rednAS77 Geplaatst 6 November, 2010 Geplaatst 6 November, 2010 Het lijkt mij dat de accu gewoon onder de maat is, het viel ook al op dat je op de parkeerplaats bij het luisteren naar de radio of bij het uittesten van de navigatie of de telefoon al na een paar minuten de motor moet starten, anders wordt het spul automatisch uitgeschakeld. Een draagbare radio en mijn "wandel GPS" kunnen het makkelijk een volle dag of meer uithouden op een paar kleine batterijtjes. Het multimediasysteem gaat na 10 minuten uit. Dus na 9 minuten geeft het aan dat binnen 60 sec gestart moet worden. Dit is gewoon een veiligheidsmaatregel. In de megane van mijn collega gaat hij na 15 minuten uit. Quote
HobbyRobby Geplaatst 6 November, 2010 Geplaatst 6 November, 2010 De compatibility list staat wel op de site van Hyundai, is hetzelfde systeem Quote
koolmees Geplaatst 7 November, 2010 Geplaatst 7 November, 2010 Heb je daar een linkje van HobbyRobby, want ik kan het niet vinden. Quote
HobbyRobby Geplaatst 7 November, 2010 Geplaatst 7 November, 2010 https://cds.ncs.navteq.com/content/customstatic/lg_011?ActivationKey=41b097fa5d85d8f33b111a45cae94f18ab36fea052311fb7&__utma=1.1749206846.1286827167.1286827167.1286827167.1&__utmb=1.6.10.1286827167&__utmc=1&__utmx=-&__utmz=1.1286827167.1.1.utmcsr=navteq.com|utmccn=(referral)|utmcmd=referral|utmcct=/language/nl&__utmv=-&__utmk=27816636 Quote
cor1967 Geplaatst 11 November, 2010 Geplaatst 11 November, 2010 ook mijn navigatie systeem loopt vast.Oorzaak is dat er teveel geheugen gebruikt wordt.dit komt doordat het telefoonboek van mijn telefoon overgenomen wordt in de bluetooth functie.tevvel data zegt me.BT uitschakelen en alles loopt gesmeerd.ik weet inmiddels dat het systeem op windows CE draait maar hoe geraak ik in het besturingssysteem zelf?wie weet het?bij KIA is het probleem bekent.kan ik in windows dan kan ik de rest ook manipuleren en misschien veel mensen blij maken. Dus kom op met de suggesties. Het is tijd de boel te hacken en wie weet het vertrouwde Tomtommetje te installeren. (zeker een stuk goedkoper) groetjes. en keep smiling Quote
pexxx Geplaatst 12 November, 2010 Geplaatst 12 November, 2010 ook mijn navigatie systeem loopt vast.Oorzaak is dat er teveel geheugen gebruikt wordt.dit komt doordat het telefoonboek van mijn telefoon overgenomen wordt in de bluetooth functie.tevvel data zegt me.BT uitschakelen en alles loopt gesmeerd.ik weet inmiddels dat het systeem op windows CE draait maar hoe geraak ik in het besturingssysteem zelf?wie weet het?bij KIA is het probleem bekent.kan ik in windows dan kan ik de rest ook manipuleren en misschien veel mensen blij maken.Dus kom op met de suggesties. Het is tijd de boel te hacken en wie weet het vertrouwde Tomtommetje te installeren. (zeker een stuk goedkoper) groetjes. en keep smiling Bij mij hangt het systeem ook als ik het telefoonboek niet overneem in het systeem. Quote
djrene Geplaatst 15 November, 2010 Geplaatst 15 November, 2010 Heb je wel de juiste versie draaien, herkenbaar aan NL-taalkeuze. Had het met de alleen UK-taalkeuze wel, maar na de update niet meer. Ook mijn telefoonproblemen waren hiermee verholpen. Wellicht de update downlaoden van mijnkia.nl en opnieuw installeren (of dit door de dealer laten doen) Su6 of sterkte! Quote
wstolk Geplaatst 6 December, 2010 Geplaatst 6 December, 2010 (aangepast) Hallo, Ik ben nieuw op dit forum, maar kan me wel herkennen in de mensen met de klachten. Zelf werkt mijn Iphone 3GS ook bagger (wel een nieuw mediasusteem gekregen , super service). Pas na de update ging het iets beter. Ik las dat meerdere mensen ook weten dat het multimediasysteem op Windows is gebaseerd. Nu is dat mijn dagelijks werk, en wil ik graag weten of mensen hem al hebben "gehackt". Zelf zou ik hem gewoon met een nieuwe flash schijf willen installeren met Windows 7. Gewoon video's bekijken en zelf muziek er op kunnen zetten. Eventueel een GRPS/3G module inbouwen zodat je ook kunt internetten erop. Heeft iemand hier al ervaring mee, voordat ik hem sloop ? (Excuus voor mijn technische taal). 6 December, 2010 aangepast door wstolk Beter taalgebruik Quote
bigwade Geplaatst 6 December, 2010 Geplaatst 6 December, 2010 Hoi ! Welkom hier..... Stel je hier http://www.kiaclub.nl/forumdisplay.php?f=41 even voor. Da's wel zo leuk. Probeer daarna je bericht eens leesbaar te schrijven.....dit neigt naar vaagtaal Quote
wstolk Geplaatst 6 December, 2010 Geplaatst 6 December, 2010 Bedankt voor de reactie. Ik heb hem aangepast in betere taal . Ik hoop dat er mensen zijn die me kunnen helpen. PS: Wat is nou de preciese naam van het Multimediasysteem van Kia (zie foto)? Quote
HobbyRobby Geplaatst 7 December, 2010 Geplaatst 7 December, 2010 Opnieuw weer moeten navigeren naar een straat die begint met een T, deze keer in Assen, en ja hoor (of beter: nee hoor): het systeem kent geen straten met een T. Weer omdat er een straat met " 't " in de naam in Assen is. Dit is echt een serieuze bug...................... Quote
koolmees Geplaatst 8 December, 2010 Geplaatst 8 December, 2010 Ik heb weer een nieuwe: als ik een USB-stick erin heb zitten springt regelmatig de radio aan. En als de radio aanstaat springt hij regelmatig over op de USB-stick. Ik heb het vermoeden, dat het te maken heeft met Bluetooth. Is het ding eigenlijk wel geschikt om in de auto te gebruiken? Quote
HobbyRobby Geplaatst 10 December, 2010 Geplaatst 10 December, 2010 Zojuist een mail ontvangen van NavTeq. Te grof voor woorden.... Tegenwoordig is iemand die een navigatiesysteem gebruikt een 'geheim agent met een belangrijke missie'. Je mag een kaartupdate kopen met 20% korting! Wow. 99 euro listprijs - 20% = 79 euro. Blijkt de link voor Kia Ceed (turn by turn, wat is dat nou weer...) te eindigen bij CD-updates voor VDO-Dayton. 't Is een grof schandaal. Onacceptabel. Ik ga een Dremel kopen. Quote
Kiaceedsw7 Geplaatst 20 April, 2011 Geplaatst 20 April, 2011 Hallo ben belg en zit met het zelfde probleem. Heb juist een nieuwe kia cee'd sw. De navigatie is veroudert. Lees hier dat er zou moeten betaald worden voor een update. Vind ik wel raar want als je een tomtom of iets anders koopt krijg je normaal 1j gratis updates, blijkbaar bij kia niet. Woon al 22j in dezelfde wijk en bestaat niet in de navigatie. Dus kan mijn gps niet gebruiken om naar huis te rijden want mijn adres bestaat niet in de gps. Met tomtom of nokia gps geen probleem. Dit is momenteel ook mijn enige negative ervaring met kia dat is dat de navigatie niet optodate is en hun website ook niet zie http://mapupdate.navigation.com/kia/. Quote
OutOfFocus Geplaatst 21 April, 2011 Geplaatst 21 April, 2011 Hallo ben belg en zit met het zelfde probleem. Heb juist een nieuwe kia cee'd sw. De navigatie is veroudert. Lees hier dat er zou moeten betaald worden voor een update. Vind ik wel raar want als je een tomtom of iets anders koopt krijg je normaal 1j gratis updates, blijkbaar bij kia niet. Woon al 22j in dezelfde wijk en bestaat niet in de navigatie. Dus kan mijn gps niet gebruiken om naar huis te rijden want mijn adres bestaat niet in de gps. Met tomtom of nokia gps geen probleem. Dit is momenteel ook mijn enige negative ervaring met kia dat is dat de navigatie niet optodate is en hun website ook niet zie http://mapupdate.navigation.com/kia/. 22 jaar verouderd lijkt me te veel. Ik zou terug gaan naar de dealer en een gratis update onder garantie eisen. En anders een werkend systeem van b.v. Kenwood. Quote
johij Geplaatst 23 Juni, 2011 Geplaatst 23 Juni, 2011 Hallo, Ik ben nieuw op dit forum, maar kan me wel herkennen in de mensen met de klachten. Zelf werkt mijn Iphone 3GS ook bagger (wel een nieuw mediasusteem gekregen , super service). Pas na de update ging het iets beter. Ik las dat meerdere mensen ook weten dat het multimediasysteem op Windows is gebaseerd. Nu is dat mijn dagelijks werk, en wil ik graag weten of mensen hem al hebben "gehackt". Zelf zou ik hem gewoon met een nieuwe flash schijf willen installeren met Windows 7. Gewoon video's bekijken en zelf muziek er op kunnen zetten. Eventueel een GRPS/3G module inbouwen zodat je ook kunt internetten erop. Heeft iemand hier al ervaring mee, voordat ik hem sloop ? (Excuus voor mijn technische taal). Wat ik ervan gezien heb is dat er Windows ce op draait dus even upgraden naar Windows 7 zit er niet in. Maar ik heb ook ergens codes voorbij zien komen om het systeem in techneutmode te zetten. In theorie moet je er TomTom op kunnen zetten . Ik heb wel al gezien dat er video op afgespeeld kon worden ergens hier in het forum Het vervelendste zal zijn of andere navigatiesoftware de hardware wel herkent Quote
smetjesmee Geplaatst 23 Juni, 2011 Geplaatst 23 Juni, 2011 Wat ik ervan gezien heb is dat er Windows ce op draait dus even upgraden naar Windows 7 zit er niet in. Maar ik heb ook ergens codes voorbij zien komen om het systeem in techneutmode te zetten. In theorie moet je er TomTom op kunnen zetten . Ik heb wel al gezien dat er video op afgespeeld kon worden ergens hier in het forum Het vervelendste zal zijn of andere navigatiesoftware de hardware wel herkent Dat van die video staat hier: http://www.kiaclub.nl/topic/7109-video-op-orgineel-satnav-systeem/page__view__findpost__p__61143 Ik heb niet gans het topic gelezen over de navi in de Cee'd, maar waarschijnlijk is dit dezelfde als in de nieuwe sportage. Daar zijn de kaarten ook verouderd. Rond de vakantie of vlak erna komen er vermoedelijk updates (batalend ) Quote
appiek Geplaatst 16 Januari, 2012 Geplaatst 16 Januari, 2012 Ik rijd sinds anderhalf jar in een Kia Ceed 7 en herken jullie problemen. Ik ben er zelf achter moeten komen dat je telefoon PBAP )Phone Book Acces Protocol) moet ondersteunen omdat de Kia anders het telefoonbool van de telefoon niet uitleest. Alle Nokia telefoons die ik inmiddels heb geprobeerd ondersteunen dit systeem niet. Ook de dealers wist hier niets van. Tevens hoor ik regelmatig dat ik nauwelijks te verstaan ben aan de andere kant van de lijn. Het vavigatiesysteem is ronduit WAARDELOOS. Het herkend adressen niet, rijdt enorm om en wil je naat hele andere adressen brengen dan je hebt ingevoerd. En ja ik heb echt alle instellingen geprobeerd en het verkeersinfo systeem afgezet. Dit geeft ernorm veel irritatie en stess. Zo kwam ik van de zomer drie uur later op mijn vakantie bestemming aan dan mensen die een tom tom gebruikten. De snelste route stond ingesteld. Op de terugweg met een tom tom ernaast gereden. De Kia neemt routes die volgens het systeem het snelst zijn. Wanneer ik van deze routes negeerde en de tom tom volgde, ging de kia herberekenen en kwam dan telkens tot de conclusie dat de tom tom route sneller was. Er ging dan weer een half uur van de reistijd af. Ik gebruik dan ook inmiddels weer een tom tom naast mijn geintegeerde kia navigagtie.............. Zonde van het mooie systeem en zonde van mijn geld. Een laatste voorbeeld. Vanmorgen moest ik naar een adres in Den Haag. De tom tom gaf een totaal andere route aan de de kia nav. Eenmaal via de tom tom op mijn bestemming aangekomen moest ik volgens de KIA nav nog 11 kilometer rijden voordat ik op mijn bestemming was. Ik stond echter al voor de deur!!! Kortom een waardeloos systeem en de dealer kan er niets aan doen. Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 16 Januari, 2012 Geplaatst 16 Januari, 2012 Kortom een waardeloos systeem en de dealer kan er niets aan doen. Ik wil niet stoken hoor Appiek, maar de garantie op de audio/navigatie is drie jaar. En zoals dit klinkt is het een af fabriek ondeugdelijk apparaat. Quote
bigwade Geplaatst 16 Januari, 2012 Geplaatst 16 Januari, 2012 Beste Appiek Welkom hier vavigatiesysteem........ http://www.kiaclub.n...bouw-navigatie/ hadden we al. Deze ook: http://www.kiaclub.n...34-de-auw-gurk/ Van Harte ! Quote
smetjesmee Geplaatst 16 Januari, 2012 Geplaatst 16 Januari, 2012 Inderdaad... zo'n binnenkomer zie je niet vaak! Quote
HellRaver Geplaatst 16 Januari, 2012 Geplaatst 16 Januari, 2012 Beste Appiek Welkom hier vavigatiesysteem........ http://www.kiaclub.n...bouw-navigatie/ hadden we al. Deze ook: http://www.kiaclub.n...34-de-auw-gurk/ Van Harte ! Hey waarom heb ik die nooit gehad!? Nu voel ik me gepasseerd! Quote
appiek Geplaatst 18 Januari, 2012 Geplaatst 18 Januari, 2012 Ik wil niet stoken hoor Appiek, maar de garantie op de audio/navigatie is drie jaar. En zoals dit klinkt is het een af fabriek ondeugdelijk apparaat. Ik ben denk ik al 10 keer teruggeweest om te klagen, ben zelfs in verband hiermee van dealer gewisseld. Het schiijnt onoplosbaar te zijn......... Quote
appiek Geplaatst 18 Januari, 2012 Geplaatst 18 Januari, 2012 Beste Appiek Welkom hier vavigatiesysteem........ http://www.kiaclub.n...bouw-navigatie/ hadden we al. Deze ook: http://www.kiaclub.n...34-de-auw-gurk/ Van Harte ! Bedankt voor je augurk! Hij omschrijft perfect mijn gevoelens mbt de kia navigatie Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.