Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Navigatie Kia Cee'd SW Se7en ergernissen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
@bigwade: lijkt me niet dat er navigatiesystemen zijn die bij Eindhoven al normaal werken ?

Jazeker, mijn refurbished TomTommetje van HONDERDNEGEN EURO met zijdezachte, heerlijk verleidelijke vlaamse stem, loodst je prima over de de nieuwe wegen rondom Eindhoven en Den Bosch.

Laat die inbouwtroep toch links liggen jongens en meisjes....... HAHAHA!

• Reacties 123
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@bigwade: lijkt me niet dat er navigatiesystemen zijn die bij Eindhoven al normaal werken ?

Update is helaas weer verschoven, zal juni/juli worden.

Bluetooth update zal deze week uitkomen !

Goed nieuws dat er een update uit gaat komen voor Bluetooth deze week.

Weet je hier al meer van?

Wat wordt er opgelost, en moet je hiervoor dan naar de dealer?

Geplaatst (aangepast)

Zojuist mijn nieuwe Cee'd SW Se7en opgehaald; mooi hoor.:-)

Ik ben reeds bekend met het feit dat er nog een update moet komen voor het navigatiesysteem naar NL maar ook een gebruiksaanwijzing/handleiding (in wat voor taal dan ook) ontbreekt.:-(

Had de dealer die moeten leveren of kan ik deze ergens downloaden :?:

Heb contact met dealer gehad; had het engelse boekje met gebruiksaanwijzing vergeten mee te geven. OPGELOST !

aangepast door Pino
Geplaatst

Update is helaas weer verschoven, zal juni/juli worden.

Bluetooth update zal deze week uitkomen !

Jazeker, mijn refurbished TomTommetje van HONDERDNEGEN EURO met zijdezachte, heerlijk verleidelijke vlaamse stem, loodst je prima over de de nieuwe wegen rondom Eindhoven en Den Bosch.

Laat die inbouwtroep toch links liggen jongens en meisjes....... HAHAHA!

Inderdaad mijn Sygic Mobile Maps 10 met kaarten van 11.2009 rijdt mij perfect over de A2 in eindhoven.

Maar ik heb nog niets gehoord van de bluetooth update?????? :(

Geplaatst

Serieus joh ? Zijn een paar weken terug naar weerterbergen geweest, de nieuwe tomtomiq van m'n schoonouders gaf gewoon de oude weg aan bij Eindhoven !!!

De cee'd ook uiteraard ;)

Update is beschikbaar, heb er eigenlijk nog weinig mee gedaan omdat over 2 weken mijn nieuwe telefoon binnen komt en nu ff niks met de bluetooth doe ;)

Klanten die met mailadres bekend zijn in mijnkia.nl krijgen mail over de update, anders even met je dealer bellen !

• 5 weken later...
Geplaatst

Begin steeds meer te balen van de navigatie. Vandaag even snel een adres in Nijmegen in programeren.. kent hij gewoon niet, nu al vaker achter gekomen in nijmegen e.o.

Nu via de GPS coordinaten via internet, toch erin kunnen zetten, maar met TOMTOM nog nooit last gehad. Ik hoop dan ook dat buiten de nederlandse taal update, er een flinke kaart update aankomt met WEL gewoon alle adressen, in ieder geval alle adressen die allang bestaan. Mijn eigen huisadres kent hij niet eens, terwijl ons huis er al vanaf 1970 staat :(

Jeroen

Geplaatst

Op de kaart die ik krijg op opgegeven internet adres werken die adressen wel.. Dus dan zal het bij de update ook wel goed zitten.

Maarja zo'n update is natuurlijk niet gratis.. Wel raar dat ze dan zo'n slecht bijgewerkte kaart (oude kaart) in een nieuwe systeem doen.

Maar goed wacht het wel af wanneer de update komt, wat deze gaat kosten, wat Kia daarmee doet enz enz.

Jeroen

Geplaatst

Ik zou je toch willen vragen om dit te melden bij Navteq. Deze zullen het adres testen op de Kia navigatie waarvan ze daar lokaal een exemplaar hebben staan. Alle adressen die niet werken zullen ze doorgeven aan Kia. Dit legt druk op Kia. Zij zullen namelijk de software moeten aanpassen, niet navteq.

Als een adres niet is te vinden dan ligt dit namelijk vaak aan de zoekfunctie van de navigatie en niet aan de kaarten van navteq. Het adres is namelijk vaak wel te vinden als je gewoon inzoomt op de kaart. Dit zal dan dus ook niet verholpen worden door een update van de kaarten.

Maar ook als dit bij jou niet het geval is, zou ik het toch bij kia aankaarten via navteq (055 538 42 45). Dan krijgt Kia namelijk een goed idee hoe groot het probleem is.

Geplaatst

Dat probleem heb ik ook, maar dit was een ander probleem. Ook als ik toeter slaat de radio op hol als ik mp3 afspeel op de USB stick, dan gaat de radio over op radio. :lol:

Verwijder de USB stick en plug hem daarna weer in, dan werkt hij meestal wel weer.

Is een vervelend probleem maar dit is even een work-around.

Els

Geplaatst

Heeft iemand al van mijnkia.nl de nederlandse versie gedownload en geinstalleerd op het navigatiesysteem?

Kan dit dan hier gepost worden en ter beschikking gesteld om te downloaden. Registratie via mijnkia.nl duurt nogal lang (ca 4 weken). Dus in de tussentijd kun je het via deze site downloaden.

Geplaatst
Heeft iemand al van mijnkia.nl de nederlandse versie gedownload en geinstalleerd op het navigatiesysteem?

Kan dit dan hier gepost worden en ter beschikking gesteld om te downloaden. Registratie via mijnkia.nl duurt nogal lang (ca 4 weken). Dus in de tussentijd kun je het via deze site downloaden.

NL versie is nog niet uit. Komt medio juni/juli. Dus begin augustus zou ik zeggen.

Geplaatst
Dat probleem heb ik ook, maar dit was een ander probleem. Ook als ik toeter slaat de radio op hol als ik mp3 afspeel op de USB stick, dan gaat de radio over op radio. :lol:

Zelfde "probleem" heb ik ook. Meestal als je een paar keer snel achter elkaar toetert.

Geplaatst

Over welke versie spreken we dan? Heb de SW nu twee weken. Op de nav. zie ik dat deze versie van maart 2010 is. Kan men nog meerdere versies inzien, bijv v/d bleutooth etc? Groetjes A

Geplaatst
Over welke versie spreken we dan? Heb de SW nu twee weken. Op de nav. zie ik dat deze versie van maart 2010 is. Kan men nog meerdere versies inzien, bijv v/d bleutooth etc? Groetjes A

hoe kun je zien welke versie dat je hebt?

Geplaatst
Doe ook even Eindhoven en Den Bosch (snelweg) met een navi van pak em beet een jaar geleden....HAHAHAHA!

Ben heel blij met m'n update kaart met gratis TomTom.....HAHAHA!

ik vind het allemaal raar, voor mijn werk moesten naar een nieuwe weg In venlo. Google kende heb niet, net geupdate tomtom kende het niet en het navigatie van de 7 wel! terwijl er dan bijv rotondes niet in de seven staan die wel al in de tomtom staan. Hoezo deze verschillen??

En heeft misschien al iemand iets van de update naar Nederlands vernomen?

Geplaatst

Je moet volgens mij het knopje rechtonder van het mediasysteem ingedrukt houden. Na 5 seconden zie je dan de "systeeminformatie".

Geplaatst

Ik ga ervanuit dat je software dan van maart 2010 is. De kaarten zijn van januari 2009. Nieuwe kaarten waren gisteren nog niet uit.

Je moet volgens mij het knopje rechtonder van het mediasysteem ingedrukt houden. Na 5 seconden zie je dan de "systeeminformatie".

• 4 maanden later...
Geplaatst

In de Cee'd seven zit een LG-systeem.

Gisteren nog gebeld met Navteq en voor de LG is er nog geen kaart update. Komt hopelijk eind 2010, begin 2011. Er is wel een nieuwe kaart voor het VDO-systeem maar die kan je niet gebruiken.

Wat ook opvalt is dat op de kaart een straat soms wel aanwezig is op de goede plaats, maar toch naar een andere locatie wordt gestuurd. Dit is duidelijk een fout in het besturingssysteem en dat is na de upgrade van september jl niet verbeterd.

Het is zaak bij Kia te klagen om daarin verbetering te krijgen.

Geplaatst

Hallo Kees, ook ik heb mogen ervaren dat mijn navi in de Venga (ook LG) ook mijn straat niet kan vinden. Daar moet ik bij vertellen dat mijn audio-/navigatiesysteem compleetdoor de dealer is vervangen vanwege storingen in het lcd-scherm. De vorige versie kende wel mijn straat.

Geplaatst

Volgens mij zijn er problemen als er straten zijn met leestekens erin, zoals 't Bospad. Dan kan de software bijvoorbeeld soms geen straten meer vinden die met een T beginnen. Verder zijn de kaarten verouderd, en zijn in kleine plaatsen lang niet alle straten bekend. Wel merkwaardig dat je straat verdwenen is, maar dat kan dus aan de software liggen in plaats van aan de kaart.

Geplaatst (aangepast)

Helaas herkennen we ook bij onze CEED Seven al veel van de hier en elders op deze site bij herhaling genoemde problemen/tekortkomingen in de "extras".

Die kaarten zijn inderdaad hopeloos verouderd.

Bij het kopen, ca. 4 maand geleden, is uiteraard niet verteld dat de kaarten op dat moment al 1,5 jaar oud waren.

Misschien hierdoor werd onlangs in Amsterdam een bepaald straatnummer niet herkend, maar door een iets lager nummer te proberen, dat wel werd geaccepteerd, kwamen we gelukkig toch nog goed terecht.

Bovendien lijkt het erop dat het Navteq kaartsysteem inferieur is aan andere merken.

Wij wonen aan de rand van een wijk, de navigatie stuurt ons echter een verkeerde straat in die midden in de wijk uitkomt.

We moeten dan vanaf de achterkant via een loopbrug, voetpad en een steeg terug naar ons huis, terwijl we toch een zeer royale parkeergelegenheid (25 plaatsen) direct aan de voorkant van het huis hebben.

Hetzelfde probleem geldt voor andere blokken in de buurt.

Alle straten en wijken in het gebied waar wij wonen liggen er toch al zo'n 40 jaar.

De TOMTOM van mijn zoon en de PIONEER van vrienden sturen je dus wel gewoon de goede kant op!

Ben vorige week nog bij de garage geweest, na enige kritische opmerkingen liet de verkoper weten dat het "heel normaal is dat autos verkocht worden met meer dan 1,5 jaar oude kaarten, want dat doen ze bij Mercedes en Volkswagen ook gewoon."

Ons start/stop systeem werkte na een week ook al niet meer (volgens de garage krijgen we t.z.t. bericht als ze het bij Kia zelf begrijpen hoe dat komt, en wat ze er aan moeten doen).

Het lijkt mij dat de accu gewoon onder de maat is, het viel ook al op dat je op de parkeerplaats bij het luisteren naar de radio of bij het uittesten van de navigatie of de telefoon al na een paar minuten de motor moet starten, anders wordt het spul automatisch uitgeschakeld.

Een draagbare radio en mijn "wandel GPS" kunnen het makkelijk een volle dag of meer uithouden op een paar kleine batterijtjes.

Het typenummer van onze telefoon wordt weliswaar feilloos herkend en op het display aangegeven, maar wanneer je dan probeert te bellen wordt de gemaakte connectie met het bluetooth systeem onmiddellijk weer afgebroken. Met de telefoon van een vriend blijkt dat het systeem wel kan werken.

De "Bluetooth phone compatibility list" die volgens de meegeleverde buitenlandse handleiding (blz.39) te vinden zou zijn op http://www.navigation.com/kia/ , was en is nog steeds niet te bekijken: "The site is currently under construction", nu al maandenlang dus!

Gelukkig rijdt de auto zelf tot nu toe (maar we zijn nog niet boven 120 km/u geweest) nog wel goed!

Al met al toch wel enigszins frustrerend.

Ik denk dat er op dit moment al een stuk meer te lachen zou zijn geweest als YOUP ook in een KIA zou rijden!

Henk

aangepast door htv
spelfout

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...