Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Hoe zuinig wij rijden in onze Venga

Aanbevolen Berichten

• Reacties 191
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Geplaatst
110km/u.. :o als je hem op de meter zet.. zie je hem springen van 4,7 4,9 5,7 5,4 etc... gemiddeld 5,4.

Temperatuur was 11 graden.

Netjes! Maar rij je dan nog wel stressloos? Of juist stressloos!

Geplaatst (aangepast)
Netjes! Maar rij je dan nog wel stressloos? Of juist stressloos!

lol gewoon zonder stress. schijt hebben aan mensen die zo willen haasten.

Soms rij ik gewoon 130 hoor haha.. maar ik probeer een keer in de maand echt zuinig te rijden! :D

aangepast door Chrones
Geplaatst

Op mijn laatste volledige tank heb ik een gemiddeld van 6.6L/100km gehaald.

Dus 1 Liter op 15,15 km.

Chrones is nog steeds de winnaar, maar ik rij veel korte stukjes.

Wel rij is gewoon 120 waar dat mag.

Geplaatst

Mijn Venga wordt wel steeds zuiniger als ik de computer mag geloven. Op mijn woon - werk ritje (enkele reis 38km, helft snelweg) is het rit gemiddelde gedaald van 6,3 bij nieuw tot nu rond de 5,9 l/100km. Heb er nu 3500km op zitten.

Als ik over de gehele tank reken (km's / getankt) kom ik niet aan dit gemiddelde. Mogelijk komt dit ook omdat ik niet het gevoel heb dat ik elke keer de tank even vol weet te tanken.

• 3 weken later...
Geplaatst

De eerste kilometers van onze Venga zitten er op. Maar na 375 km is het lampje van de benzinetank al gaan branden. Is het normaal dat je in het begin zo weinig kunt rijden op een tank? Hoeveel liter gaat er eigenlijk in???

Geplaatst

Was de auto vanaf dealer ook helemaal afgetankt, of was er voor 50 Euries in geknald?

Geplaatst
Helemaal afgetankt bij mij.

Ik heb trouwens 1 op 17,9 gereden vorige week!!

Goed gedaan jochie, toch weer een file veroorzaakt zeker!:wink:

Maar ik ben trots op je, dat weet je toch wel?

Geplaatst
Helemaal afgetankt bij mij.

Ik heb trouwens 1 op 17,9 gereden vorige week!!

Volgens mij was de vraag over de afgetankte benzinetank voor mij bedoeld :wink:.

Mijn tank was afgetankt, tenminste de meter stond op full. We hebben de eerste kilometers redelijk normaal gereden. Heel af en toe even het gas ingetrapt. Hebben jullie niet dezelfde ervaring met de eerste tank? Hoeveel liter gaat er nou in???

Geplaatst
Hebben jullie niet dezelfde ervaring met de eerste tank? Hoeveel liter gaat er nou in???

Ik kan mij een discussie (begin 2010) herinneren m.b.t. de Venga, waarbij aangegeven werd dat er meer liters in de benzinetank kunnen, dan het vulpistool doet vermoeden. Dit komt vaak door de lucht die eerst uit de tankpijp moet kunnen stromen, voordat je weer verder kunt tanken. Vaak kan er zo een paar liters benzine/diesel bij. De benzinetank meet 48 liter heb ik ergens gelezen.

Geplaatst

Smart,

volgens mij hebben alle auto's dat 'probleem'. Maar dat is slechts een kleine hoeveelheid en kan het hoge verbruik niet verklaren. Stel dat er nog 5 liter reserve in zit dan is het verbruik 375/43 = 1 op 8,7. Lijkt me niet helemaal normaal.

Geplaatst

Vergeet die eerste tank, die heb je immers zelf niet afgevuld.

Zoals Chrones al aangeeft, vooraan in de file is 1:17,9 haalbaar :wink:

Geplaatst

Inmiddels is de tank weer gevuld en we hebben er nog geen 200km opzitten of de tank is alweer half leeg :-(. Ik vind dit toch erg raar, helemaal omdat jullie niet dezelfde ervaringen hebben. Ik hoop toch dat het verbruik snel vermindert want dit doet zeer in de portemonne.

Geplaatst
Ik hoor zojuist van mijn vriendin dat ze er maar 35 liter in heeft kunnen gooien. Nu snap ik er helemaal niks meer van. Ik zal de volgende keer maar zelf tanken.

Nou krijgt de vriendin ook al de schuld......:wink:

Geplaatst

De tank laat zich moeilijk compleet vullen was bij de cee'd ook al. Ik heb er maximaal 45 liter ingekregen en toen branden het reserve lampje nog niet. De boordcomputer geeft dan maximaal 600 aan. Heb het ook nog niet hoger gezien. Bij de Cee'd kreeg ik er zonder problemen 50 liter in en de boordcomputer ging dan naar de 750km

Verbruik is erg afhankelijk van hoe je zelf rijd. Maar met een volle tank rijd ik makkelijk 650 km (wel alleen snelweg)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...