Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Navigatie Kia Cee'd SW Se7en ergernissen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Bij deze de oproep aan iedereen die straten niet kan vinden via de zoekfunctie, maar wel via de kaart, om deze te melden bij Navteq (055 538 42 45). Hoe meer meldingen ze binnen krijgen (en aanmelden bij Kia/Hyundai), des te groter is de kans dat dit probleem wordt opgepakt.

Na het uitproberen van het navigatiesysteem in mijn nieuwe Kia Cee'd SW Se7en stoorde ik me aan 2 dingen:

1. De navigatie verloopt schokkerig. Ik ben gewend van o.a. TomTom en Igo dat dit vloeiend verloopt.
  2. De kaarten zijn sterk verouderd. Na een telefoontje naar Navteq blijkt dat dit kaarten van januari 2009 zijn.

Ik ben benieuwd hoe jullie punt 1 ervaren en of hier met instellingen nog wat aan te verbeteren is.

Punt 2 vind ik echt belachelijk. Van een nieuw navigatiesysteem mag je toch verwachten dat je er redelijk recente bijgeleverd krijgt (max 3-6 maanden oud). Geen kaarten van een jaar oud.

Navteq geeft aan op dit moment geen nieuwe kaarten voor het LG systeem te hebben omdat het nog zo nieuw is. Wanneer deze wel uitkomen (waarschijnlijk september) zal hier gewoon voor betaald moeten worden.

Navteq zegt dat ik wel een klacht bij hun in kan dienen, maar dat dit niet veel zin zou hebben omdat er geen nieuwere kaarten beschikbaar zijn. Ik verwacht dus ook niet dat er bij de NL taal update nieuwere kaarten zullen zitten omdat die dan waarschijnlijk nog niet beschikbaar zijn. En ook al zijn ze dan beschikbaar dan is het nog maar de vraag of er bij die taal update ook kaarten worden geupdate.

Ik zal dit toch ook maar eens bij Kia aankaarten, misschien een idee dat meerdere mensen dit doen? Tips hierover zijn welkom!

aangepast door DeOS
  • Reacties 123
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dat is het grote nadeel van navigatiesystemen af fabriek, is bij elke merk zo dat als je een auto koopt met navi, de kaarten verouderd zijn. Vind het wel meevallen met de "oude" kaarten, in een jaar tijd zal er geen mega update zijn denk ik !

Bij mij werkt mijn navigatie ook niet schokkerig dus misschien ff je instellingen checken ?

Geplaatst

Mijn ervaring is dat er in 2009 juist erg veel wegwerkzaamheden zijn geweest waardoor veel verkeersituaties zijn gewijzigd. Kan natuurlijk zijn dat dit in de noordelijke provincies meer speelt dan in de rest van het land. Een jaar tijd maakt hier iid geval een wereld van verschil.

Ik zal dit weekend eens kijken wat ik nog aan instellingen kan veranderen. Alle POI's staan al uitgeschakeld. Ik zal eens kijken of het resetten naar de fabrieksinstellingen helpt.

Geplaatst

-Mijn navigatie loopt niet schokkerig.

- De kaarten vind ik ook vrij oud, pas bij eindhoven was hij ff de weg kwijt.

-Waar ik wel last van heb is dat bij het starten van mijn auto soms het scherm ''blank'' blijft. De radio doet het dan wel, maar op het scherm is niets te zien en hij reageert ook niet op de knopjes. Als ik dan een stuk gereden heb en de auto dan uit en aan doe, dan doet het scherm het meestal weer.

Hebben meer mensen hier last van?

Geplaatst

Ik heb hem zojuist gereset naar de fabrieksinstellingen. Helaas zonder resultaat dus ik denk dat het zo hoort.

Met schokkerig bedoel ik dat het beeld tijdens de navigatie niet in

Geplaatst

Wat ik me trouwens afvraag is, je koopt de auto incl navigatie, en als deze toch niet zo up-to-date blijkt te zijn, is dan Kia / Dealer, niet verantwoordelijk als er een nieuwe up-date is, deze gratis aan te bieden? in ieder geval de eerste up-date lijkt mij toch?

Of anders in ieder geval je even op de hoogste te stellen, of tegen een leuk prijsje de update aan te bieden?

Of verlang ik nu teveel?

Jeroen

Geplaatst

Wat mij verteld is door Navteq is dat er op dit moment geen nieuwere kaarten zijn voor het LG systeem. Bij aankoop van de auto is deze dus geleverd met de laatste beschikbare kaart. Heeft volgens hun te maken met de lange productietijd van het LG systeem. Deze is een jaar geleden begonnen, met een op dat moment recente kaart.

Je kunt je registreren bij Navteq dat je op de hoogte gehouden wilt worden als er nieuwe kaart updates voor je systeem beschikbaar zijn. Dit kan via de folder, website of telefoon.

Ik zou het ook netjes vinden als Kia de eerst volgende update (gezien de sterk verouderde kaart) gratis of tegen gereduceerd tarief zou aanbieden. Ben alleen bang dat dit niet gaat gebeuren en dat we hier rond de €250,- voor zullen moeten betalen.

Om nog ff te checken of mijn navigatie wel spoort: Hoe verloopt bij jou de navigatie tijdens het rijden,

Geplaatst
..........Om nog ff te checken of mijn navigatie wel spoort: Hoe verloopt bij jou de navigatie tijdens het rijden,
Geplaatst (aangepast)

Eens, daarom wou ik eerst even zeker weten of het niet zo hoorde bij deze navigatie. Wat ik niet vloeiend vind kan iemand anders natuurlijk normaal vinden voor navigatie. Maar als Jeroen zegt dat het bij hem net zoals bij TomTom verloopt is er bij mij duidelijk wat mis. Ik zal ook eens een filmpje maken van het navigeren om het probleem vast te leggen.

Het is bij mij ietsje minder erg, maar lijkt sterk op wat je hier kan zien vanaf 1:37:

Dailymotion - Demonstration du Navigon 7110 - une vidéo Hi-Tech et Science

Ik ga morgen langs de dealer om het daar eens te laten zien.

aangepast door DeOS
Filmpje gevonden ter illustratie.
Geplaatst (aangepast)
Als ik zou naar het filmpje kijk dan kan ik zeggen dat mijne het zelfde verloopt. Maar dan ook minder erg.

Hmmmm.....zou het dan toch zo horen? Misschien ben ik te kritisch, maar vloeiend kun je dit toch niet noemen. Uit de bovenstaande reacties begrijp ik dat het bij andere mensen wel vloeiend verloopt. Eens kijken wat de dealer er vanmiddag van vindt.

aangepast door DeOS
Geplaatst

Ik benieuwd wat daar het antwoord is wacht met smart af. Moet eerlijk zeggen dat ik er niet aan stoor. Maar had in mijn peugeot een navteq en die liep wel vloeiend.

Maar kan iemand mij vetellen of er ook een waarschuwing op zit voor (mobiele) camera's?

Geplaatst

Het probleem is dat Navteq niet de software zelf levert (en dus ook niet de ondersteuning), maar alleen het kaartmateriaal. De navigatiesoftware zal (denk ik) ontwikkeld zijn door LG.

Waarschuwingen voor flitspalen e.d. zitten er op dit moment naar mijn weten niet op.

Geplaatst

Ik heb er ook problemen mee. Veel adressen kan ik niet invoeren. Ik gebruik hem gewoon niet eens meer hoef ik me er ook niet aan te ergeren. Gebruik mijn oude Tom Tom nu. En de dailer heb je weinig aan. Komt zo van de fabriek zegt hij, maar zoekt niet naar oplossingen. Die zijn er niet voor de serves. Zo kreeg ik mijn nieuwe kia met ruim 80 kilometer op de teller! Ik uiteraard gevraagd waarom er al zoveel kilometers. Zijn antwoordt was dat dat normaal was zijn vervoers ritten. Nou volgens mij was er gewoon al door andere een (test)rit mee gemaakt. Want bij het aftanken ging er meer liters in dan mogelijk was. Ondanks die 50 euro benzine. Ook kreeg ik niet de iPod kabel als ik die wil moest ik die maar kopen. De auto rijd wel aardig maar dat mag je wel verwachten. Reed ervoor in een Volvo S40

Geplaatst

Dat klinkt als een erg raar verhaal van je dealer ikea19. 5 kilometer bij aflevering is normaal, maar 80?! Die ipod kabel hoort er natuurlijk ook gewoon bij te zitten. Als ik jou was zou ik toch maar eens op zoek gaan naar aan andere dealer. Of zit je aan deze dealer vast i.v.m. lease?

Geplaatst

Gisteren dus naar de dealer geweest. Het blijkt dus toch zo te horen. Hij heeft het mij ook nog laten zien in een demo cee'd die er stond. Blijkbaar ben ik te verwend door de vorige navigatiesystemen die ik heb gehad.

Geplaatst
Ik heb er ook problemen mee. Veel adressen kan ik niet invoeren. Ik gebruik hem gewoon niet eens meer hoef ik me er ook niet aan te ergeren. Gebruik mijn oude Tom Tom nu. En de dailer heb je weinig aan. Komt zo van de fabriek zegt hij, maar zoekt niet naar oplossingen. Die zijn er niet voor de serves.

Dat is een pragmatische oplossing; Navi doet het niet goed, dealer wil er niet naar kijken, pak ik mijn ouwe tomtom.

Eigenlijk toch om gek van te worden, toch zo'n instelling van de dealer ??

Zelf heb ik helemaal niks met die ingebouwde spullen, loopt altijd hopeloos achter en als je zelf een kek setje er in zet is dat zo weer weg.

Ik doe het dus gewoon met standaard radio, BT aan zonneklep en incidenteel gebruik ik de TomTom en die koop ik gewoon elke 2jr nieuw.

Niks dure updates, klaar (ja gezeik met draadje en houdertje, da's al)

Zo kreeg ik mijn nieuwe kia met ruim 80 kilometer op de teller! Ik uiteraard gevraagd waarom er al zoveel kilometers. Zijn antwoordt was dat dat normaal was zijn vervoers ritten. Nou volgens mij was er gewoon al door andere een (test)rit mee gemaakt. Want bij het aftanken ging er meer liters in dan mogelijk was. Ondanks die 50 euro benzine. Ook kreeg ik niet de iPod kabel als ik die wil moest ik die maar kopen. De auto rijd wel aardig maar dat mag je wel verwachten. Reed ervoor in een Volvo S40

Lekkere dealer...

Lease auto ??

Zou toch niet mogen.

Zoek maar gauw een ander.. en laat de boel even nakijken.

Suc6

Geplaatst

klinkt raar wat ik nu zeg maar er is door de dealers weinig aan te doen op dit moment.

Wij zijn afhankelijk van KIA ! Komt wel goed, even geduld. 80 Km op een nieuwe auto is idd wel

Geplaatst

Als auto's bij ons binnen komen hebben ze vaak al 10-14 km gereden. Wij rijden zelf altijd proef met de auto's om kleine mankementen voor te zijn.

Bij mij stond er netjes 8 km en de dealer verklaarde ook waarom.

Geplaatst

Weet iemand hoe ik de syncronisatie tussen de Nokia N82 en het Kia navigatiesysteem van de Ceed Seven voor elkaar krijg via Bluetooth.

Ik kan wel gebeld worden via het systeem, maar ik kan geen adressen syngroniseren, van waaruit ik kan bellen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...