010 Geplaatst 20 Juni, 2010 Hahahahaha......, heerlijk!Bedankt voor de rekensom, je mag op voor de CITO-toets! Off Topic: en gelijk staat de Thule fietsendrager van Smart te koop Quote
Smart Geplaatst 20 Juni, 2010 Geplaatst 20 Juni, 2010 Dat is inderdaad wel heel toevallig, maar om kort te zijn: de Thule fietsdrager staat sinds gisteren op Marktplaats. Quote
Remko .me Geplaatst 20 Juni, 2010 Topic Starter Geplaatst 20 Juni, 2010 Even snel een reactie weer.. Ik rij nu met airco meer aan 15,6 km op 1 liter... Quote
Venga1 Geplaatst 20 Juni, 2010 Geplaatst 20 Juni, 2010 Even snel een reactie weer..Ik rij nu met airco meer aan 15,6 km op 1 liter... Hoi Chrones Je wil toch niet zeggen dat je door de airco 2,6 km/l minder kan rijden? Heb je ook niet iets sneller opgetrokken e.d ? Quote
Remko .me Geplaatst 20 Juni, 2010 Topic Starter Geplaatst 20 Juni, 2010 Hoi ChronesJe wil toch niet zeggen dat je door de airco 2,6 km/l minder kan rijden? Heb je ook niet iets sneller opgetrokken e.d ? Ja stiekem wel! Ik heb net in een wasbox even me auto met de hand gewassen, hij gaat dinsdag naar de dealer om de kofferbak te herstellen. Ook wordt dan zijn eerste beurtje uitgevoerd! Quote
Roberto Geplaatst 22 Juni, 2010 Geplaatst 22 Juni, 2010 Ik kan de Venga weer ophalen, ze hebben er 100 km mee gereden behaalden een verbruik van 1 op 16. TJa, als ik alleen maar snelweg rijd haal ik dat misschien ook wel. Maar een gecombineerd verbruik moet volgens Kia al 1 op 16 opleveren. Ze kunnen niks meer doen. Kia Nederland zegt dat je pas echt iets kan zeggen van het verbruik als de motor 7.000 km gelopen heeft. Lekker makkelijk. De laatste tank was 1 op 10,9 Heb echt spijt van deze aankoop. Quote
Venga1 Geplaatst 22 Juni, 2010 Geplaatst 22 Juni, 2010 Ik kan de Venga weer ophalen, ze hebben er 100 km mee gereden behaalden een verbruik van 1 op 16. TJa, als ik alleen maar snelweg rijd haal ik dat misschien ook wel. Maar een gecombineerd verbruik moet volgens Kia al 1 op 16 opleveren. Ze kunnen niks meer doen. Kia Nederland zegt dat je pas echt iets kan zeggen van het verbruik als de motor 7.000 km gelopen heeft. Lekker makkelijk.De laatste tank was 1 op 10,9 Heb echt spijt van deze aankoop. Ik rij nieet al te veel en heel veel korte stukjes. 1 op 10,9 haal ik echt niet, ik denk dat ik op 1 op 14 zit. hoe zwaar is je rechtervoet? gebruik je ISG, en cruisecontrol? Quote
bigwade Geplaatst 22 Juni, 2010 Geplaatst 22 Juni, 2010 De laatste tank was 1 op 10,9 Heb echt spijt van deze aankoop. Geef je vriendin die Alfa nou es een weekje mee en ga zelf eens een tank met die auto rijden... Misschien start ze wel met gas ingetrapt of wat dan ook..... Het ligt, denk ik, niet aan de auto want er is hier nog niemand die jullie dorst benaderd heeft. Quote
Roberto Geplaatst 22 Juni, 2010 Geplaatst 22 Juni, 2010 Ik ga denk ik idd zelf maar eens met de auto rijden. Alleen rijd ik zelf voornamelijk korte afstanden. Mijn vriendin rijdt overigens altijd met cruise control en gebruikt ISG. Quote
tonisaez Geplaatst 22 Juni, 2010 Geplaatst 22 Juni, 2010 Met mijn automaat zit ik nu heel dicht bij 1:10, aleen stad. Maar nog steeds vind ik het een verademing om in mijn eerste automaat te rijden, geweldig. Quote
Roberto Geplaatst 28 Juni, 2010 Geplaatst 28 Juni, 2010 Weer een kleine update. Afgelopen weekend 350 km gereden naar Belgie en terug. Op de heengweg heb ik gemiddeld 120 gereden, op de terugweg 100 (ook op snelwegen waar je 120 mag). Vandaag moest er getankt worden. Het verbruik was 1 op 13 . O ja, ik heb steeds gereden en niet mijn vriendin. Om te janken dus. Quote
Venga OK Geplaatst 29 Juni, 2010 Geplaatst 29 Juni, 2010 Weer een kleine update. Afgelopen weekend 350 km gereden naar Belgie en terug. Op de heengweg heb ik gemiddeld 120 gereden, op de terugweg 100 (ook op snelwegen waar je 120 mag). Vandaag moest er getankt worden. Het verbruik was 1 op 13 . O ja, ik heb steeds gereden en niet mijn vriendin. Om te janken dus. Nu ruim 8000 km op de teller en gisteren weer eens een tankje nagerekend. Over 628 km 38,5 liter getankt. Da Quote
Roberto Geplaatst 29 Juni, 2010 Geplaatst 29 Juni, 2010 Peter, er staat nu bijna 5.000 km op de teller. Zoals je in dit topic hebt kunnen lezen is het verbruik al vanaf het begin te hoog geweest. Met woon-werk verkeer erbij en af en toe een verre rit komen we op 1op 11 of 1 op 12. Quote
Venga1 Geplaatst 29 Juni, 2010 Geplaatst 29 Juni, 2010 Peter, er staat nu bijna 5.000 km op de teller. Zoals je in dit topic hebt kunnen lezen is het verbruik al vanaf het begin te hoog geweest. Met woon-werk verkeer erbij en af en toe een verre rit komen we op 1op 11 of 1 op 12. Hoi Roberto. Hoever woon je van je werk af? Als je veel korte stukjes rijd, gaat het verbruik natuurlijk erg omhoog!! Quote
sid1 Geplaatst 29 Juni, 2010 Geplaatst 29 Juni, 2010 Dat had ik ook met met mijn vriendin, als ik zelf reed scheelde het de helft. Het hoeft niet altijd aan de auto te liggen Quote
Roberto Geplaatst 29 Juni, 2010 Geplaatst 29 Juni, 2010 Woon-werkverkeer is 13km waarvan 10 km snelweg. En ik snap best dat korte stukken het verbruik omhoog krikken maar als ik 350 km snelweg heb gereden en dan nog maar 1 op 13 haal dan is dat niet normaal. En ik heb ook zelf gereden dus ik kan mijn vriendin echt niet de schuld geven. Quote
tonisaez Geplaatst 29 Juni, 2010 Geplaatst 29 Juni, 2010 Sorrie hoor maar ik vind 1 op 13 gemiddeld normaal voor een bezine auto. Quote
Smart Geplaatst 29 Juni, 2010 Geplaatst 29 Juni, 2010 Ik heb nu zo'n beetje 850km gereden met de Venga 1.4. Ik rij op dit moment ook zo'n 1 op 12,0/12,5km (8.0/8.2 l/100). Ik rij bijna alleen stadsritten en provinciale wegen. Dus veel optrekken/afremmen/stoplichten/rotondes, enz. Afgelopen weekend heb ik n Quote
Roberto Geplaatst 29 Juni, 2010 Geplaatst 29 Juni, 2010 (aangepast) Sorrie hoor maar ik vind 1 op 13 gemiddeld normaal voor een bezine auto. Dus jij vindt het normaal dat het verbruik 1 op 13 is terwijl Kia 1 op 18,9 opgeeft voor snelweggebruik (en 1 op 16,95 voor gecombineerd verbruik)????? En dan te bedenken dat we er ecth ALLES aan doen om zo min mogelijk te verbruiken. Als dit normaal is en ik dit moet accepteren dan is de Venga de GROOTSTE miskoop ooit. We hebben het wel over een splinternieuwe auto met slechts een 1.4-motor met zo'n mooie EcoDynamics-sticker achterop en Energielabel B....... niet over een 10 jaar oude 1.6-benzinemotor. 29 Juni, 2010 aangepast door Roberto Quote
antonief Geplaatst 29 Juni, 2010 Geplaatst 29 Juni, 2010 Roberto, ben het wel met je eens voor een auto met deze technieken is dit niet zuinig ik denk wel dat het wat zuiniger gaat worden, met onze Suzuki Swift begonnen we ook met een verbruik van 1 op 12 dat werdt rond de 4000 km 1 op 14 met veel stadsverkeer. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.