Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

verbruik kia ceed 1.6 first edition

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Sinds half januari ben ik trotse bezitter van een nieuwe Kia Ceed 1.6 hatchback. Op dit moment heb ik met veel plezier zo'n 1500 km gereden. Echter valt mij een ding erg tegen, dat is het verbruik. Dat zit op ongeveer 7.8l per 100 km. Graag hoor ik jullie ervaring wat het verbruik betreft. Heb deze auto aangeschaft met het idee dat het verbruik lager zou liggen.

aangepast door SVZ
Geplaatst

Ok, dan zijn ze bij Kia lekker optimistisch geweest met de specificaties, ik zit nu op ongeveer 7,9 liter per 100 km met mn 1.6 automaat. Dat valt mij ook erg tegen, ik rij veel buiten de bebouwde kom en op de snelweg en rij vrij rustig, niet te snel optrekken enzo. Het was eerder wel een stuk hoger, maar toen heb ik mn banden ff harder opgepompt (naar 2,4 bar ipv de geadviseerde 2,2) en dat scheelt wel een stukje.

Ik vind het wel slecht, want ik zou een stuk zuiniger moeten rijden dan met mijn vorige auto (toyota corolla 1.3 automaat). Daarmee zou het gemiddelde verbruik 1 op 12,9 moeten zijn en ik haalde 1 op 13,5. Nu moet het verbruik gemiddeld 1 op 14,3 zijn en ik haal dus nog niet eens 1 op 12,5! En dat is op hetzelfde ritje elke dag.

Geplaatst

Helaas is het zo dat - niet alleen bij KIA - de verbruiksmetingen en de daaruit gekomen waardes in de meest ideale omstandigheden zijn behaald..

Ondanks dat is het toch redelijk zuining rijden met de SW als men aan het rechtervoetje denkt, de airco, verlichting en wat nu erg speelt: het weer.. Hoe vaak hebben we zo'n winter gehad de afgelopen jaren?

Ikzelf zit met de 1.6 crdi op een gemiddeld verbruik van 6l/100km. Als het me lukt om een gemiddeld verbruik van 5,5l/100km te halen ben ik erg tevreden..

Geplaatst

Het is niet Kia zelf die het normverbruik opgeeft en ook 'de ideale omstandigheden' spelen geen rol. Met iedere wagen wordt een bepaalde cyclus (op een testbank) gereden. Een koude start, en x-aantal keer aanzetten vanuit stilstand, over een ritje van een 20-tal kilometer dacht ik. Daaruit volgen de normverbruikswaarden.

Ook het verbruik van mijn cee'd valt fel tegen. Vroeger haalde ik altijd het normverbruik (1.6Hdi) en geraakte er met een beetje moeite onder, nu zit ik met de 1.6crdi 1 liter boven en lukt het me niet, onmogelijk om het normverbruik te halen.

Geplaatst

Wat Alex schrijft klopt, het rechter voetje is heeeeel belangrijk.

Ik zelf heb een Cee'd 1.6 exclusieve hatchback benzine en zit gemiddeld op 6.2 per 100 km. Maar ik ben een rustige rijder en ik rij met constante snelheid.

Ik hoop dat mijn vrouw het niet leest want zij redt dit niet!

Zij rijdt veeeeel sportiever dan ik!

Volgen een kennis van mij

Geplaatst
Ikzelf zit met de 1.6 crdi op een gemiddeld verbruik van 6l/100km. Als het me lukt om een gemiddeld verbruik van 5,5l/100km te halen ben ik erg tevreden..

Mijn 1.6 CRDI heeft dezelfde waardes als Alex. Als ik rustig rij, vroeg schakel, etc dan daalt het tot 5,6 liter.

Maar lekker doorijden, 150 km/uur in Duitsland dan wordt dat 6,3 liter.

Natuurlijk tellen de winterse omstandigheden mee.

De cijfers uit de reclame worden heel ideaal geschat. Als je 80-90 rijdt in zijn 6, op cruisecontrol dan daalt het verbruik redelijk richting 4 liter.

Geplaatst

Rij nu een goeie maand met m'n ceed sw 1.6 crdi 115 pk, heb 3500 km en zit op een gemiddeld verbruik van 7 liters en dit met zo'n 70% op snelwegen. Vond ook dat het verbruik dik tegen viel... in de garage zeggen ze dat de motor zich nog moet zetten en het verbruik nog wel zal dalen. Laat ons hopen! De 17inch wielen met bandenmaat 225 werken natuurlijk ook wat tegen.

Filip

Geplaatst
Rij nu een goeie maand met m'n ceed sw 1.6 crdi 115 pk, heb 3500 km en zit op een gemiddeld verbruik van 7 liters en dit met zo'n 70% op snelwegen. Vond ook dat het verbruik dik tegen viel... in de garage zeggen ze dat de motor zich nog moet zetten en het verbruik nog wel zal dalen. Laat ons hopen! De 17inch wielen met bandenmaat 225 werken natuurlijk ook wat tegen.

Filip

Zelfde wagen en ongeveer zelfde kilometers maar weinig autosnelweg. Ben al gezakt van 7,9 Li naar 7,0 Li momenteel. en hoop dat ik zoals met mn Cerato 102PK nog aan de 5,5 a 6,0 Li/100 Km ga geraken...

Geplaatst
Zelfde wagen en ongeveer zelfde kilometers maar weinig autosnelweg. Ben al gezakt van 7,9 Li naar 7,0 Li momenteel. en hoop dat ik zoals met mn Cerato 102PK nog aan de 5,5 a 6,0 Li/100 Km ga geraken...

hallo mijn wagen is nu 2 jaar 24000 km nu verbruikt hij 6.9-7 litr hij heeft nog op 6.1 gestaan:p heel zuinig;) mvg kevin

Geplaatst
hallo mijn wagen is nu 2 jaar 24000 km nu verbruikt hij 6.9-7 litr hij heeft nog op 6.1 gestaan:p heel zuinig;) mvg kevin

Als die 7 liter voor een diesel zijn, vind ik dit allesbehalve zuinig ... Mijn tweede benzinewagen (1.4 opel) doet beter ...

Kunnen we niet stellen dat Kia dringend werk moet maken van zuinigere benzine- en dieselmotoren ?

Geplaatst
Als die 7 liter voor een diesel zijn, vind ik dit allesbehalve zuinig ... Mijn tweede benzinewagen (1.4 opel) doet beter ...

Kunnen we niet stellen dat Kia dringend werk moet maken van zuinigere benzine- en dieselmotoren ?

Tja kia is nu eenmaal niet zo goed kwa verbruik, Maar ze hebben nu niet voor niets de ECO Ceed :P

Geplaatst (aangepast)

Ik heb 3uurtjes geleden bij de Q8 mijn banden spanning naar 2.5bar verhoogt schilt wel wat kwa verbruik, Zit nu op een gemiddeld verbruik van 5L als ik enkel op de ring reed, (70km/h). Stads centrum 50km/h 5.5L. Autostrade heb ik nog niet gedaan maar gemiddeld verbruik op het moment is 5.5L, Maar je kan wel nemen als dat naar 6l gaat gaan, Woonwijk uitrijden > Bebouwde kom in > Ring op enja dan zal ik toch wel op een 6l uitkomen, Ik rij nu ongeveer een 0.5l zuiniger. (minpunt: Je banden gaa meer in het midden slijten + Minter grip bij optrekken), Dus als je zou gaan racen zou ik ze zowiezo verlagen naar 1.8 voor extra grip.

Het volgende is uitlijnen, Mijn vader zegt als mijn banden niet recht slijten dus kans bestaat als ik daardoor ook extra wrijving krijg + Extra verbruik.

aangepast door Tripzor
Geplaatst

Zo te horen is de 1.6 (diesel of benzine) een stuk zuiniger dan de 2.0. Ik zit met 70 procent op cruise control op 100 km/h en 10 procent stad en zo'n 20 procent 120 km/h op een gemiddeld verbruik van 9 liter op 100 km. Als ik iets meer gas durf te geven bij het optrekken dan gaat hij richting 10 liter op 100 km.

Geplaatst

Als ik het zo hoor haalt niemand het opgegeven verbruik wat Kia geeft.

Natuurlijk snap ik het dat dat te rooskleurig is maar waarom geven ze deze verbruiken dan op? We hebben er met zijn alle toch veel meer aan, als dit cijfers op de weg gemeten is en niet onder ideale omstandigheden. Heeft dit met Europese wetgeving te maken of mogen de auto producenten doen wat ze willen?

Geplaatst
Zo te horen is de 1.6 (diesel of benzine) een stuk zuiniger dan de 2.0. Ik zit met 70 procent op cruise control op 100 km/h en 10 procent stad en zo'n 20 procent 120 km/h op een gemiddeld verbruik van 9 liter op 100 km. Als ik iets meer gas durf te geven bij het optrekken dan gaat hij richting 10 liter op 100 km.

Mijn auto is wel gechiptuned dat scheelt een heel pak hoor :P

Geplaatst

Ik heb vorig jaar zomer een tripje "France" gedaan. Verbuik was 1:9....

Auto was toen nog vrij nieuw. Maar ik schrok wel degelijk van het verbruik bij normaal gebruik en ongeveer 135 op de tolwegen.

Nu zit ik rond de 1:13. Is nog steeds niet de geadverteerde 1:16.9 maar ok. Ik rij in een 1.4 SW. Onze 2e auto (Lantra wagon uit 99) doet met airco aan 1:13,5, hoezo moderne motoren????

• 3 weken later...
Geplaatst

zit nu in oostenrijk met mijn pro ceed 1.6 verbruik volgens de bc bij een afstand van 880 km 8.2l snelheid die ik gereden heb ligt tussen 120 en 140kmh 2 keer ff klein stukje volgas 200kmh op de teller het verbruik valt mijn iets tegen dat deed mijn focus beter 7.8l bij ongeveer dezelfde rit

gruss gott uit oostenrijk

Geplaatst

Ben sinds januari in bezit van een Ceed met 1.4 motor, nu ruim 3500km gereden. Gemiddeld verbruik in deze wintermaanden was 7.2-7.6 l/ 100km (1:13,5/14) een mix van stadsverkeer & snelwegen> Ben benieuwd hoe verbruik deze zomer zal zijn.

Ter vergelijking we hebben ook een Picanto die ongeveer 1:15/16 doet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...